Toon posts:

huishouden: 100 watt en een gasfles van 13 liter

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Stel je voor, je hebt maar 100 watt uit je contactdoos
en een gasfles van 13 liter per maand ter beschikking.
hoe ziet je huishouden er dan uit.

daar op moet lopen:
je laptop
mijn hp heeft een voeding van 65 watt, mn ibook kan het met een voeding van 45 watt.
zijn er laptops die niet meer dan 15 watt gebruiken? Internet loopt via zo'n mobile draadloos abonnementje
(ik heb mn laptop met een usb aan mn mda telfoon, zit nu met gprs te netten,) wat verbruikt zon umts breedbandmodule eigelijk...
je verlichting
6 ledlampen a 3 watt per stuk lijkt me, das een kleine 20 watt waarvan er 2 continu aanstaan
je mobiel
er zijn al 2 mobieltjes op zonne energie
een tv
noem es een energiezuinige tv
een dvd speler
voor je filmpjes, loopt dus teglijk met je tv
een stereo installatie
ja 2 x 20 watt vermogen kan je vergeten, maar wat verbruikt zon subwoofer systeem nou eigelijk,
en hij hoeft niet vol uit te staan he

een wasmachine
ik heb al een wasmachine op internet zien staan, die in 2 minuten je was doet en op warm water en handbediening werkt (zeggen ze) hier staat ie: http://www.wassenendrogen.com/

JE GAS

verwarming
er zijn vast wel hele energiezuinige kachels
douche
er zijn geisers op gasflessen, of je je gewone huisgeiser daarop kan aansluiten weet ik niet, zou erg handig zijn. dan heb je gelijk centrale verwarming op die gasfles.
koken
gewoon zo'n 2 pits camping ding lijkt me
de koelkast
ja die lopen ook op gas

en dat allemaal teglijkertijd aan.
ow trouwens als je t met minder wattage lukt, mag ook natuurlijk:)

aan t werk dames en heren

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2007 04:24 ]

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-12 15:00

Emiel1984

Made in NL

Wat is het uiteindelijke doel ? Waarom deze vraag zo plotseling..

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Topicstarter
Emiel1984 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 04:26:
Wat is het uiteindelijke doel ? Waarom deze vraag zo plotseling..
ik wil niet meer dan 20 euro per maand uitgeven aan gas en electra:)
en volgens mij is dat te doen.
bovendien heb ik een probleempje met de nuon (openstaande rekening van 9000 euro)
ze hebben me nog steeds niet afgesloten trouwens (en ik betaal al 3 jaar niet)
maar mocht t er ooit van komen wil ik bv op zonne energie gaan werken. Ik lees hier vaak dat dat niet rendabel is maar volgens mij kan je je huishouden echt wel op 100 watt laten lopen. en voor 300 euro heb je zo'n instalatie.
en bovendien vind ik t gewoon heel interresant, t zijn de dingen waar ik over nadenk als ik niks te doen heb:) als ik in een flinke camper ga zitten op een goedkope plek hou ik behoorlijk veel geld over.
ben afgekeurd en heb een uitkering weet je. dus hoe meer ik overhoud des te beter

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-12 15:00

Emiel1984

Made in NL

Even optellen:

Modus 1:
Laptop : 65 Watt
Verlichting: 2x 3 Watt
totaal : 71 Watt

Modus 2:
TV : Reken een +/-80 Watt Kijk hier is rond zou ik zeggen ;) ; http://www.top10.hier.nu
DVD speler... Dit wordt een lastige, kijk is wat je zelf kan vinden.

Modus 3:
Lezen etc : geen energie
Wasmachine: Gezien je schuld zou ik gewoon zoveel mogenlijk met de hand de was doen. Dat is best wel te doen. Goed inweken en gelijke stoffen over elkaar wrijven .. ;)
Radio 'normaal' aan: 50 Watt ?

