Ik zit in een werk situatie waarbij er een hoop apparatuur vrij beschikbaar is binnen een oppervlakte van ongeveer 100 m2. Echter nemen sommige mensen deze ook gewoon mee (diefstal). Is het mogelijk om door middel van RFID dit te beveiligen? Er is namelijk maar één centrale ingang/uitgang waar eventueel poortjes achtige dingen geplaatst zouden kunnen worden. Hoeveel zou zoiets kosten en welk bedrijf zou hiervoor gevraagd moeten worden?
RFID is wel erg makkelijk te omzeilen, dr zijn op internet zat RFID killers , of het inwikkelen in alu folie van het chip gedeelte.
Pc's en schermen kan je vast zetten met een kensington lock. (das zo'n laptop slot)
(meeste externe hardware ook cdbranders harddisks enz )
Mischien kunnen de mensen je beter helpen als je verteld waar het om gaat.
(meeste externe hardware ook cdbranders harddisks enz )
Mischien kunnen de mensen je beter helpen als je verteld waar het om gaat.
Na rose e cient spin
Het is losliggend apparatuur waarbij dus de bewegingsvrijheid gewaarborgd moet worden. We hebben het over toetsenborden, muizen, routers en dat soort frummel wat snel in een tas kan verdwijnen en wat toch aantikt als je er per week 5/6 verliest.
Wellicht het kansloze personeel aanspreken? Dat legt de drempel denk ik wel wat hoger, als niemand er ooit over praat, bestaat het probleem technisch nietAakab schreef op zondag 01 juli 2007 @ 13:14:
Het is losliggend apparatuur waarbij dus de bewegingsvrijheid gewaarborgd moet worden. We hebben het over toetsenborden, muizen, routers en dat soort frummel wat snel in een tas kan verdwijnen en wat toch aantikt als je er per week 5/6 verliest.
Misschien is dit ook wel op een andere manier op te lossen.
Stel 1 "beheerder" aan.
Bij dit persoon kunnen toetsenborden en muizen gehaald worden.
Vervolgens kunnen mensen een toetsenbord lenen en weer teruggeven aan de beheerder.
De beheerder houdt dan bij wie hoeveel toetsenborden en muizen in gebruik heeft.
Stel 1 "beheerder" aan.
Vervolgens kunnen mensen een toetsenbord lenen en weer teruggeven aan de beheerder.
De beheerder houdt dan bij wie hoeveel toetsenborden en muizen in gebruik heeft.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Dit gebeurt al...maar gaat niet denderend want er is nog steeds verliesOnbekend schreef op zondag 01 juli 2007 @ 13:39:
Misschien is dit ook wel op een andere manier op te lossen.
Stel 1 "beheerder" aan.
Dus ik ben opzoek naar een goedkope oplossing waarbij alle muisjes en toetsenborden en desnoods alle kabels een RFID tag krijgen, en bij de ingang plaatsen we 2 poortjes die afgaan op het moment dat deze een rfid tag zien. Zo een opstelling zal toch niet echt duur zijn?
Met RFID is zoals eerder vermeldt geen 100% controle mogelijk.
Maar waarom werkt mijn voorbeeld niet? Is er ergens een "lek" in jullie systeem?
Als 1 persoon een toetsenbord gebruikt en niet terugbrengt is dat toch de dader?
Maar waarom werkt mijn voorbeeld niet? Is er ergens een "lek" in jullie systeem?
Als 1 persoon een toetsenbord gebruikt en niet terugbrengt is dat toch de dader?
Speel ook Balls Connect en Repeat
Pagina: 1