Menu dat "over" website komt

Pagina: 1
Acties:

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Ik heb een fotopagina waar een hele hoop thumbnails van foto's opgesomd staan, nu gebruik ik voor het weergeven van de volledige grootte van de foto lightbox, maar op elke foto moet ook nog eens gereageerd kunnen worden, opgenomen worden in profiel,... (in totaal een 4-tal opties).

Momenteel heb ik dit geklaard door 4 simpele image links onder de foto te zetten maar dit is gewoon walgellijk lellijk! :).

Nu was ik op het idee te komen zoals hiet op T.net wordt gebruikt bij oa het instellen van de trackers, (als je op het pijltje klikt dan komt er een menu "over" de site te liggen)..

Zo iets zou ik dus ook willen implementeren als je op een foto klikt er van de rechterbovenhoek gezien een menu naast komt te liggen met alle menu links erin..

Omdat ik nog van de oude tijd ben van html (tables ipv divs) en ik het vermoeden heb dat dit gerealiseerd moet worden met div's zit ik dus met het probleem dat ik dit niet kan...

Ik weet ook niet waarop ik zou moeten googlen om tot een mogellijke oplossing te kunnen komen..

als jullie me zouden kunnen helpen?

MVG

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-12 12:35
z-index

There is no replacement for displacement!

• bibawa
Ik heb nu zo iets in elkaar gestoken maar het probleem is dus dat de foto in een <td></td> staat en in deze td zou dus de div moeten komen... nu als de div zichtbaar wordt dan rekt hij ok de <td> nog eens mee op en komt er niet gewoon "op" te liggen :s

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Gebruik je dan tables voor de layout? Begin dan eerst daar eens aan te werken en bouw een semantisch correcte site. Overigens zou een absoluut gepositioneerde div de tabel cel niet horen uit te rekken dus dat kun je nog eens goed overdenken ;)

• bibawa
van css ken ik dus totaal niets ik doe normaal de php coding, maar nu wou ik dus een extra menu toevoegen, maar dat gaat niet lukken :)

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-12 12:35
Omdat je het blijbkaar niet wil. Kan ik nie kennen we hier niet, helemaal niet met zo iets simpels. Genoeg tutorials te vinden op internet, het is maar wat je er voor over hebt.

There is no replacement for displacement!

• Ma.rkus.nl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-11 15:14
Met een UL en wat JavaScript zijn wonderen te verrichten: http://www.htmldog.com/articles/suckerfish/dropdowns/ :)

¯¯¯¸(¤)¸¯¯¯       ¯¯¯¯¸¤¯¯(¯.¯)¯¯¤¸¯¯¯¯

Pagina: 1