Linksys KiSS 1600 Ervaringen, Topic

Pagina: 1
Acties:
  • 7.546 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het nieuw model van Linksys
Omdat veel mensen en waarbij ik zelf ook, het twijvelen zijn om een kiss 1600 te kopen. Wil ik graag de mening horen van andere.

Veel aanspreek punten zijn:

- Vertoond deze player de zelfde kinderziektes als de oudere modellen van KISS?
- Ervaringen met het afspelen van bepaalde bestands types
- De mogelijkheden met de kiss in het netwerk.
- Klop het dat, normale DVD's omgezet worden in 750P of 1080i
De KiSS 1600 verhoogt de weergave van standaard dvd’s naar een resolutie van 720p of 1080i voor een high-definition entertainmentervaring via de HDMI-aansluiting.
Ect.

High-definition Mediaspeler
Multimediaspeler met Ethernet- en Wi-Fi netwerkaansluiting
  • Haal uw digitale video's, foto's en muziek naar uw woonkamer!
  • Stream muziek, video's en foto's vanaf een computer (PC of MAC) naar uw TV en audio-installatie via een bekabelde of draadloze netwerkverbinding
  • Hoogwaardige dvd-speler met upscaling van het dvd-signaal naar 720p & 1080i via de HDMI 1.2-verbinding
  • Op de webpagina van Linksys vindt u duizenden internetradiozenders en games
  • Weergave van meerdere indelingen
Afbeeldingslocatie: http://www.golem.de/0609/47602-linksys-dp1600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/linksysdp1600_back.jpg

Het gemak van alles kunnen zien op de televisie
Waarom met z’n allen rond een computerscherm gaan zitten? Zak lekker onderuit en geniet van de nieuwste multimedia-ervaring rechtstreeks op het televisiescherm. Met de KiSS 1600 kun je digitale multimediabestanden van de computer of andere digitale apparatuur direct afspelen op de tv en/of entertainment centre.

HDMI
De KiSS 1600 verhoogt de weergave van standaard dvd’s naar een resolutie van 720p of 1080i voor een high-definition entertainmentervaring via de HDMI-aansluiting.

Linksys Online
Bovendien is de KiSS 1600 dvd- en mediaspeler speciaal ontwikkeld om optimaal te kunnen profiteren van internet. Met de unieke internetaansluitmogelijkheden kun je toegang krijgen tot de Linksys online-service voor internetradiostations, online spellen spelen, en nog veel meer toepassingen en diensten.

Het middelpunt voor al uw multimediacomponenten
Speel je hele digitale bibliotheek af. De KiSS 1600 is geschikt voor een groot aantal media-indelingen, dus je kunt op je tv genieten van je lievelingsfilms, muziek, diavoorstellingen, spellen en nog veel meer. Bekijk Windows Media 9- en Nero Digital-bestanden met zowel standard- als high-definition, en geniet van je verzameling films, muziek en afbeeldingen vanaf dvd, cd, USB en het netwerk. Als extra krijg je een softwarepakket voor het coderen, afspelen en branden met Nero Digital.

Sluit naadloos aan op je home entertainment-netwerk
Via een draadloze of Ethernet-aansluiting kun je met de KiSS 1600-speler rechtstreeks gegevens naar je tv zenden. Natuurlijk kun je via de USB 2-poort ook een vaste schijf, MP3-speler, digitale camera, en nog veel meer aansluiten.

Gratis upgrades
De KiSS 1600 beschikt over volledige upgrademogelijkheden, zodat je altijd kunt beschikken over de nieuwste functies en verbeteringen op het moment dat deze uitkomen. Je kunt de laatste firmware-upgrade voor de KiSS 1600 direct ophalen via internet of downloaden en handmatig installeren vanaf cd.

Geïntegreerde Linksys-oplossingen
In het uitgebreide assortiment netwerkoplossingen van Linksys, met onder andere Linksys draadloze routers en netwerkopslagapparatuur, vindt je alles voor probleemloze en stabiele aansluitingen in uw hele thuisnetwerk.