Een paar tips:
- Gebruik geen mobiele telefoon. Een internetabbonement heb je al vanaf een paar euro per maand. Neem een prepaid telefoon en waardeer je beltegoed niet op. zo kan je toch bereikt worden en bellen in noodgevallen.

- Verkoop 1 van je laptops. Ik raad de ibook aan gezien je voor deze meer geld zou kunnen krijgen.
Het nut van 2 laptops zie ik niet. 1 laptop is al een luxe maar je moet idd wel iets van luxe behouden om het leuk te houden.
- Eet niet elke dag warm. Dit scheeld je stookkosten.Alle kleine beetjes helpen
- koelkast is niet noodzakelijk als je je inkopen erop aanpast.

Het is even doorbijten maar ik denk dat het je een aardig eind op weg zal helpen. Er zijn volgens mij ook sociale medewerkers bij elke gemeente welke je zouden kunnen helpen. Neem is contact op met je gemeente om te vragen of er een dienst voor dit soort gevallen beschikbaar is.

Edit1:

Extra tipje : gooi je dagindeling een beetje om. Ga vroeger naar bed en ga er eerder uit. Het is al vroeg licht in de ochtend. Dit scheeld je electriciteitskosten (licht) en daarnaast blijf je activer. Mijn ervaring is dat vroeger opstaan en vroeg naar bed je meer energie geeft dan laat naar bed en laat eruit. Dat laatste is overigens wel persoonlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Emiel1984 op 01-07-2007 05:19 ]

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Je hebt wel geld om een nieuwe TV en kachel e.d. te kopen, maar niet om een betaalregeling te treffen met de Nuon? 9000 euro schuld heb je niet van de een op de andere dag. En mochten ze fout zitten (wat goed kan) dan nog vind ik dit een rare vraag.
aan t werk dames en heren
Het is de bedoeling dat je ZELF dingen uitzoekt en aangeeft waarom je denkt dat iets wel of niet geschikt is. Dit komt allemaal vrij lamlendig over op mij.

Mijn advies is dat je eens gewoon je rekeningen moet betalen. Ik ken je situatie niet en weet niet of ze je voor idiote bedragen hebben aangeslagen wat onderzoek behoeft maar het lijkt me sterk dat je het terecht vind dat je daardoor zonder blikken of blozen al 3 jaar geen cent betaald voor gas en licht.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2007 05:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 05:28:
Je hebt wel geld om een nieuwe TV en kachel e.d. te kopen, maar niet om een betaalregeling te treffen met de Nuon? 9000 euro schuld heb je niet van de een op de andere dag. En mochten ze fout zitten (wat goed kan) dan nog vind ik dit een rare vraag.
.
sjongejonge, wat moralistisch allemaal
en helemaal niet ontopic.
we willen:

een laptop van 20 watt
internettelefoon van 1 watt
licht van 10 watt
stereo van 20 watt
tv + dvd van 49 watt
en misschien een koelkast maar dat moet je van de stereo en de tv afpakken

zou je t niet zelf leuk vinden als je maar 40 KW per maand zou gebruiken?
voor ik t vergeet. als dat met een zonnepaneel gebeurt (standalone) dan komt dat van 1 accu
kan een accu die opgeladen word op een zonnepaneel teglijkertijd 100 watt continu leveren?handig voor mensen in een kraakpand lijkt me, of in een camper
hoe zoen ze dat in het ISS ruimtestation eigelijk

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2007 06:22 ]

Verwijderd

Ik garandeer je dat als je zelf geen onderzoek doet dit topic straks lekker op slot gaat. Fabrikanten van een TV bv. geven keurig op wat een apparaat verbruikt dus jij kunt heel goed zelf een vergelijkend onderzoek doen en je beste keuzes hier neerzetten. Met onderbouwing. Dán is er iets om over te discussiëren. Dan kun je vragen of mensen nog een alternatief weten. Nu niet. Jij zegt nu niet meer dan 'zoek het maar voor me uit'. Dat is lamlendig ja. En wat jij moralistisch noemt, noemen wij forumregels. Lees die aub een keer. Dat is vriendelijk advies ;)

