Toon posts:

Professionele CMS voor gecompliceerde site

Pagina: 1
Acties:
  • 1.561 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zoek een professionele CMS voor een gecompliceerde site zoals gamespot, en gamershell. Ik ben namenlijk een game site aan het maken waar bijna ALLES er op komt te staan wat met gaming te maken heeft.

Daardoor krijg ik dus ongelofenlijk veel categorieen wat ik allemaal moet beheren.

Ik gebruik momenteel subdreamer wat eigenlijk heel goed werkt voor me, maar ik kan mijn idee toch niet volledig integraten met subdreamer.

Dus ik vroeg me af, is er een goede, flexibele CMS waar ik ook mijn eigen template makkenlijk in kan "stoppen" ?

Prijs maakt niet heel veel uit maar liefst onder de 1500 euro :)

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:37

Martinspire

Awesomeness

Ik denk dat je zoiezo erg veel aan het sleutelen bent voordat je alles hebt zoals je wilt hebben (aangezien je het zelf al gecompliceerd wilt). Daarnaast is er nogal een verschil tussen gamespot/IGN en een redelijk standaard site zoals ownage.nl

Misschien dat je wat meer uit kunt leggen over wat voor dingen je erin wilt hebben? En trouwens? wordt de site Commercieel of particulier (niet voor de winst). Want dat scheelt ook vaak nogal in prijs.

En ik weet niet of dit misschien een scriptrequest is? Maar je kunt zoiezo ff op http://opensourcecms.com/ kijken.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Ben zelf fan van Drupal. Is een stevig framework waar je met losse modules een compleet systeem van kan bouwen. Flink te customizen.

Oja, ies graties :+

Verwijderd

Heb goede verhalen gehoord over ExpressionEngine.

Verwijderd

Topicstarter
Tjah het word een commercieel website en het word nogal ingewikkeld. Wat mijn top prioriteiten zijn:

Functies kwa features en content "plugins" om het zo maar te noemen.
-en-
Makkelijke template integration.

Tjah dat is het zo'n beetje. Owja forum integration ook graag :9

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Wellicht enigszins commercieel ingegeven ... ik weet niet wat hier toelaatbaar is. Wellicht dat je met mijn CMS geholpen bent. Erg uitgebreid en gebruikersvriendelijk. Als je wil, kan ik eventueel een testomgeving voor je beschikbaar maken. Kijk voor contactgegevens en info eventueel op http://www.thirdwave.nl.

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Dus je wilt een groots opgezette site, hebt geen heldere lijst met eisen, geen plan, maar je wilt wel graag dat men je een professioneel cms aanraadt? Dan kan je denk ik niet meer verwachten dan dat mensen het standaardrijtje van bekende systemen gaan opnoemen.
Top 10 mistakes when selecting a CMS
Naast OpenSourceCMS nog wat leuke lijsten van systemen:
http://matrix.overheid.nl/matrix.jsp?id=536
http://www.cmsmatrix.org/

Cogito ergo dubito

• Mei

Mei

gvanh schreef op zondag 01 juli 2007 @ 12:04:
Wellicht enigszins commercieel ingegeven ... ik weet niet wat hier toelaatbaar is. Wellicht dat je met mijn CMS geholpen bent. Erg uitgebreid en gebruikersvriendelijk. Als je wil, kan ik eventueel een testomgeving voor je beschikbaar maken. Kijk voor contactgegevens en info eventueel op http://www.thirdwave.nl.
Als jouw CMS net zoals op die site niet met rewriteURLs kan werken, dan is dat voor mij al een reden om hem gelijk de grond in te boren. We leven in 2007, niet 1997.

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ExpressionEngine heb ik net mee gewerkt, is vooral geschikt voor kleine websites en weblogs. Ik denk dat het project van Ortix te gecompliceerd is daarvoor.

@Ortix: hoeveel ervaring heb je met PHP, SQL en HTML? Een CMS kan namelijk enorm uitgebreid zijn, maar als je specifieke wensen hebt zul je toch vaak zelf een plugin of extension moeten schrijven.

En dan nog een ietwat offtopic vraag: hoe denk je jouw site te kunnen onderscheiden van die duizenden andere gamesites die al veel goede content bieden? Een grote gamesite met alles erop en eraan is enorm veel werk om te vullen, dat doe je niet zomaar even, zelfs niet met een groot team. En dan heb ik het nog niet eens over de kwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel voor jullie hulp jongens (mischien dames)

Ik heb met jullie info en etc een geschikte cms gevonden (ben naam vergeten) en ik moet nu echt snel gaan :P

Tis igg iets met een "net" maar daar hebben jullie niks aan..

Dank jullie wel voor hulp !
_/-\o_
Toedels!

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Als jouw CMS net zoals op die site niet met rewriteURLs kan werken, dan is dat voor mij al een reden om hem gelijk de grond in te boren. We leven in 2007, niet 1997.
Wat bedoel jij met "Niet met rewriteURLs kan werken"?

