[Alg] - Urenregistratie/Timekeeping software suggesties

Pagina: 1
Acties:
  • 708 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Hallo!

Als programmeur houd ik al een aantal jaren mijn gewerkte uren bij in een set Excelsheets. Inmiddels ben ik op een punt gekomen dat deze oplossing niet meer afdoende werkt.

Vandaag wil ik eens kijken of er wellicht open-source/gratis oplossingen zijn die mij kunnen helpen. Ik zou ook eventueel zelf iets kunnen maken ... maar ik wil eerst eens zien wat er al bestaat voordat ik opnieuw het wiel ga uitvinden. Voor zover ik weet heb ik maar heel basale functionaliteit nodig ... ik hoef eigenlijk alleen maar per project de gewerkte uren te kunnen invullen en vervolgens per periode kunnen kijken wat het aantal gewerkte uren is, zodat ik op basis daarvan kan gaan factureren.

Heeft iemand hier wellicht ervaring met bepaalde pakketten. Ik ben nu in Google aan het zoeken op steekwoord "timekeeping" ... maar ik weet ook niet of dat de term is die hiervoor het meest gangbaar is. Alvast dank voor de hulp!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar hoort mijn topic?
PRG >> CSA

In PRG hebben we het over zélf programmeren.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• gvanh

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Ik twijfelde al ... maar had het idee dat bij programming wellicht meer ervaring met dergelijke specifieke ervaring aanwezig zou zijn.

Hoe dan ook ... dank!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Je moet denk ik zoeken op Project Management Software. Hiervan gebruiken wij op het werk: dotProject. Die heeft dat er wel in zitten (task log). Hierin kun je ook je projecten mee registreren en bijhouden. Ik vind hem alleen nog niet echt top werken, maar heeft wel de benodigde functionaliteiten en is niet heel moeilijk te begrijpen.

• gvanh

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Ik ga hem nu even bekijken ... thanks!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:10

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik gebruik de gratis versie van Timewriter kan. Je kan verschillende projecten, werknemers, tarieven etc. opgeven. Ook bij het uitdraaien van uren-overzichten kan je helemaal instellen wat er allemaal zichtbaar moet zijn. Enige kleine nadeeltje is dat hij fullscreen werkt (waarom weet ik niet).

Voor de rest is het perfect voor de simpele urenregistraties :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-07 19:01

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Modbreak:Zonder argumentatie wordt dit een opsomtopic (en in dit geval zelfs IMHO gewoon regelrechte spam). Reacties hierna zou ik dus ook graag wat uitgebreider zien.

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 01-07-2007 21:40 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Acid__Burn
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-07 12:04
Wij gebruiken op het werk ook TimeWriter. Dat is op zich een goed applicatie, alleen soms iets te beknopt. Soms wil je meer dingen noteren dan mogelijk. Bij TimeWriter is het mogelijk om een werkgever in te vullen, een taak, en een omschrijving (3 velden). Daarnaast kan er een omschrijving ingevuld worden.

Omdat ik op m'n werk op 2 locaties werkzaam ben, is het soms wel lastig om een locatie in te vullen. Je moet in de textbox je locatie, een omschrijving, en eventueel zelfs nog een opmerking zetten. Helaas wordt het dan onoverzichtelijk.

Maar misschien is het mogelijk dit zelf te maken, en zelf een aantal componenten bij te schrijven. Ik ben erg benieuwd.
Pagina: 1