Scrollen tweakers.net schokt op scherm!?

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 19:55
Goedendag,

Ik heb sinds kort de beschikking over een samsung 244T 24" 1920x1200 tft scherm.
Ik heb een PC met een x2 3800 oc van 2ghz naar 2,7Ghz
2GB ultra low latency geheugen
2,2TB harddisk ruimte.
geforce 6600 128MB
Windows XP

Probleem is dat als ik bijvoorbeeld naar tweakers.net gaat, en ik ga op de hoofdsite snel naar beneden scrollen, zie ik aan de zijkant in de zwarte achtergrond scrollvertragingen.
De pagina zelf scrolt goed, maar de achtergrond van de pagina heeft last van een scrolvertraging, en zie je een soort van schokken. (dit zie je vooral op tweakers.net hoofdsite (niet op gathering.tweakersnet))

Ik dacht dat dit mijn videokaart was, die simpelweg niet de kracht had om de beelden snel genoeg in resolutie 1920x1200 32 bits weer te geven op mijn scherm.
Ik heb daarom tijdelijk even een 8800gts in mijn systeem gehad, maar het probleem blijft.

Bij snel scrollen, zie je op bepaalde kleuren, soort van scrollvertragingen.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Gabriel Knight

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:12
Tis maar een gok, maar ik herken het als in de situatie wanneer ik me vga drivers niet geinstalleerd heb staan.

kijkje op nvidia ?

[ Voor 18% gewijzigd door nsa1984 op 01-07-2007 02:57 . Reden: url ]

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• Gabriel_Knight
Ik heb de nieuwste drivers van NVIDIA geinstaleerd.
Als je dat NIET zou doen, zie je hetzelfde probleem, alllen gaat het scrollen zonder NVIDIA drivers 10x zo schokkend, het zijn dus maar hele kleine schokjes

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik krijg dat effect ook (8800GTX). Maak me er echter totaal niet druk om; ziet er gewoon uit als een browser/html thingy, waarbij er na iedere scroll opnieuw een bepaald glans effect toegepast wordt, Heb me er verder niet in verdiept, want ik kan je wel zeggen, met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, dat het met je video drivers niets te maken heeft.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier geen probleem met onboard kaartje:S

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wat zijn precies vertragingen? Gaat het niet zo gladjes als op een good ol' CRT, of schokt het echt?
Heb je ook de chipsetdrivers al geïnstalleerd (die van je moederbord dus)? En wat doet het als je op een andere manier dan met je scrollwiel naar beneden gaat, gewoon met de balk slepen bijvoorbeeld?

Als het gewoon niet zo glad gaat is dat niet gek, een TFT is nu eenmaal niet zo snel als een CRT, als het op zulk soort dingen aan komt. Uiteraard bestaan er steeds snellere, maar het blijft 'minder'.

Ik heb hier een 2ms Samsung 931BF, en ik zie ook dat grijze dingetjes blauw/rood worden tijdens het scrollen, en dat het niet helemaal glad gaat hoor, niets geks aan ;)

Wat wel kan helpen tegen het 'niet glad' scrollen, is even je muisinstellingen in Windows aanpassen, wat minder lines per keer geeft een gladder effect, en sommige browsers hebben ook de optie 'smooth scrolling', waar het gewoon langzaam en glad scrolled. Uiteraard heeft dit enkel zin als je alleen met je scrollwiel dit effect krijgt.

[ Voor 45% gewijzigd door TheZeroorez op 01-07-2007 11:27 ]

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 12:01

MRic3

Of praat ik weer poep?

lame raden... IE7 ??? .. try another browser..
Kijk ook eens naar het CPU gebruik tijdens scrollen...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• albatross
TheZeroorez schreef op zondag 01 juli 2007 @ 11:25:
Wat zijn precies vertragingen? Gaat het niet zo gladjes als op een good ol' CRT, of schokt het echt?
Heb je ook de chipsetdrivers al geïnstalleerd (die van je moederbord dus)?

Als het gewoon niet zo glad gaat is dat niet gek, een TFT is nu eenmaal niet zo snel als een CRT, als het op zulk soort dingen aan komt. Uiteraard bestaan er steeds snellere, maar het blijft 'minder'.
Nee, ik kan je wel vertellen: het gaat alleen maar een beetje raar in de zwarte randen (waarschijnlijk op een 4:3 scherm niet eens zichtbaar). De middenkolom met tekst scrollt gewoon als een beer. Echt, niets om je druk om te maken.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je ook al verschillende browsers geprobeerd?

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:42

Tys

Voor IE: Internet Options -> Advanced -> Use Smooth Scrolling

Staat die aangevinkt? (In het geval van Non-IE, deze post is er niet)

My flight statistics: (456.693km in 128 flights) Next trips: Krakow, Prague, Malta

• albatross
Mensen, lees nou even de topicstart: "zie ik aan de zijkant in de zwarte achtergrond scrollvertragingen. De pagina zelf scrolt goed, maar de achtergrond van de pagina heeft last van een scrollvertraging." Muis-instelling, smooth scrolling, is dus niet van toepassing hier.

Het lijkt een beetje op zo'n javascript windowtje dat zichzelf na iedere scroll weer bovenaan wil zetten. Niet dat dit zo'n popup window is, maar vergelijkbaar in effect: een javascript-achtige correctie op de zwarte achtergrond, na iedere scroll.

• Gabriel_Knight
Hmm heb de optie smooth scrolling standaard aan staan, heb em uit gezet, maar schijnt niet te helpen. Ook heb ik FireFox geprobeerd, maar zelfde probleem.
This niet onwerkbaar, dat schokkende scrollen, maar als je het eenmaal gezien hebt, ga je er wel aan ergeren.

Op veel sites (gathering.tweakers.net) zie je het NIET, waarschijnlijk heeft het misschien ook iets te maken met het rasteren van de weergave van een bepaalde kleur!?

[ Voor 24% gewijzigd door Gabriel_Knight op 01-07-2007 11:44 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zet javascript dan eens uit nav. wat albatross uitlegt. Is nl. wel aannemelijk (al zit er op tweakers.net volgens mij nooit iets in dat zwarte gedeelte, maargoed).

• Gabriel_Knight
Scripts uitgezet, zelfde probleem.

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-03 09:22
Ik heb nergens last van, ik heb wel een CRT een benq V772, maar die word hopelijk binnenkort vervangen door een TFT.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Pagina: 1