Toon posts:

Stille geluidsarme PC voor Photoshop en Videobewerking

Pagina: 1
Acties:
  • 845 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben (zo ver mij dat lukt :| ) bezig om een stille, zwarte, geluidsarme PC voor Photoshop en Videobewerking samen te stellen. Mijn budget is € 1.800,-
Gebruiksdoel:
  • Photoshop, Videobewerking, Office toepassingen, Internet/e-Mail
  • Voldoende USB aansluitingen
  • FireWire aansluiting
  • Compact Flash Cardreader intern
  • DVD-brander
  • WLAN aansluiting
  • Gerenommeerde onderdelen.
  • geen intresse in overklokken (!)
Ik heb ondertaand lijstje bij elkaar gezocht:
  • Kast: Thermaltake VC2000BNS Mambo, Zwart
  • PSU: Cooler Master iGreen Power, 430 Watt, Retail,
  • CPU: Intel Core 2 Duo,Boxed, E6750, Socket 775,
  • GPU: EVGA GeForce 8600GTS SuperClocked,DDR3, PCI Express x16, 256MB,
  • Geheugen: Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
  • Moederbord: Asus P5N-E SLI, Retail,
  • HDD: Western Digital Caviar RE2, 500 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
  • Optical: Asus DRW1814BLT, Serial ATA150, Zwart, Retail,
  • Cardreader: SilverStone SST-FP34B, Zwart,
  • Wirreless: Linksys WMP54G,
  • Monitor: SyncMaster 215TW
Ik heb de volgende vragen:
  1. Heeft het toevoegen van een raptor 74 GB veel invloed op dit systeem?
  2. Operating System: Windows Vista (Home Premium) Heb ik de 32 of 64 bits versie nodig?
  3. Heb je nog andere tips? Zou je wat anders doen?
Ik hoor het graag!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Tip 1:
Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? **lezen**

Tip2:
Ik zie weinig eigenlijk geen stille componenten. Een Raptor erbij en het herriefeest is compleet.

ARME AOW’er

Verwijderd

Een moderne Raptor hoor je helemaal niet. Ik heb 'm hier ook en zelfs met de kast open hoor je de idle spin niet eens. Alleen de seeks hoor je.

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 22:12:
Tip 1:
Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? **lezen**

Tip2:
Ik zie weinig eigenlijk geen stille componenten. Een Raptor erbij en het herriefeest is compleet.
Is het wel mogelijk om binnen het gestelde budget tot een stille PC te komen?

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Ja, tuurlijk. Smijt er een Scythe Infinity CPU-koeler bij en vervang de 8600GTS superclocked door eentje die passief gekoeld is, en het meeste werk is al gedaan.

32 of 64 bits maakt niet zoveel uit. Wel eerst controleren of al je programma's werken, moest je 64-bit kiezen.

Qua kast kijk je best eens naar Antec. Die hebben allerlei truuken om lawaai tegen te gaan.

www.silentpcreview.com. Zoek daar eens één en ander op, pas je post aan en stel de vraag opnieuw, zou ik zeggen.

Yes, but no.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 22:13:
Een moderne Raptor hoor je helemaal niet. Ik heb 'm hier ook en zelfs met de kast open hoor je de idle spin niet eens. Alleen de seeks hoor je.
:) En de conclusie, een Raptor is "stil" zolang je hem niet gebruikt.

Maar stil is voor een ieder anders. Ik hoorde mijn Raptor boven mijn 4 Samsungs uit.

ARME AOW’er

Verwijderd

Guardian Angel schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 22:25:
[...]

:) En de conclusie, een Raptor is "stil" zolang je hem niet gebruikt.

Maar stil is voor een ieder anders. Ik hoorde mijn Raptor boven mijn 4 Samsungs uit.
Je kunt 'm in een silent mode zetten. En de piep/zoem van de oude Raptors is in de nieuwe generatie compleet afwezig. Ze zijn net zo stil als een gewone fluid bearing 7200 rpm schijf.

• stany
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01 18:42
Kast: Zou ik eens kijken naar Antec P180 of Antec Solo
PSU: Zou ik eens kijken naar Seasonic S12II 430watt
GPU: Kijk of je deze passief gekoeld kan hebben

Dit is allemaal via silentpcreview.
Als je deze site hebt uitgespit kan je gerust een silent pc samenstellen.

edit:sorry , mieJas had dit eigenlijk allemaal al gezegd , dus ook inderdaad een scythe ninja of infinity
desnoods fanloos.

[ Voor 19% gewijzigd door stany op 01-07-2007 10:25 ]

Verwijderd

* PSU: Cooler Master iGreen Power, 430 Watt, Retail,
Deze word door veel mensen als niet stil beschreven.
* CPU: Intel Core 2 Duo,Boxed, E6750, Socket 775,
Snelzat, maybe aftermarket cooler voor meer stilte
* GPU: EVGA GeForce 8600GTS SuperClocked,DDR3, PCI Express x16, 256MB,
Waarom geen passief gekoelde, das nog stiller?
* Geheugen: Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
Je gaat niet overclocken, dan heb je aan PC5300 genoeg. Die extra snelheid merk je alleen in synthetische benchmarks
* Moederbord: Asus P5N-E SLI, Retail,
Ik zou een P35 chipset nemen. Gigabyte P35-DS3R. Word veel minder warm, is dus minder warmte om af te voeren is stiller. Maak ook gebruik van betere componenten wat er voor zorgt dat de temperatuur nog lager blijft.
* HDD: Western Digital Caviar RE2, 500 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
De samsungs T166 serie word als erg stil beschreven

• mieJas
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 11:44:
Snelzat, maybe aftermarket cooler voor meer stilte
* GPU: EVGA GeForce 8600GTS SuperClocked,DDR3, PCI Express x16, 256MB,
Waarom geen passief gekoelde, das nog stiller?
En eventueel zelfs een goedkoper model. Photoshop en videobewerkingsprogramma's hebben niets aan een grafische kaart. Misschien dat je kan kijken voor een GeForce 8500GT of een Radeon HD2600 Pro. Passief gekoeld, uiteraard.

