Toon posts:

Twee netwerken

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben thuis een router staan (de 3COM - 3CRWDR100A-72), die ons voorziet van internet. Werkt perfect voor alle (spel)computers, maar niet voor de Nintendo DS (omdat ik het draadloos netwerk beveiligd heb met WPA-wachtwoord, wat de DS niet ondersteunt).

Is er een manier om een tweede draadloos netwerk aan te maken (beveiligd met een WEP-wachtwoord), zodat ik weer met mijn DS online kan? Zo ja, kan iemand mij vertellen hoe en waar?

Alvast bedankt,

Rob

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-03 19:10

Gé Brander

MS SQL Server

Natuurlijk kan dat, maar hoogstwaarschijnlijk niet via hetzelfde apparaat. Je zal een tweede AP (Access Point) via een draad op de 3Com aan moeten sluiten en die een draadloos netwerk via WEP aan laten bieden. Alleen moet je je afvragen of je dat wilt, want waarom zou je de veiligheid verkleinen met een tweede AP via WEP. Dan is het net zo verstandig om het huidige WPA om te zetten in WEP, en kost het je geen extra AP.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn WPA naar WEP zet, kan ik niet meer online met mijn MacBook. :|

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Er zijn Accespoint die meerdere SSID's en daarmee ook meerdere encryptie methode's ondersteunen. Helaas zijn dit vaak producten voor de pro's en neem ik aan dat je er geen paar 1000 euro voor over hebt.

Makkelijkste is WEP instellen, en ook om je mac book. Ik heb geen verstand van apple maar ik neem aan dat hij gewoon WEP ondersteunt.

Je zou ook nog een AP kunnen aansluiten die alleen WEP doet voor je Nintento DS.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 17:20

MRic3

Of praat ik weer poep?

TSJEeeee... Da meen je niet Engels89 ....!!!
Gewoon je beveiligingsinstellingen aanpassen op elke computer, DS (& mac book) en dan werkt het.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
MRic3 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 09:43:
TSJEeeee... Da meen je niet Engels89 ....!!!
Gewoon je beveiligingsinstellingen aanpassen op elke computer, DS (& mac book) en dan werkt het.
DS ondersteunt sowieso geen WPA, maar alleen WEP en wat er met mijn Mac aan de hand is, weet ik niet. Ik wilde eerst WEP gebruiken, maar dat lukte niet ondanks dat ik alles goed had ingesteld.

Misschien dan maar een Wi-Fi Stick kopen...

In ieder geval bedankt voor jullie reacties. :)

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Of sneller goedkoper/makkelijker. WEP op je Mac Book instellen (als dit niet lukt, is altijd deze site KLIK

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 08:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tja, grofweg heb je dus 3 mogelijkheden:

- Je AP instellen voor WEP in plaats van WPA
- Een 2e AP in jet netwerk opnemen die WEP doet
- Een nieuwe AP kopen die zowel WEP als WPa tegelijkertijd aan kan

Met deze informatie moet je een heel eind komen lijkt me.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.