Firmware
Firmware Datum: 6/20/2007
Firmware Uitgave Versie: 1.1.4
Firmware Bestand Formaat: 16.3 MB
The new firmware version 1.1.4 for KiSS 1600

Release note with changes and improvements compared to firmware version 1.0.20:
- Slideshow asynchronous load of pictures (load next picture in the background)
- Improved slideshow zoom presentation and handling.
- Removed restriction for some Wi-Fi channels when French language was selected
- Support Cyrillic and Greek Subtitles
- WPA2 AES now also supported on WRT54G Version 7
- Improved HDMI auto sense support
- File playback can now do fast forward/reverse in x16 and x32 speeds.
- XviD 1080 decoding now supported
- Subtitles position and colors for DivX improved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
299 euro is nog een redelijke prijs. Vorr 200 euro meer kan men zelf een media center in elkaar zetten.

maar als de kiss 1600 de bestanden kan afspelen die gedeeld zijn in het het netwerk. Bv. een server draait, die een harddisk gedeelt heeft staan met muziek, foto, en dvd films in VIDEO_TS.

kan men als waren met een verkenner de bestanden zien het het netwerk met de kiss?
of hoe moet ik me dit voor stellen

en iemand al er varing met hdtv, .ts bestanden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat lijkt mij ook de interresantse vraag; hoe gaat ie om met hdtv, .ts bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:20
Kan die mkv bestanden afspelen, dat is de echte vraag, video_ts is zo 2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 08:08
ik heb van een vriend van me gehoort dat ie geen .mkv kan afspelen :( maar wmvhd wel en dat vind ik ook okay (.wmv). Het belangrijkste is gewoon voor mij dat hij geen kinderziektes heeft als die oude apperaten van KISS. Ik had begrepen dat deze firmware door een team van Linksys in elkaar gezet is? misschien is dat een plus punt. En dat er natuurlijk support voor blijft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Waar ik wel naar benieuwd ben is of het afspelen van HD content alleen via mediaplayer/pc-link kan (dus zeg maar streamen) of dat de kiss ook zelf de HD content kan afspelen vanaf de usb-hd.
En of je eenvoudig via het netwerk die usb-hd kan vullen.

De handleiding die ik op internet vond is erg beperkt in de mogelijkheden.

[ Voor 33% gewijzigd door job op 04-07-2007 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
neem dit boekwerk eens door: http://www.mpcclub.com/mo...ews/KiSS_DP1600_FINAL.pdf

Een flinke review :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fijn om te weten dat er een gewoon samsung dvd station in zit.

met de ts bestanden bedoel ik niet die van een dvd film, maar
bv. deze sony.HD.DEMO.1080i.ts.

om het makkelijk te maken , is het misschien handig om een bestanden lijst te maken, wat betrekking heeft tot high-definition. wat de kiss 1600 ondersteunt.

een gewone dvd driver wat ook in de pc zit speelt bijna alles af, dus aan de hardware zal het niet liggen. hoef dus in principe alleen een goed media player op zitten die alles ondersteund. (powerdvd 7 ultra ) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
maar je kan dr denk ik niks op installeren :P geef mij anders maar de powerdvd VLCmediaplayer combo :)

Videoafspeelmogelijkheden: DVD, Windows Media 9 HD, Windows Media 9, H.264/AVC, MPEG, MPEG-2, MPEG-4, DivX 3.11, DivX 4, DivX 5, Nero Digital, XviD

Geluidsafspeelmogelijkheden: Audio-cd, WMA, WMA9, WMA9-Pro3, MP3, MPEG, MPEG-2, AAC-LC, WAVE, Ogg Vorbis

Fotoweergavemogelijkheden: JPEG, PNG, BMP, GIF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Ik heb de ouderwetse 1600 gehad, maar die is na 2 dagen al naar een vriend gegaan. Dat ding speelde 9 van de 10 DivX/Xvids toch niet af. Nu heb ik een elcheapo (€49) DVD/DivX spelertje die wel alles netjes afspeeld. Kost me wel een DVDtje, maargoed. Zou er dus maar eens goed over nadenken..

