Stel je voor, je hebt maar 100 watt uit je contactdoos
en een gasfles van 13 liter per maand ter beschikking.
hoe ziet je huishouden er dan uit.
daar op moet lopen:
je laptop
mijn hp heeft een voeding van 65 watt, mn ibook kan het met een voeding van 45 watt.
zijn er laptops die niet meer dan 15 watt gebruiken? Internet loopt via zo'n mobile draadloos abonnementje
(ik heb mn laptop met een usb aan mn mda telfoon, zit nu met gprs te netten,) wat verbruikt zon umts breedbandmodule eigelijk...
je verlichting
6 ledlampen a 3 watt per stuk lijkt me, das een kleine 20 watt waarvan er 2 continu aanstaan
je mobiel
er zijn al 2 mobieltjes op zonne energie
een tv
noem es een energiezuinige tv
een dvd speler
voor je filmpjes, loopt dus teglijk met je tv
een stereo installatie
ja 2 x 20 watt vermogen kan je vergeten, maar wat verbruikt zon subwoofer systeem nou eigelijk,
en hij hoeft niet vol uit te staan he
een wasmachine
ik heb al een wasmachine op internet zien staan, die in 2 minuten je was doet en op warm water en handbediening werkt (zeggen ze) hier staat ie: http://www.wassenendrogen.com/
JE GAS
verwarming
er zijn vast wel hele energiezuinige kachels
douche
er zijn geisers op gasflessen, of je je gewone huisgeiser daarop kan aansluiten weet ik niet, zou erg handig zijn. dan heb je gelijk centrale verwarming op die gasfles.
koken
gewoon zo'n 2 pits camping ding lijkt me
de koelkast
ja die lopen ook op gas
en dat allemaal teglijkertijd aan.
ow trouwens als je t met minder wattage lukt, mag ook natuurlijk:)
aan t werk dames en heren
en een gasfles van 13 liter per maand ter beschikking.
hoe ziet je huishouden er dan uit.
daar op moet lopen:
je laptop
mijn hp heeft een voeding van 65 watt, mn ibook kan het met een voeding van 45 watt.
zijn er laptops die niet meer dan 15 watt gebruiken? Internet loopt via zo'n mobile draadloos abonnementje
(ik heb mn laptop met een usb aan mn mda telfoon, zit nu met gprs te netten,) wat verbruikt zon umts breedbandmodule eigelijk...
je verlichting
6 ledlampen a 3 watt per stuk lijkt me, das een kleine 20 watt waarvan er 2 continu aanstaan
je mobiel
er zijn al 2 mobieltjes op zonne energie
een tv
noem es een energiezuinige tv
een dvd speler
voor je filmpjes, loopt dus teglijk met je tv
een stereo installatie
ja 2 x 20 watt vermogen kan je vergeten, maar wat verbruikt zon subwoofer systeem nou eigelijk,
en hij hoeft niet vol uit te staan he
een wasmachine
ik heb al een wasmachine op internet zien staan, die in 2 minuten je was doet en op warm water en handbediening werkt (zeggen ze) hier staat ie: http://www.wassenendrogen.com/
JE GAS
verwarming
er zijn vast wel hele energiezuinige kachels
douche
er zijn geisers op gasflessen, of je je gewone huisgeiser daarop kan aansluiten weet ik niet, zou erg handig zijn. dan heb je gelijk centrale verwarming op die gasfles.
koken
gewoon zo'n 2 pits camping ding lijkt me
de koelkast
ja die lopen ook op gas
en dat allemaal teglijkertijd aan.
ow trouwens als je t met minder wattage lukt, mag ook natuurlijk:)
aan t werk dames en heren
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2007 04:24 ]