20 euro in de maand uit willen geven, en niet willen beknibbelen op luxe. Dat is gewoonweg niet realistisch. Zeker niet als je de kosten van aanschaf van zuinigere apparaten gaat meenemen. Verder geef je ook totaal niet voldoende informatie over je situatie. Een huishouden kan 1 persoon zijn maar ook 12 met 4 honden. Allemaal dingen die je duidelijk moet vermelden wil je überhaupt ooit een serieus antwoord krijgen. En het is hier dus de bedoeling dat je niet wacht tot mensen je een oplossing aandragen, maar dat je zoveel mogelijk zelf het zoekwerk doet. Inzet is het sleutelwoord.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2007 06:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
posten op dit forum is een deel van mijn onderzoek
ik kan geen onderzoek doen als ik niet eerst vragen stel toch?
anders begrijp ik t nut van t forum niet helemaal. Hier zitten vast mensen die een energiezuinige koelkast hebben, als die dat melden komt die in t lijstje en uiteindelijk hebben we een lijst waar iedereen hier nut van heeft.
dus waarom op slot?

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:27
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 06:27:
posten op dit forum is een deel van mijn onderzoek
dus waarom op slot?
je onderzoek behoort er ook uit te bestaan wat er voor mogelijkheden zijn, dus je komt met merken en types. Dat doe je niet, je geeft zelfs aan dat de anderen aan het werk moeten en dat wordt hier niet gepikt.
Dat jij je rekening niet betaald zal mij een biet wezen, wie ben ik om daarover moralistisch te gaan miepen, maar je zal zelf wel met meer moeten komen.

De vraagstelling an sich is trouwens wel leuk.

Dus een avondje op kieskeurig.nl kijken, daar vind je allerlei info. En die kun je dan aan ons geven en dan kunnen wij gaan schieten of alternatieven aanbieden.

[ Voor 16% gewijzigd door maartend op 01-07-2007 06:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
maartend schreef op zondag 01 juli 2007 @ 06:31:
[...]

je onderzoek behoort er ook uit te bestaan wat er voor mogelijkheden zijn, dus je komt met merken en types. Dat doe je niet, je geeft zelfs aan dat de anderen aan het werk moeten en dat wordt hier niet gepikt.
Dat jij je rekening niet betaald zal mij een biet wezen, wie ben ik om daarover moralistisch te gaan miepen, maar je zal zelf wel met meer moeten komen.

De vraagstelling an sich is trouwens wel leuk.
nou vooruit. ik heb een ibook van 45 watt
een compact III met Tmobile web'n walk gprs (en geen flauw idee wat dat ding gebruikt)
en 2 ledlampen van 3 watt
en een zonnepaneeltje waar je 4 penlight batterijen in 8 uur oplaad
de ledlampen en een klein radiootje lopen daar al op en misschien is dus zelfs de compact III daar mee op te laden.dat staat trouwens wel degelijk inmij openingstopic, dus ik doe mn onderzoek wel.
ik ben van plan morgen een zonnepaneel met 16 volt en 1.5 watt aan te schaffen samen met accu en regelaar zit ik dan op 300 euro
en als t een beetje werkt uitbrijden naar 100 a 200 watt
voord e rest heb ik al 3 dagen op internet rondgeloert naar apparatuur
maar het is heel moeilijk om een site te vinden waar ook staat hoeveel watt zon ding gebruikt
bij de wehkamp staat t in ieder geval niet, Dus dacht ik, misschien weten ze dat op tweakers wel.
maar op tweakers vinden ze dat hele rare vragen, ben ik nou zo anders?

bij deze vraag ik beleefd of er forumers zijn die een dergelijke opstelling hebben en mij daar iets over kunnen vertellen.

zo beter?

edit. ik heb net even bij kieskeurig.nl gekeken, ook daar geen info over verbruik
weet iemand een homepage met secificaties van laptops? ben dr almeen week naar op zoek. kan er helemaal niks over vinden

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2007 07:04 ]

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:27

Verwijderd

Gezien de kleinschaligheid van je apparatuur en omdat er sprake is van een camper (als ik het goed begrijp op dit nachtelijk uur) ga ik ervan uit dat het geen gezin betreft maar één persoon.