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

gvanh schreef op zondag 01 juli 2007 @ 12:04:
Als ik effe mee mag boren, volgens mij is dit gewoon reclame van jou. Jah, al die andere cms'en zijn eigenlijk ook reclame, maar dit ligt er dikker op. Dat ding van jou dat voldoet volgens mij niet aan zijn eisen. Hij wilt volgens mij veel zelf kunnen doen (plugins, template, weutikveul), het ziet er niet echt naar uit dat dat ding van jou kan. Bij jou is het allemaal dat het door jou wordt gedaan. En dat al niet alleen, je vraagt er ook nog eens belachelijk veel voor. Hehe, jah, van je site, daar staat "Belachelijk goedkoop"..

@TS'er: Dit vind ik altijd lastige problemen, het ligt er maar net aan wat je zelf lekker vind werken, en wat je wilt doen. Als ik een simpele website wil hebben, dan gooi ik er effe snel mambo (joomla) op, simpel, licht, snel (vind ik dan he). Maar als ik wat ingewikkelerders wil hebben dan gebruik ik typo3.
Naar mijn mening hangt het er dus van jezelf af. Ik zou dus gewoon wat cms'en langs lopen en dan kijken wat lekker werkt, en wat aan je voorwaarde voldoet.
CMS'en hoeven helemaal niks te kosten, soms hebben open source gratis cms'en betere ondersteuning dan die waar je voor moet betalen. ;).

edit:
@Hieronder: Jah, mambo is eigenlijk niet zulk lekker spul, daarom gebruik ik het dus ook voor kleine snelle dingen. En jah, het is hier en daar niet zo gebruikersvriendelijk...

[ Voor 5% gewijzigd door ibmos2warp op 01-07-2007 20:46 ]

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:37

Martinspire

Awesomeness

Hmm, mambo/joomla is juist iets wat ik zelf nooit zou nemen. Heb dr voor school mee moeten werken en beviel me vanaf de eerste minuut al niet. (Dat gedoe met die secties e.d. is veel te complex voor een normale website). Daarnaast is het helemaal niet zo gebruikersvriendelijk.

Ik zou dan inderdaad eerder voor Typo3, Drupal, e107 oid gaan. Maar ik zou van de TS wel willen weten welke hij nu heeft genomen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 08:50

Sosabowski

nerd

djmantri schreef op zondag 01 juli 2007 @ 20:42:
Hmm, mambo/joomla is juist iets wat ik zelf nooit zou nemen. Heb dr voor school mee moeten werken en beviel me vanaf de eerste minuut al niet. (Dat gedoe met die secties e.d. is veel te complex voor een normale website). Daarnaast is het helemaal niet zo gebruikersvriendelijk.

Ik zou dan inderdaad eerder voor Typo3, Drupal, e107 oid gaan. Maar ik zou van de TS wel willen weten welke hij nu heeft genomen.
Mmm dus volgens jou is Typo3 minder complex dan mambo/joomla. Spannend.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Padschild
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11-2020
De reclame van gvanh vind ik inderdaad uit den boze zeg maar, niet echt gepast op dit forum.

Ik had nog even wat gegoogeled, omdat je hier dingen hoort over Open Source en gewoon commercieel, nog een artikeltje gevonden met bepaalde selectiesystemen die je kan toepassen:

http://www.contentmanager.net/magazine/article_257.html

• Mei

Mei

IorGie schreef op zondag 01 juli 2007 @ 20:52:
[...]

Mmm dus volgens jou is Typo3 minder complex dan mambo/joomla. Spannend.
Ik heb een korte ervaring met Joomla en ik moet zeggen dat het onlogisch/onnodig complex is. Drupal is zeker niet simpel, maar dat komt door de grote hoeveelheid mogelijkheden. Joomla is gewoon niet lekker opgezet. Heel leuk voor een beetje point and click prutsen, maar niks voor sites die een stevige backend nodig hebben.

• poepkop
  • Laatst online: 19-04-2021
Genoeg opensource oplossingen te vinden, Joomla & Drupal zijn 2 goede systemen... Misschien een beetje te uitgebreid, maar ik weet niet precies wat je wilt. Wordpress is misschien ook nog een optie, eigenlijk voor blogs... maar wel makkelijk te verbouwen naar eigen wens...
Wat GvanH zegt, je kan ook een commercieel systeem afnemen... Het enige nadeel is dat je daar zelf niet in kan kloten omdat het niet van jou is, dus het gaat je of telkens geld kosten om iets aan te passen of je kan niks aanpassen... ;-)
Anders had ik ook wel een CMS van mij kunnen aansmeren (zelf geschreven in php), maar ik denk niet dat je dat zoekt...

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Mjah, verder mag je het zelf uitzoeken ;) Het is hier geen scriptafhaaldesk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.