Toon posts:

[vista ultimate] BSOD door microfoon?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, Ik heb het onderstaande stukje op een engels forum gepost en ik had even geen zin om het te vertalen:

"Ever had these annoying BSOD crashes in Vista?
I found no solution as of yet? Multiple causes on the web... But.. none that works.

I probably found a common denominator. My Microphone.

I recently (2 months ago) bought my system.

At first all was ok, until the system started crashing in a BSOD for no appearend reason. Often in a game, but sometimes while using Skype. I deleted all drivers, even re-installed Vista 3 times. I bought a new soundcard. Updated all drivers. Nothing worked.. The system kept crashing. Until one day I had to make a lot of calls with skype. And everytime I started talking, after a few seconds WHAM.. BSOD. So I figured.. Bad Mic? I disconnected my mic and the system has run smoothly ever since. Ok, I figured.. Mic is the problem.. maybe the jack is bad or the sound drivers.. So, back to the Computer shop to buy a USB mic. And what was the big suprise.. The problem popped up again.. Damn..So, can we now rule out the jacks.. Yes, we can. Can we rule out the drivers? yes we can.. Maybe it does have it's origin in DX10...

I'm still mic-less for the moment.. Anybody out there who can confirm and, or maybe even provide a solution.. If not, we'll just wait for new drivers:) "

Ik hoop dat jullie mij wel een antwoord kunnen geven?

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:32
Misschien is het handig om het even te vermelden, maar GoT is een Nederlands forum. Nederlands is dus ook de voertaal, dus mag je wel iets meer initiatief tonen door je tekst te vertalen (zo veel werk zal het ook niet zijn) :)

Verwijderd

Dit lijkt me een hardware probleem en geen software probleem, controleer je aarding eens.

En een beetje minder lam mag ook wel, jij vraagt ons om hulp.

Verwijderd

Inderdaad, dit lijkt mij ook een hardware probleem, post je specs eens.

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:01
hmm niet toevallig een creative geluidskaart???
als je met verschillende mics hetzelfde probleem krijgt denk ik dat het misschien aan de geluidskaart zelf ligt.

of een of andere driver van de gluidskaart. en de drivers van creative zijn nou niet what you call state of the art als het om vista gaat.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-03 22:49

mace

Sapere Aude

dangerpaki schreef op zondag 01 juli 2007 @ 03:05:
hmm niet toevallig een creative geluidskaart???
als je met verschillende mics hetzelfde probleem krijgt denk ik dat het misschien aan de geluidskaart zelf ligt.

of een of andere driver van de gluidskaart. en de drivers van creative zijn nou niet what you call state of the art als het om vista gaat.
Als je even de moeite had genomen om de post te lezen, wist je nu dat hij al een nieuwe soundcard gekocht heeft en geprobeerd.

Verwijderd

MaCe1337 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 03:22:
[...]

Als je even de moeite had genomen om de post te lezen, wist je nu dat hij al een nieuwe soundcard gekocht heeft en geprobeerd.
Kan toch net zo goed ook een Creative geweest zijn? Er staat niet veel info in de startpost.

En moeite nemen? TS trapt af? :+

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-03 21:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

MaCe1337 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 03:22:
[...]

Waar heeft hij geschreven dat hij een nieuwe geluidskaart heeft gekocht? Ik zie alleen dat hij een usb mic heeft gekocht, das niet direct een geluidskaart te noemen. Dan kan je je webcam met ingebouwde mic ook een geluidskaar noemen. Ik heb 2 vermoedens, driver brak of de geluidskaart is kapot voor mic. Usb mic gaat toch ook over de geluidskaart of zie ik dat nou verkeerd?

Commandline FTW

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Hero Of Time schreef op zondag 01 juli 2007 @ 03:44:
[...]

Waar heeft hij geschreven dat hij een nieuwe geluidskaart heeft gekocht? Ik zie alleen dat hij een usb mic heeft gekocht, das niet direct een geluidskaart te noemen. Dan kan je je webcam met ingebouwde mic ook een geluidskaar noemen. Ik heb 2 vermoedens, driver brak of de geluidskaart is kapot voor mic. Usb mic gaat toch ook over de geluidskaart of zie ik dat nou verkeerd?
I bought a new soundcard.
Maar ben benieuwd of ie inderdaad hetzelfde merk heeft gekocht en dus misschien hetzelfde driver probleem heeft.
Kan me niet voorstellen dat een passief voorwerp als een mic een crash kan veroorzaken.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-03 22:49

mace

Sapere Aude

Hero Of Time schreef op zondag 01 juli 2007 @ 03:44:
[...]

Mental Theo heeft het al laten zien dus daar ga ik ff niet meer op in, maar een USB mic gaat niet over de geluidskaart. Een usb mic is in feite een USB geluidskaart.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Om verdere onduidelijkheden te voorkomen mag de topicstarter het even opnieuw proberen met een Nederlandse topicstart.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.