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
Maar wat ik even niet begrijp...
Is het nou zo moeilijk om een player te maken die vanaf een networkshare VIDEO_TS-folders kan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Speelt deze geen .flac bestanden af?

Ik zit me te oriënteren om zo een apparaat te kopen. Ik ben uitgekomen op deze Kiss 1600 of bijvoorbeeld de Squeezebox.

De Squeezebox schijnt erg goede audio-kwaliteit te geven maar ik gebruik toch alleen de digitale uitgang welke naar mijn class-d receiver gaat. Dus een (kwaliteit-)DAC heb ik niet nodig.

De Kiss 1600 heeft als voordeel ook over video-weergave te beschikken. Hoewel ik hem waarschijnlijk oornamelijk voor audio ga gebruiken. En dat is het mogelijke probleem dus; ik heb voornamelijk flac bestanden... En ik kan me niet voorstellen dat zo een apparaat geen ondersteuning biedt voor een van de meest gebruikte audio-formaten... Maar toch zie ik nergens een bevestiging dat het ook inderdaad ondersteund wordt...

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 19:59
@Ejorne, check de sonos eens. Heb er sinds kort ook één en echt een meesterlijk apparaat. speelt alles af en heeft een top versterker ingebouwd. Streamen wordt echt te makkelijk met een sonos.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

f4stf0rw4rd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 14:06:
@Ejorne, check de sonos eens. Heb er sinds kort ook één en echt een meesterlijk apparaat. speelt alles af en heeft een top versterker ingebouwd. Streamen wordt echt te makkelijk met een sonos.
Bedankt voor de tip, het lijkt me inderdaad een leuk en goed apparaat. Echter heb ik al een versterker en ook speakers die mogelijk wel wat meer lusten dan 50 watt. (hoewel, de gevoeligheid van de speakers is vrij hoog, dus met 50 watt zal het best nog wel lekker klinken) De prijs van de Sonos vind ik vrij hoog, natuurlijk ook mede doordat er een versterker in zit waar je uiteraard ook voor betaald.

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe moet ik me het dan voor stellen. Dat de kiss 1600 een gewone dvd schijf kan omvormen naar 720p ? er moeten nog nadelen zijn. ? kan toch niet hetzelfde zijn als een hd 720p bon van bv. blu ray.

Hoe werkt deze techniek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alleen een videoTS- map streamen wilt maar niet lukken. Volgens de beschrijving zou dat moeten gaan, maar volgens mij moet ik dan eerst mijn dvd omzetten naar videots, dus eigenlijk een kale dvd zonder extra;s. Dit is jammer, want dan kan ik er net zo goed een wmv of divx van maken.
Is het al iemand gelukt om een VideoTS -map af te spelen. ?
Heb namelijk veel film's op de server staan met VIDEO_TS mappen

In de map videoTS zitten allemaal mpeg bestanden.
Werkt dit al met ondertiteling, en menu ect. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scary Gil
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 19:18
Kan je ook meerdere 1600's op 1 pc (link) aansluiten ? Er zijn meerdere pc's tv's waar we de data die op de server staan willen benaderen.

Verwijderd

Ik heb gisteren ge-update naar de nieuwe versie 1.1.4 en heb nu het probleem dat de films direct al in het begin gaan haperen. Is MPEG4, omgezet vanaf DVD met Nero Recode. Netwerk is wel draadloos maar een goede verbinding (54 Mbps). Voor de update had ik deze problemen niet.

Iets anders: de ondertitels worden bij omzetten van DVD naar MPEG4 prima meegenomen; nadeel is wel dat als ik deze afspeel met de Kiss 1600, de ondertitel blijft staan totdat er een volgende regel komt. Dus als er lang niet wordt gesproken, blijf je dus steeds de laatste regel zien. Bij afspelen op mijn pc gebeurt dat niet.

Herkent iemand één van deze problemen? En benlangrijker: weet iemand een oplossing?
Pagina: 1