Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
The devil is in the details.
Western Digital RE's hebben een aangepaste firmware waardoor ze minder vaak opnieuw proberen bij een leesfout. Handig in een RAID5-array (de controller zal dan de leesfout corrigeren vanaf de andere schijven) maar bij gebruik als single disk wil je dergelijk gedrag juist liever niet hebben...Cubefanatic schreef op zondag 01 juli 2007 @ 13:17:
Zelf zweer ik intussen bij enterprise schijven, Western Digital RE's en Seagate Barracuda ES schijven. Ze zijn idd wat duurder maar dit zijn wel schijven die gemaakt zijn voor 24/7 gebruik, betere kwaliteit onderdelen etc. Ook leveren beide bedrijven 5 jaar garantie, vind ik toch geruststellend...
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
-Samsung
-Seagate
-Hitachi
-Western Digital
Mis ik nog wat?
Verwijderd
[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2016 14:14 ]
JA!, MaxtorNomadTitan schreef op zondag 01 juli 2007 @ 15:35:
Kies tussen de volgende merken. dan zit je iig goed![]()
-Samsung
-Seagate
-Hitachi
-Western Digital
Mis ik nog wat?
Zelf heb ik in mijn 2 systemen totaal 6 x 500GB Maxtor 7200rpm Maxline PRO Sata2, deze waren bij vele vergelijkingen die ik maakte toen ik ze wilde kopen ronuit de beste in alles! en zijn ook gemaakt voor 24/7 gebruik.
Ze zijn stil, snel, betere kwaliteit onderdelen dan de normale consumenten desktop schijven en toendertijd een mooie prijs en worden niet snel warm (mits je goeie koeling hebt) en natuurlijk de 5 jaar garantie (net als WD)
[ Voor 9% gewijzigd door crack_en_hack op 01-07-2007 16:04 ]
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Maar Windows XP SP2 herkend de HD's niet. Hij vind nieuwe hardware maar wil het vervolgens niet instaleren.
Iemand tips?
Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
Alleen bij het starten, de seagate maakt bij het starten een toch wel mooi geluid imho..Een soort turbine achtig geluid. Het duurt maar een seconde of 2 en dan hoor je hem niet meer..Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 15:39:
[...]
Als ik de producteviews van de Seagate mag geloven willen deze nog wel eens een fluittoon produceren.
[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 01-07-2007 16:36 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Mooi niet.Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 16:27:
Als het goed is moeten ze gewoon er bij komen bij schijfbeheer.
Heb Windows XP SP2 er weer opnieuw op gezet, ze zijn een stukje sneller dan de vorige HD's, maar ze zijn zeker niet stiller. En inderdaad, bij het opstarten hoor je ongeveer 2 seconden een harde zoem.
Komen ze wel in de bios erbij te staan? En staat de controller goed geinstalleerd in windows (en staat daarbij de controller ook goed ingesteld, dus dat je geen RAIDdrivers laadt terwijl de controller op ATAmodus staat).Deorgere schreef op zondag 01 juli 2007 @ 15:59:
Ik heb ze gehaalt, aangesloten.
Maar Windows XP SP2 herkend de HD's niet. Hij vind nieuwe hardware maar wil het vervolgens niet instaleren.
Iemand tips?
Ik had ze eerst op RAID staan, na veel knoeien heb ik ze er weer af gekregen, toen stonden ze ook in de bios. Maar nu loopt het goed.
TLER heet dat: http://www.wdc.com/en/library/sata/2579-001098.pdfDemoniac schreef op zondag 01 juli 2007 @ 15:25:
[...]
Western Digital RE's hebben een aangepaste firmware waardoor ze minder vaak opnieuw proberen bij een leesfout. Handig in een RAID5-array (de controller zal dan de leesfout corrigeren vanaf de andere schijven) maar bij gebruik als single disk wil je dergelijk gedrag juist liever niet hebben...
Kun je uitzetten met een tool van WD: http://www.verzend.be/v/7488255/WDTLER.rar.html