3,5 hd aan laptop

Pagina: 1
Acties:

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:12
Is het mogelijk om aan een oude laptop een 3,5 inch IDE hd te hangen (ipv de 2,5 inch versie)
Op het net kom je altijd adapters voor het omgekeerde tegen (dus 2,5 hd aan desktop hangen) - werken die adapters ook in de omgekeerde richting? :?

PS natuurlijk heb je dan externe voeding nodig voor de 3,5 inch hd

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een externe USB-behuizing voldoet niet?

• Promy
niet echt. Het betreft een oude laptop (dell inspiron 5000e) waar slechts USB 1.1 op zit.
Intern zit nu een 2,5 inch hd van 20 gig.
Aangezien de laptop nu vervangen wordt, dacht ik hem om te bouwen tot fotokader.
Natuurlijk zou het ook handig zijn moest ik er een grotere hd aan kunnen hangen als soort NAS (vb een 120 gig oude schijf die ik hier liggen heb)

• Promy
kleine kick...
niemand een idee hierover? :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt een 2.5" converter op het mobo prikken en aan de andere kant een IDE kabel met daaraan je hdd. Op deze manier heb ik op mijn thinclient een 3.5" hdd en een DVD speler aangesloten.
een 2.5" IDE connector is hetzelfde als een 3.5" hdd, behalve dat een 2.5" hdd er 4 pinnetjes voor de voeding naast heeft zitten.

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jammer dat het IDE is. Er zijn namelijk wel goedkope SATA controllers (rond de 30 euro) in cardbus (PCMCIA) formaat, waar je externe SATA schijven aan kunt hangen (via eSata kabeltjes). Dit werkt perfect, en nog sneller dan usb2 ook.

Dan moet je wel je 120GB'er omruilen, of voor 40 euro een nieuwe kopen ;)

[edit] deze bijv (heb ik zelf): http://www.dollarshops.eu/product_info.php/products_id/82

[ Voor 13% gewijzigd door brama op 02-07-2007 21:31 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Pagina: 1