Gigabyte GA-P35-DS3 of GA-P35-DS4

Pagina: 1
Acties:
  • 2.146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donster
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-07 17:54
Mijn configuratie heeft maar 1 videokaart en 2 harddisks in raid 0 modes nodig. (processor zelf is duocore 6600). -- configuratie hier neerzetten is opzich niet zo interessant..
Een moederbord wat hiervoor goed uit de test blijkt te komen is de Gigabyte GA-P35-DS3....

Maar nu vraag ik me het volgende af:
Is het beter om gewoon de Gigabyte GA-P35-DS3 te nemen of toch de GA-P35-DS4?

Ik heb hier een vergelijking naast elkaar staan:
http://www.giga-byte.com.....aspx?ProductID=2544,2531

Er zijn zoals je kan zien wat verschillen zoals Firewire ,Copper Silent-Pipe etc..

Ik heb op tweakers de reviews bekeken , maar weet zelf nog niet zeker welke ik het best kan nemen .. hebben jullie mischien wat suggesties voor me ? .. Met andere woorden: Heeft de DS4 wel een echte meerwaarde?

Bedankt,

[ Voor 9% gewijzigd door Donster op 30-06-2007 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belangrijkste DS4 = Crossfire x16 & 1x4 hoogstens afraadbaar. P45 biedt o.a. 2x16 soms LAN Teaming.

[ Voor 246% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2016 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donster
De zaak waar ik het moederbord ga halen ( en de rest) heeft de DS3P niet in de onlineshop staan.
Keuze gaat echt tussen deze 2 .. vraag me ook af of ik firewire ook echt nodig zal hebben .. > gebruiken jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dit gaat over 965P, niet over de TS z'n P35!!!

Tenzij je wat meer wilt overklokken (en geen zin hebt een andere chipset-heatsink op de DS3 te plakken), zou ik voor de DS3 gaan. Deze is een stuk goedkoper, biedt wat jij wilt, en is een prima bord. De extra's van de DS4 heb je simpelweg niet nodig, aangezien een Firewire-kaartje peanuts is.

Mag ik je er wel op wijzen dat zowel de RAID van de DS3 als die van de DS4 nogal tegen valt in snelheden? Als je snelheid wilt moet je natuurlijk voor een los kaartje hardwarematig gaan, maar da's duur. Als je on-board wilt gebruiken moet je in ieder geval niet voor een DS3/4 gaan, welke vrij slecht presterende JMicron dingen heeft.

Zie ook: Gigabyte GA-965P-S3/DS3/DS4/DQ6 ervaringen Deel II

--@onder: Ah, dat had ik wel gezien, maar op een of andere manier heb ik de reactie getikt op een 965.. Zal wel met mijn slechte gewoonte van multitasking te maken hebben :X

[ Voor 19% gewijzigd door TheZeroorez op 01-07-2007 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 16:19
TheZeroorez schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 19:09:
Tenzij je wat meer wilt overklokken (en geen zin hebt een andere chipset-heatsink op de DS3 te plakken), zou ik voor de DS3 gaan. Deze is een stuk goedkoper, biedt wat jij wilt, en is een prima bord. De extra's van de DS4 heb je simpelweg niet nodig, aangezien een Firewire-kaartje peanuts is.

Mag ik je er wel op wijzen dat zowel de RAID van de DS3 als die van de DS4 nogal tegen valt in snelheden? Als je snelheid wilt moet je natuurlijk voor een los kaartje hardwarematig gaan, maar da's duur. Als je on-board wilt gebruiken moet je in ieder geval niet voor een DS3/4 gaan, welke vrij slecht presterende JMicron dingen heeft.

Zie ook: Gigabyte GA-965P-S3/DS3/DS4/DQ6 ervaringen Deel II
Hij heeft het over de P35 chipset, jij over de 965P, das nogal een verschil. De Raid op de P965 draait op de ICH8R en op de P35 is het de ICH9R!

Ikzelf heb net de DS4-P35 besteld met en E6420 en 4GB G.skill (2x2GB) Ik zal over een paar dagen mijn resultaten posten in; \[OC-775]Gigabyte P35 Series (GA-P35(T/C) - DS3(P/R)/DS4/DQ6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donster
Bedankt ik houd het in de gaten! ..

Ik zag ook dat de DS4 een externe sata kaart heeft , waardoor je makkelijk sata hardisks erop kan aansluiten zonder de kast te hoeven openen..
Dat is opzich ook een aardig pluspunt! ... Maar 'k twijfel nog wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Donster schreef op zondag 01 juli 2007 @ 09:44:
Ik zag ook dat de DS4 een externe sata kaart heeft , waardoor je makkelijk sata hardisks erop kan aansluiten zonder de kast te hoeven openen..
eSata ja. Ik moet je zeggen dat die dingen los wel te verkrijgen zijn voor een euro of 7. Mocht je er geen kunnen vinden meld je mij maar; ik heb er hier nog een liggen voor 2 aansluitingen van m'n Asus A8N-SLI Premium...
Van die eSata hoef je het dus niet af te laten hangen, dat is weinig waard, en kan op jouw DS3 ook (het is simpelweg een SATA kabel naar een backplate toe).
edit:

Ook de DS3 heeft dual eSATA. Wel is het zo dat de DS3 alleen JMicron RAID heeft, en de DS4 ook Intel (welke waarschijnlijk beter is, maar hiervoor moet je even benchmarks opzoeken). Voor de rest ligt het grote verschil toch bij de overklokbaarheid, ookal doet de DS3 het goed, de DS4 heeft betere koeling en heeft een wijdere keuze aan voltages. Daarbij heeft het een tweede BIOS-chip, in plaats van een virutal dualbios, wat inhoudt dat je de CMOS settings in het BIOS kunt backuppen, en dat het BIOS bij een flash backupped op de schijf (wat niet altijd nut heeft overigens).

[ Voor 41% gewijzigd door TheZeroorez op 01-07-2007 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donster
Heb de DS4 besteld .. we zien wel wat het word :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
ds4 heeft ook betere koeling dus heatpipes en bepaalde mbo onderdelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Laatst online: 11-07 14:07
LET OP: De website van Gigabyte noemt Intel Matrix Storage Technology in het overzicht van de DS3, maar de DS3 gebruikt een ICH9 southbridge waarop GEEN RAID functionaliteit zit !!! Alleen de 2 SATA poorten van de GIGABYTE SATA2 chip kunnen in RAID 0 of 1 gebruikt worden.

De DS4 (en de DS3R en DS3P) gebruiken een ICH9R southbridge met RAID 0, 1, 0+1 en 5 ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-03 13:17
Ik heb een Antec Sonata III kast, en die heeft aan de voorkant ook audio ingang. Welke kant van de kabel (HDA of AC97) moet ik dan in de audio ingang van de mobo (ds4) stoppen? Is HDA beter (high definition audio?) of maakt dat niet uit. ik kan het zo gauw niet vinden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HDA > AC'97 — je dient je keuze eerst in de BIOS te activeren – voor de software je apparatuur kan benutten.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2016 14:33 ]

Pagina: 1