Waarde master opleiding via OU/afstandsonderwijs

Pagina: 1
Acties:
  • 1.715 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Om meteen met de deur in huis te vallen: binnenkort wil ik mij inschrijven voor een master opleiding
aan de Open Universiteit. Mijn keuze voor afstandsonderwijs is een practische, ik heb namelijk een voltijdse job.

Nu vroeg ik mij af hoe (toekomstige) werkgevers aankijken tegen het behalen van dit soort diploma's? Heeft men eerder iets van 'hmm geen voltijds dagonderwijs dus dit is een minderwaardig papiertje' of apprecieert men het feit dat je je voltijdse job kan combineren met een (succesvolle) studie?

Zijn er mensen die ervaring hebben met het behalen van een OU of andere vorm van afstandsonderwijs diploma?

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-04 18:57
ik heb er geen ervaring mee, maar zat er ook aan te denken. Lijkt de studielast naast een fulltime baan je niet teveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
datadevil schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 21:57:
ik heb er geen ervaring mee, maar zat er ook aan te denken. Lijkt de studielast naast een fulltime baan je niet teveel?
Ik zit eigenlijk in een luxe positie wat dat betreft. Ik werk wel voltijds, maar in een ploegenstelsel (shiften van 12u, dag/nacht 7 op 7). Daardoor ben ik redelijk veel thuis en daarbovenop komt het feit dat als er geen pannes zijn ik ook op mijn werk kan studeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-04 18:57
dat is wel lekker dan ja. Ik kan je verder niet echt helpen aan meningen van werkgevers, maar het lijkt me dat het altijd beter is dan geen opleiding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
datadevil schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 22:16:
dat is wel lekker dan ja. Ik kan je verder niet echt helpen aan meningen van werkgevers, maar het lijkt me dat het altijd beter is dan geen opleiding..
Ik heb reeds een Graduaatsdiploma (Belgisch equivalent voor een HBO diploma) :)
Daarnaast kan ik ook al enkele jaren werkervaring voorleggen, wat op zich ook al waardevol is veronderstel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Kapoen schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 20:39:
Om meteen met de deur in huis te vallen: binnenkort wil ik mij inschrijven voor een master opleiding
aan de Open Universiteit. Mijn keuze voor afstandsonderwijs is een practische, ik heb namelijk een voltijdse job.

Nu vroeg ik mij af hoe (toekomstige) werkgevers aankijken tegen het behalen van dit soort diploma's? Heeft men eerder iets van 'hmm geen voltijds dagonderwijs dus dit is een minderwaardig papiertje' of apprecieert men het feit dat je je voltijdse job kan combineren met een (succesvolle) studie?
Ik denk het laatste :)
Zeker als je de keuze nog eens motiveert in je toekomstige sollicitatiebrief.
Een universitair diploma is voor maar weinig functies echt vereist. Als je op een vacature reageert waar een hbo- of universitair diploma wordt gevraagd, dan ben je enorm in het voordeel doordat je beide hebt en bovendien nog werkervaring. Er zijn niet veel mensen die na het hbo nog een universitaire opleiding afronden.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183946

Ik heb me onlangs ingeschreven aan de OU voor het volgen van 1 enkele cursus (financieel management 1). Ik heb reeds een universitair diploma (computer wetenschappen), maar wil op deze manier wat bijleren. Voorlopig bevalt het me prima. Het “niveau” van de cursus moet alleszins niet onderdoen voor de traditionele master opleidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3057

Met Canaria ... studeren terwijl je werkt is behoorlijk zwaar vergelen met een voltijdsstudie, en sowieso is het feit dat je die keuze maakt al een teken van kracht.

Het enige nadeel is dat je tijdens een 'normale' studie meestal meer projectteams hebt dan tijdens een afstandsstudie, waardoor ook je skills op dat vlak wat meer getest wordt. Als je echter in werkkring ook veel samenwerkt is dit helemaal geen issue.

HTH :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210014

*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 210014 op 09-01-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
Anoniem: 210014 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 13:44:
Het lijkt me vooral dat het voor jezelf leuk moet zijn om alsnog een graag in het wetenschappelijk onderwijs te voltooien.
Dit is inderdaad mijn hoofdmotivatie om een universitaire opleiding aan te vatten. Toen ik mijn Graduaat haalde had ik het idee in mijn achterhoofd dat ik in feite nog meer kon. Maar ja, op dat moment wou ik ook wel eens wat centjes verdienen en eenmaal ik in die werk routine zat heb ik dat plan opgeborgen.

Onlangs heb ik dan eens een evaluatie gemaakt voor mezelf van de afgelopen jaren en daarmee is dat idee weer naar boven gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210014

*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 210014 op 09-01-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
Even melden dat ik me zonet heb ingeschreven aan de Open Universiteit.
Binnenkort vat ik de pre-master managementwetenschappen aan :)

Pagina: 1