[Outlook 2007]Verbinden rpc-https EXCH2007 niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:40

jurma

simply connecting...

Topicstarter
Ik heb een Exchange 2007 server draaien met daarbij alle updates die ik binnen krijg van update.microsoft.com met als laatste Rollup 3. Op de Exchange server staat Outlook Anywhere aan. Bij de external hostname heb mijn volledige fdqn ingevuld met als authenticatie type "Basic". Ook staat SSL offloading aan.

Nu is het zo als ik een nieuwe account toe voeg in Outlook 2007, geef ik aan dat de verbinding een Microsoft Exchange server is. daarbij vul ik mijn lokale servernaam in en geef ik mijn gebruikersnaam op. Voordat ik op naam controleren klik, kies ik voor de optie meer instellingen en ga naar het tabblad "verbinding". In de tabblad verbinding vink ik de optie "rcp over http(s)" aan. En vul daar de instellingen:
- verbinding maken via mail.hostname.ext
- ssl aanvinken en geef ik het volgende aan in het certificaatpad: msstd:mail.hostname.ext
- authenticatie zet ik op basic.

Als ik daarna aangeef dat ik mijn gebruikersnaam/naam wil controleren geeft hij aan dat de exchange server offline is of dat mijn gegevens niet correct ingevuld zijn.

Nu is het zo dat ik met Exchange 2003 en Outlook 2003 met alle zelfde gegevens wel kon verbinden.

Na het een en ander te zoeken kwam ik de volgende twee sites tegen:
- Outlook Anywhere - What am I Doing Wrong?
- Outlook Anywhere 2007 with ISA Server 2006
Ik heb deze stappen gedaan maar werkt helaas niet.

Wat ik ook zoek op google/technet ik krijg overal in combinatie met ISA Server 2006. Deze heb ik niet draaien, dus weet niet of het daar aan zou kunnen liggen.
Eerst dacht ik dat het aan het zelf gemaakt certificaat kan liggen, maar heb een certificaat gekocht speciaal voor die domeinnaam. Dit is ook niet de oplossing.

Zolang mijn laptop/pc in het netwerk is kan ik wel verbinding maken met de exchange server. Ik kan via https://mail.hostname.ext/owa ook gewoon verbinden. Ook buiten het netwerk.

Kan iemand mij helpen met dit probleem, ik heb nu van alles geprobeerd en weet niet waar het probleem zich bevind.

Ik heb het topic maar even in CSA gezet omdat het vooral met Outlook 2007 te maken heeft.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

jurma schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 19:00:
Ik heb het topic maar even in CSA gezet omdat het vooral met Outlook 2007 te maken heeft.
Schopje Off dan maar :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Janus2700
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01 13:54
never mind...

[ Voor 93% gewijzigd door Janus2700 op 30-06-2007 19:14 ]

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:40

jurma

simply connecting...

Topicstarter
Toch maar een klein kickje.
Helaas is het probleem nog niet opgelost.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.