Gameserver <€850

Pagina: 1
Acties:

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:27 ]

• sontax
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:26 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-01 09:35
sontax schreef op zondag 01 juli 2007 @ 09:02:
Ik heb nog even een noob vraagje:
Start zo'n systeem automatisch op? want het zou moeilijk gaan als de server een keer afslaat door stroom oid en dan naar het datacenter moet gaan.

En past alles wat ik bij elkaar heb gezocht? ik heb het namelijk over 2 weken nodig dus moet het wel zo'n beetje nu bestellen.
Met wake on lan lukt dit perfect.

Welke games ben je trouwens van plan om te draaien(en hoeveel slots)? Als je er battlefield 2 tussen wil steken icm nog 3 andere games en webserver betwijfel ik of je genoeg gaat hebben aan 2 giga ram. Cpu zou dan weer wel voldoende zijn.

http://specs.tweak.to/16567

• sontax
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:26 ]

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:13
sontax schreef op zondag 01 juli 2007 @ 10:59:
Er komt 1 Battlefield 2 server op van 48 slots. en een kleine webserver. Na de lan party worden de cpu's in prijs verlaagt en komt er een E6300 in. Dan zal hij als 20 slots bf2 en 10 slots fear server in een datacenter worden gehangen. Dan lijkt het me wel een goed genoeg systeem? aangezien ik later er nog 2 GB bij stop.

Hoe weet ik of het moederbord wake on lan ondersteund?
Dat heeft bijna ieder MOBO tegenwoordig

Verwijderd

Ik raad je aan webhosting appart te doen, dit omdat een webserver vaak pieken CPU trekt, en dit is erg slecht voor de draaiende gameservers. Je kan natuurlijk wel voor bestanden een FTP opzetten.

Ook heb je voor een gameserver aan een 80GB hardeschijf meer dan voldoende, 't scheelt niet veel, maar van dat geld kan je beter een betere CPU kopen, deze wil je namelijk niet vervangen als hij eenmaal goed draait ;-)

Geheugen bijprikken is heel slim, hoe meer servers je gaat draaien, hoe meer geheugen, CPU is afhankelijk van de bezetting natuurlijk, maar geheugen is altijd hoog.

Ik heb een gamepanel gemaakt voor linux, deze vereenvoudigd het installeren en verwijderen van gameservers aanzienlijk. Linux is stukke stabieler, en kan meer draaien dan Windows.

Het makkelijkste voor een BF2 server is gewoon een standaart server met Rcon, hier zijn zat tools voor. Mocht je de behoefte hebben aan BF2CC dan staat hier een goede tutorial:
http://www.pointofexisten...ress&func=display&ceid=35

Owja; kleine ervaring; als je snel een goede server wilt hebben kan je beter contact opnemen met Basic-PC, deze heeft veel ervaring, heeft veel op vooraad, goede garantie & support...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2007 11:58 ]

• sontax
  • Niet online
.

[ Voor 112% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:25 ]

Verwijderd

Wij hebben een c2d 6400 draaien met een Gigabyte GA-945GM-S2 moederbord, scheelt ook weer 100 euro. Raid is ook niet nodig, als je maar eens in de week een backup draait ofzo naar een andere server / eigen PC.

Weet niet of het mag, maar gamepanel info vind je hier; http://www.e-visionz.nl/cpanel/?p=software/index
De uitbreiding om spullen automatisch te laten installeren gaat een klein maandelijks bedrag kosten vanwege de downloads...

• sontax
  • Niet online
.

[ Voor 98% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:25 ]

Pagina: 1