Toon posts:

Livebox > Router > PC

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
OK, hier is de situatie

Ik heb Internet van Orange ADSL Familiy volgens mij. Ik heb een livebox van sagem.
Ik heb nu 3 apparatan thuis die op het internet aangeloten zitten.

1 Dreambox
2 PC
3 PS3

Nou zitten mijn PC en PS3 in de kamer boven en de drembox beneden in de huiskamer
Vanuit de Livebox gaan 2 UTP kabels. Eentje direct van livebox naar Dreambox,
en de andere gaat van de livebox naar de router boven in mn kamer. En op de router
zijn dus de PC en de PS3 aangelsoten.

Nu werkt internet wel enzo, maar wat ik niet begrijp is hoe ik poorten moet forwarden.?

IP van Livebox 192.168.1.1
IP van Router 192.168.0.1

Als ik een port wil forwarden naar mn pc moet ik toch in de livebox de ip van de router op geven?
En op mn router de ip van PC? Of begrijp ik het niet..?

Wat doe ik fout? Geen enkele poort gaat naar de pc

Ik heb mn PC een statische ip gegeven: 192.168.0.20

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2007 21:14 ]

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-03 17:24
Nee, je maakt je router tot switch. Gebruik dus ook niet de WAN poorten maar gewoon een van de 4 (of 8 ) netwerkpoorten. Zorg voor statische IP adressen op de (spel)computers (stel ze handmatig in) omdat anders zowel je router als de Livebox IP adressen gaan uitdelen die al in gebruik zijn. (Je kan evt. de range aanpassen maar ik zou voor het gemak voor statisch gaan)

Het forwarden kan gewoon bij menu Firewall en hier zet je gewoon het IP adres van de computer waar het verkeer van die poort naartoe moet gaan. Je router stuurt het verkeer gewoon weer door naar de juiste PC.

Zorg wel wel voor dat alle IP adressen in de 192.168.1.x range zitten, dit om miscommunicatie te voorkomen. Laat de livebox lekker op 192.168.1.1 en zet de router op 192.168.1.2. De 'standaardgateway' en de 'primaire DNS server' moeten bij de netwerkinstellingen van de (spel)computers tevens naar je Livebox (192.168.1.1) verwijzen.

[ Voor 10% gewijzigd door Frash op 30-06-2007 21:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok zal het proberen thx!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Het belangrijkste is inderdaad dat je op de router niet de WAN poort gebruikt voor de kabel die uit je livebox komt, maar gewoon een van de lan poorten

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt idd (y)

Alleen ik kom niet via 192.168.0.1 meer op de Router, wat op zich niet zo'n probleem is

• GregoryBE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-11-2025
Verander het ip van je router naar 192.168.1.2 ofzo en vergeet vooral je DHCP van je router niet uit te schakelen.

It's just a matter of time...

Pagina: 1