[Vista] Traag draadloos internet

Pagina: 1
Acties:

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:30
Hallo,

Ik heb sinds gisteren een laptop met windows vista erop. Nu zit ik op de bovenverdieping (beneden staat draadloze router) en heb ik wel internet (alle streepjes bereik, of bijna alle) maar de snelheid van download komt niet boven de 100 kbs... (upload is wel gewoon 120kbs). Terwijl de laptop van mijn vader hierboven 900 kbs haalt (xp).

Iemand een idee waar het aan kan liggen?

• dbzfan
Ik heb de standaard asus drivers erafgegooid en dat cmdtje van jou gedaan.. hij lijkt nu iets sneller te zijn :) Kijken hoe dat komende dagen gaat.

• dbzfan
Nee hij gaat uiteindelijk niet sneller... nog steeds trage downloadsnelheid :(

Ik snap er niks van... verbinding en signaal is gewoon goed, maar downloadsnelheid is gewoon klote.

Verwijderd

Ik heb net 2 dagen een nieuwe desktop van dell (inspiron 530) met Vista home premium met een draadloze netwerkadapter erin (Broadcom 802.11g-netwerkadapter) en heb dus precies hetzelfde probleem. Ik heb een uitstekend signaal met de router (SpeedTouch 716) maar het internet is traag als dikke stront door een trechter. Op een laptop hier in huis, die op windows XP professional draait, download ik met minstens 800 kb/s, op mijn computer haal ik met mazzel de 30 kb/s. Ik heb overal op internet gezocht en de enige tip die ik kon vinden was een nieuwe driver voor mijn netwerkadapter installeren voor windows vista. Dat heb ik gedaan, maar het loopt nog steeds niet. Is er iemand die weet wat ik hieraan kan doen??