Vreemd voorval bij een 7900 GTO

Pagina: 1
Acties:

• orryn
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-10-2024
Ik ben benieuwd of aandere mensen hetzlefde hebben meegemaakt.
Bij het spelen van een willekeurige(met een beetje 3D) spel krijg ik na 5-10 min een BSOD met een nv4_display error.
Vreemd geneog, ik heb 3D Mark 2006/2005/2003 Aquamark 3 getest. Hij gaf geen krimp. Het is vlekkeloos gegaan.
Zelfs met de demo van Lost Planet. In game krijg ik een crash na 5 min, als ik de ingebouwde benchmark gebruik draait hij zonder problemen.

Ik heb meerdere sets drivers geprobeerd, de temp is ok (rond 50-60). Nu ben ik bezig met het underclocken van mijn videokaart.
Ideeen zijn van harte welkom.

De voeding is ok, de processor/geheugens/moderboard ook. Ik heb intensief Winrar gebruikt voor een paar uuren, PC Mark 2004 in 2D is stabiel

orryn

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je zou nog kunnen kijken of DirectX updaten helpt (als je dat nog niet gedaan had):

http://www.microsoft.com/...6626b5%26DisplayLang%3dnl

• orryn
Ik heb ook de laatste versie van DirectX .

orryn

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Mag ik dan toch vragen watvoor voeding je hebt ?

4015Wp west (Dordrecht)

• orryn
Ik heb een Zalman 460W.

orryn

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

Je voeding zou het een beetje zwaar kunnen hebben, afhankelijk van de andere apparaten die je in je pc hebt zitten ! Koppel eens een HDD af die je ingame niet gebruikt, een aantal fans ofzo, probeer het eens..... kijken of dit mag helpen.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Is ruim genoeg. Goed merk en voldoende wattage. Ligt het niet aan. Het is geen 8800 GTX ;)

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:14
orryn schreef op zondag 01 juli 2007 @ 11:15:
Ik ben benieuwd of aandere mensen hetzlefde hebben meegemaakt.
Bij het spelen van een willekeurige(met een beetje 3D) spel krijg ik na 5-10 min een BSOD met een nv4_display error.
Een "nv4_display error" wil nog niet meteen zeggen dat er iets scheelt met de videokaart.
de temp is ok (rond 50-60)
Gemeten tijdens het belasten van de GPU?
De voeding is ok, de processor/geheugens/moderboard ook. Ik heb intensief Winrar gebruikt voor een paar uuren, PC Mark 2004 in 2D is stabiel.
WinRAR en PCMark 2004 zijn niet slecht maar heb je het geheugen al getest met Memtest86+? Het zou best kunnen dat het probleem toch bij jouw RAM ligt. Memtest86+ laat je best een nachtje draaien, met één volledige test ben je niet zoveel. Het is beter om meerdere keren het geheugen te testen.

Trouwens, sinds wanneer heb je dit probleem?
En kan je eens wat meer info geven over jouw systeem? Merk en type van mobo, cpu, geheugen, ...

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 15:12
Temp van je kaart zou hoog kunnen zijn, of is dat de max temp?

Maar ik zou gewoon ff windows opnieuw installeren en grote kans dat het probleem dan is opgelost.
Je kan ook nog proberen of nieuwere chipset (moederbord) drivers helpen.

[ Voor 18% gewijzigd door Gurneyhck op 02-07-2007 13:22 ]

• orryn
Opgelost!!! Ik ben bij Alternate langs gegaan en ik heb een nieuwe X1950XT voor gekregen.
Toch handig 2 jaar garantie :) .

Effe kudos voor Alternate, geen vragen gesteld, geen testen meteen ruilen.

orryn

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-07 10:09

Swaptor

Java Apprentice

<zout op alle slakken>
Da's geen oplossing, slechts symptoombestrijding.
</zout op alle slakken>

Mooie service van Alternate btw.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Pagina: 1