Vragen omtrent waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

• N00bieW1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-09-2025
Geachte reaguurders,

ik ben enige tijd geleden geinteresseerd geraakt in het fenomeen waterkoeling en heb diverse uren op het forum doorgebracht om alle topics te lezen, maar er blijven onduidelijkheden.

Ten eerste over het volgende object:

Afbeeldingslocatie: http://www.pc-cooling.de/images/products/300300371/300300371

Volgens de omschrijving kan je dit gebruiken als reservoir. Je kunt je waterkoelsysteem dan ontluchten en bijvullen.

Als ik dit zou willen dan zou je dit reservoir dus alleen bovenin je kast kunnen inbouwen, want als ik het aan de zijkant of aan de voorkant doe en ik zou het opendraaien dan zou er water uitvallen. Of ben ik nou leip? 8)7

De volgende vraag gaat over dit object:

Afbeeldingslocatie: http://www.pc-cooling.de/images/products/300200199/300200199-2.jpg

Wanneer je dit zou gebruiken om het geluid van je pomp te dempen... zou de pomp dan niet oververhit kunnen raken?

Mochten er natuurlijk reaguurders zijn die ervaring met bovenstaande producten hebben dan zou ik graag hun ervaringen willen weten.

Alvast mijn dank. _/-\o_

Verwijderd

Met dat reservoir op het 1e plaatje komt het water er idd wel uit als je het openschroeft (of zie ik het verkeerd :? ) Als je je systeem wilt ontluchten is het een goed idee om je kast even op de zijkant te leggen :+

er is een waterkoeling vragen topic.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2007 22:25 ]

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Die reservoirs worden vaak gebruikt voor estetische doeleinden. Bovenin kun je hem idd. bijvullen. Als je hem in de zijkant hebt dient hij als ontluchtingsdingetje :P De meeste mensen die hem in de zijkant hebben, hebben in de bovenkant een fillport of sluiten met het vullen gewoon een extra slang er op aan waar ze dan het water ingooien. De pomp zuigt het aan en pompt het rond.

Die dempingskit: De pomp wordt al gekoeld door het water en zo warm worden die niet. Sowiezo zal het product daar op berekend zijn.