Yes, but no.

Verwijderd

mieJas schreef op zondag 01 juli 2007 @ 13:00:
En eventueel zelfs een goedkoper model. Photoshop en videobewerkingsprogramma's hebben niets aan een grafische kaart.
Niet zo hard roepen want dat klopt niet. Photoshop heeft wel degelijk wat aan een goede videokaart. Alleen niet aan het 3D gedeelte. Genoeg videogeheugen en vooral bandbreedte telt wel degelijk. Blitspeed e.d. Daar hoor je tegenwoordig niemand meer over omdat voor normale doeleinden zelfs de budgetkaarten meer dan genoeg performance hebben, maar 2D prestaties verschillen zeker nog wel van kaart tot kaart. En dat kan maken dat de beeldopbouw toch sneller is op kaart A dan op kaart B. Vooral als je op hoge resoluties werkt en bestanden gaat schuiven over je werkvlak merk je dat zaken als RAMDAC e.d. nog zeker tellen. Dat kan variëren van blokje voor blokje je beeld opbouwen, tot het vloeiend verschuiven van meerdere megapixels aan beeldinformatie.

Jammer dat mensen bij de term 'grafische kaart' alleen nog maar aan 3D denken.

• appels
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-01 20:56
Ik zou gaan voor een MacBookPro waar je gewoon vista op kunt draaien. Je krijgt dan de score van vista 4,3 op schaal van 1 tot 5 wat een van de beste scores is die er op dit moment zijn. Je hebt dan een laptop waar een dvd aansluiting op zit met een 256 mb ati X1600 kaart en ik draai hier CS3 op en kan je zeggen dat dat supersnel werkt. Hij heeft Core (2) duo en is snel zat voor CS3.

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 06:37:
[...]

Niet zo hard roepen want dat klopt niet. Photoshop heeft wel degelijk wat aan een goede videokaart. Alleen niet aan het 3D gedeelte. Genoeg videogeheugen en vooral bandbreedte telt wel degelijk. Blitspeed e.d. Daar hoor je tegenwoordig niemand meer over omdat voor normale doeleinden zelfs de budgetkaarten meer dan genoeg performance hebben, maar 2D prestaties verschillen zeker nog wel van kaart tot kaart. En dat kan maken dat de beeldopbouw toch sneller is op kaart A dan op kaart B. Vooral als je op hoge resoluties werkt en bestanden gaat schuiven over je werkvlak merk je dat zaken als RAMDAC e.d. nog zeker tellen. Dat kan variëren van blokje voor blokje je beeld opbouwen, tot het vloeiend verschuiven van meerdere megapixels aan beeldinformatie.

Jammer dat mensen bij de term 'grafische kaart' alleen nog maar aan 3D denken.
Zijn er ook reviews waar dat getest wordt eigenlijk?

Maar als je een stille pc wilt hebben zal je zeker andere koelers voor de cpu en vga-kaart moeten nemen.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:26
Offtopic: Ik merk dat die appels hier gaat spammen met appeltjes... Leuk en aardig, maar het gaat hier om een desktop die wel wat sneller is als een macje.

Volgens mij doet de videokaart er amper toe bij photoshop. Geheugen dat wordt gebruikt is systeem geheugen en de RAMDAC van elke videokaart is volgens mij tegenwoordig hetzelfde... Tuurlijk er zal wel wat rendering gebeuren, maar volgens mij is dat gewoon CPU.

Over Windows Vista. Je neemt nu als ik het goed zie 4GB geheugen. x86 support het wel, maar ivm toekomst zou ik gewoon voor 64-bit gaan. Ik geberuik Vista x64 al vanaf november en heb geen grote compability problemen gevonden. Sommigen hebben XP compability nodig maar alles werkt verder prima op een aantal oude spellen na. Photoshop CS2/CS3 werken iig prima. CS2 heeft echter wel een bug dat het blijft zeuren of je wilt registreren online, maar dat is volgens mij een algemene CS2 + Vista bug.

• mieJas
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 06:37:
[...]
Photoshop heeft wel degelijk wat aan een goede videokaart.
Akkoord dat je een groot verschil merkt tussen een Rage3D en een HD2400Pro, maar dat er daadwerkelijk een verschil is tussen een HD2400Pro en een HD2900XT, maak je me niet wijs.

Yes, but no.

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Stilte en Thermaltake 7(8)7

Als er een merk is dat resonerende kasten maakt die niet al teveel geluiden binnenskamers houden dan is dat wel Thermaltake.

Kijk aub naar een kwaliteits behuizing van bijvoorbeeld Silverstone of Lian-li.

Voeding: Seasonic S12

HDD: Samsung T166

Mobo: Gigabyte GA-P35-DS3

Verwijderd

mieJas schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:33:
Akkoord dat je een groot verschil merkt tussen een Rage3D en een HD2400Pro, maar dat er daadwerkelijk een verschil is tussen een HD2400Pro en een HD2900XT, maak je me niet wijs.
Wijs even aan waar ik dat zeg dan.
Pagina: 1