Toon posts:

[FSX] Zeer lage FPS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste gotters,

Ik heb zojuist een half uurtje over het forum rondgekeken of ik iets over dit probleem kon vinden, maar ik liep op dood spoor.

Ik heb een probleem met mijn FPS bij de nieuwe FSX.

deze komt niet hoger dan 6.

ik heb een pentium 4 HT, 1gb ram, en een 7600 GS met 512mb.

Welke videokaart kan ik hier het beste voor aanschaffen, of wat kan ik anders proberen zodat ik bij dit spel en normale FPS haal?

mvg. NYY.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
De details lager zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Oja, idd. dat wilde ik er nog bij vermelden.

Ik hecht er waarde aan om het spel met hoge grafische kwaliteit te spelen. en dan bedoel ik ermee dat ik wel verbetering zie met FSx ipv. FS9.

Anders, als ik de waarde zo laag moet zetten, kan ik net zo goed FS9 spelen.

• Remmertjuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-10-2021

Remmertjuh

CSS: [Got] Remmertjuh

nou, dan denk ik dat je een nieuwe pc moet gaan kopen, want FSX is gewoon te zwaar voor jou pc :)

--op voorwaarde dat het geen hardware of driverprobleem is ;)--

[ Voor 25% gewijzigd door Remmertjuh op 30-06-2007 20:19 ]

XBL: Warheadheadshot

Verwijderd

Topicstarter
Remmertjuh schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 20:19:
nou, dan denk ik dat je een nieuwe pc moet gaan kopen, want FSX is gewoon te zwaar voor jou pc :)
Haha, daar was ik ook al uit ;) maar wat voor graka stel je voor ;)

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Volgens mij trok die van mij alles wel op high (in de Demo).
X1900XT werkt dus wel lekker. X1950Pro zou ik je denk ik aanbevelen.
Maar let op dat er meer dingen meetellen dan alleen de grafische kaart.

Verwijderd

Minimum System Requirements

* Windows XP SP2 / Windows Vista
* Processor: 1.0 Ghz
* RAM: Windows XP SP2 - 256MB, Windows Vista – 512MB
* Hard Drive: 14GB
* Video Card: 32MB DirectX 9 compatible

Met zo'n systeempje kan je dus het spel OPSTARTEN..

Jouw CPU + GPU - combo kan het simpelweg niet trekken met wat eye-candy opstaan. Punt

Als je gaat zoeken naar een andere GPU, vermeld dan liever eerst wat voor moederbord je hebt (AGP / PCI-E ?) en wat evt. zelfs nog je budget is.

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11 20:06

Dani86

AeroGeek

met meer RAM en Core2Duo kom je al een heel eind ( mits je mobo dit ondersteund ).

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Geef t maar op. FSX is onwijs zwaar. Ik draai het hier op medium settings, 1280x1024, op een FPS van rond de 20. Dan mag ik in mn handen wrijven. Soms, op rustige stukken is het 30, maar ik krijg ook drops van hier tot ginder op drukkere stukken.

*P4 Prescott 3,4 GHz, 2 GB DDR400 RAM, x1950Pro 256MB*

Op een vriend zn AMD 3700+ met een x1800 loopt het al wat vlotter, waaruit blijkt dat het spel CPU intensief is. Een C2D is sowieso dan een must, een redelijke VGA kaart ook. Een GB RAM meer doet ook wonderen, het spel vreet geheugen.

Dit had je ook van te voren kunnen weten/opzoeken. Detail verlagen is het enige dat rest, anders upgraden, en goed ook.

• erik22hgn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Remmertjuh schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 20:19:

--op voorwaarde dat het geen hardware of driverprobleem is ;)--
Ik heb een GeForce 4200 Ti met Pentium4 2.54Ghz processor met 512mb ram geheugen en ik kan alles op medium high spelen maar dan moet ik niet in drukke gebieden komen.kheb hem btw op 20fps staan en dat loopt soepel. kdenk dat je als je alles goed wilt spelen een dual core met 2gb ram en een 8600gts of betere videokaart nodig hebt :)
Pagina: 1