Hoe in hemelsnaam kan je dan 9000 euro schuld hebben bij een elektriciteitsmaatschappij. Met één persoon, max twee, lukt dat gewoon op 5 jaar tijd nog niet met de gewone standaard huishoudapparatuur. Of je laadt elke dag twee keer jouw elektro-auto op of zo. 8)7

aan 0.25/Kwh is dat 36000 Kwh (en 0.25 is een max)

Maar dan wel 300 euro uitgeven aan iets onnozel als een zonnepaneel. Zo een kosten maak je om te experimenteren, van budgetoverschotten, niet om een gat op te vullen.

Over energievebruik zal ik morgen misschien nog eens nadenken. Maar er valt weinig te zeggen. Op alle apparatuur staan de specs aangegeven. Kwestie van optellen dus, is niet veel aan. En zuiniger dan gewoon de standaard apparaten zal je niet treffen. Dat zit grosso modo allemaal wel op hetzelfde verbruiksniveau. En alleszins geen wereldschokkende verschillen. Voor nog zuiniger dingen ga je nog veel meer moeten neertellen, of luxe moeten missen. En wat ga je doen met een microgolfoven bvb...

Verwijderd

Topicstarter
nou een magnetron valt natuurlijk buiten dit verhaal
en wat mn huishouden betreft, het is het huishouden waar men een computer en ee tv gebruikt
dat kan met 1 persoon , maar dat kunnen er ook 4 zijn ik heb ook een kat en af en toe komt er bezoek dat eventueel een telefoon wil opladen. een koelkast is handig maar niet noodzakelijk, ik heb 4 jaar in een kraakpand gewoond zonder koekkast, je kan je biertjes ook in een emmer koud water leggen . hioe ik aan die 9000 kom? ik woonde antikraak met 6 mensen, ze hadden allemaal continu een electrische kachel aanstaan (zonder dat ikd dat wist) er werd dus 3 jaar lang dagelijks zon 6000 x24 uur = 150 KW per dag verbruikt, en ik kreeg de rekeningen niet, want we hadden officieel geen adres, wel betaalde ik per maand 120 euro aan de nuon, uiteindelijk zijn ze de boel komen afsluiten.
die 9000 komen dus nog boven op die 120 per maand die ik betaalde

o trouwens leuke tip, wil je brand, sluit dan es 3 electrische kachels op 1 verlengsnoer aan. dat ik nog leef....
onderwijl zijn de vogels gevlogen en woon ik al anderhalf jaar in een huurhuis, de nuon wil geen betalingsregeling treffen, maar teglijk is er nog nooit iemsnd komen afsluiten. de reden si natuurlijk dat toen ik in dit huis kwam wonen er al electras aanwezig was en ik me dus gewoonweg niet aangemeld heb. ik ben bang dat als ik dat wel doe, ze meteen de stekker dr uit zullen trekken. vandaar dus.... gezien mijn schamel budget kan ik geen enorm zonnepaneel park in mn kleine tuintje zetten. dus kijk ik naar een mogelijkheid om t in t klein te doen, voor wat ik aan onderzoek gedaan heb lijkt t me heel goed mogelijk om alle noodzakelijke apparatuur op 100 watt te draaien.
genereer ik meer energie kan ik zelfs stroom terug in t net gooien en dan betaslen we de nuon zo wel... maar das voor later

als je 300 euro voor een zonne energie installatie veel vind ga je schrikken van de vacantie naar cuba
die ik samen met mn moeder heb gehad in december. dat was ruim 3000 euro voor 2 weken.
(heeft zij betaald)
en dat levert niet eens electriciteit op. je kan een hoop lol hebben van een zonnepaneel, dat alleen al is een reden om er een te kopen,

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2007 07:26 ]

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Nee.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.