2 Beeldschermen D.M.V. split kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou wel eens willen weten of je via een simpele kabel splitter (zonder kastje wat zoveel kost) je scherm over 2 schermen kan verdelen... Dus niet klonen maar 2 schermen met totaal verschillende "windows" op het scherm...
Dus dat ik bijv. op het ene scherm een webpage editor heb staan en andere het voobeeld van mijn site..

Mijn buget is niet gigantisch en mijn videokaart is een Nvidia Geforce 4 MX 440 (64Mb) geen groot beeld kanon dus, maar voor mij goed genoeg :p.. Er zit een gewone VGA aansluiting op samen met een Svideo uitgang..
Ik had ook al gekeken naar een Svideo converter maar die dingen zijn ook niet goedkoop (maar daarvan weet ik zelf wel zeker dat het gaat lukken, maar goedkoper is aaltijd beter :p)...
Wat ik in gedachte had was meer een simpel Y split kabeltje van een paar euro, zo iets dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.hbshop.nl/images/1121042119.jpg

Wat dus mijn grotste vraag was, kan ik hier mee wat ik wil?
Een vriend van mij zegt van wel maar ik heb zelf het idee dat wij elkaar niet helemaal begrijpen, en ik wil jullie antwoord wel eens weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Het doet zoals het zegt...

het splits je video signaal naar 2 monitoren... en splitsen is dus klonen... dus geen extra groot bureaublad, maar een kopietje

Koop je een goedkoop nieuw vga kaartje met 2 uitgangen dat werkt ook heel goed

edit: Je vriend is wel een slimbo dan... dat hij 2 monitors onafhankelijk denkt te kunnen aansturen met 1 signaal

[ Voor 39% gewijzigd door Swordlord op 30-06-2007 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jah kijk, zoiets dacht ik al...

Maar nou weer verder, zat net even te googlen en kom ik op dit (ook hier van tweakers):
Afbeeldingslocatie: http://img.inkfrog.com/pix/blisstrade/IMGP1405.jpg
Als er zoiets bestaat, moet dat toch ook andersom kunnen of niet? Want ik heb nog een Svideo slot vrij op deze videokaart, hiermee kan ik ook wat ik wil, als ik de connector maar kan omzetten naar een gewone VGA voor een standaard monitor..
Weet iemand zo of dat zoiets ook andersom bestaat?
B.V.D. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:06
Je zou voor een paar euro een tweedehands PCI videokaartje kunnen kopen dan kan je (samen met de AGP-kaart die je al hebt) twee schermen onafhankelijk aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Bespaar je de moeite.... Ik denk dat zo'n ding nog duurder is dan een nieuwe VGA kaart...

Bij de lokale PC boer zul je al waarschijnlijk een Gforce 5200tje vinden voor +- 30-40 euro, die hebben 2 aansluitingen, dual screen dus en voor gewoon wat simpel office browsing en web design gedoe meer dan genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 20:15
Of voor de helft op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:43
Zo'n VGA-splitter gebruiken ze bij ons op school.
Kabel zit dan in de PC van de docent, en gaat dan naar hun scherm + beamer.

Werkt wel goed, en volgens mij hoef je niet moeilijk te doen met drivers dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jah ik heb nog wel 2 PCI kaarten liggen :p... Waarvan ik het met 1tje al uit heb geprobeerd, maar die gooide de driver van de AGP adapter d'r af, maar dat was ook een k*t video kaart.. Nou heb ik er nog een, die lijkt me een stuk degelijker (een oude 3dfx Voodoo3 3000 (16Mb)) en heb nog wel ergenst een Dimond liggen (die is 32Mb volgensmij), in een andere pc.. Maar die heeft mijn opa momenteel voor een of 2 weken in gebruik..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2007 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nou die voodoo 3 3000 d'r ook in zitten alleen het werkt niet zoals ik wil.. De PCI voodoo 3 3000 doet het maar mijn AGP Nvidia Geforce 4 MX 440 doet het niet... Ik had die theorie ook nog even nagezocht en het blijkt idd dat het moet werken...
http://www.computeridee.nl/faqman_antwoord.jsp?faqid=200214
Ik heb echter 1 probleem.. Ik kan nou niet kiezen tussen een primary en secondary beeldscherm... Ik zou dus iets anders moeten verzinnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

je kan het vaak beter bij 1 merk houden, krijg je geen driver conflicten, maar het lijkt mij het handigst gewoon een ander goedkoop VGA kaartje te kopen, kost minder dan andere oplossingen (bijv. Matrox heeft er een kastje voor alleen dat kost ook weer centen hè)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 07:35

LauPro

Prof Mierenneuke®

Gewoon een videosplitter? Heb laatst een 4-voudige op een beurs voor 15 euro gekocht. Nieuw zijn ze iets van 50 euro. Het is een actief signaal dus je kan niet zomaar de kabel plitsen. Die kabel die je laat zien zal waarschijnlijk ook alleen maar werken tot 800x600 ofzo, en lage refresh rate.

Overigens heb je met dit soort splitters wel het probleem dat je eigenlijk ook identieke monitoren aan moet sluiten, want het signaal wordt 1:1 gekloond.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien heb ik het geluk dat het wel gaat lukken met die Dimond kaart... Hiervan heb ik een driver en misschien kan dan wel 2 verschillende schermen kiezen via de instellingen... Dat kreeg ik niet voorelkaar met die oude 3dfx Voodoo 3 3000... Al krijg ik dat wel voorelkaar met deze Nvidia driver, het probleem is dat ik dan alleen kan kiezen tussen de Svideo uitgang en de normale VGA uitgang en niet tussen andere video kaarten (wat zowizo al lastig word als deze VGA kaart niet meer werkt terwijl ik er een andere in heb zitten die dan wel werkt)..
Pagina: 1