Toon posts:

[Vista] beeldscherm laptop blijft zwart, extern scherm BEELD

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goede middag,
Ik heb het volgende probleem, mijn laptop scherm blijft continu UIT, alleen op de uitgang van de grafische kaart krijg ik nog beeld, terugswichen naar mijn eigen scherm lijkt totaal niet te werken.
Scherm is zelfs niet meer zichtbaar in everest (informatietool), in laatste fatsoenlijke vista 64 bit drivers (158.34 ofzo) ikun je ergens "setup meerdere beeldscherm" doen, ook hier geeft ie ook maar 1 beeldscherm aan het externe...
hmm update er staat nu wel ineens laptop beeldscherm, kan deze selecteren en dan op ok klikken, externe scherm verspringt even maar scherm van de laptop blijft zwart. en die optie springt weer terug naar extern beeldscherm.

Het begon als volgt:
Ik was en film aan het kijken, BSplayer waarna Vista om de een of andere reden het scherm uitschakelde.
(denk schermbeveiliging ofzo) heb al vaker geprobeerd dit uit te zetten maar om de een of andere reden krijg ik dit niet goed, naja verder, scherm ging dus uit, bewoog muis en het scherm bleef zwart
naja crtl alt del gedrukt kreeg ik vista scherm en klikte op task manager.
ging ie weer terug naar bureaublad in 1024 / 768 in 4/8 bits kleuren (dus grafische kaart driver error lijkt me)
ik wou opnieuw opstarten bleef mijn scherm zwart, nog paar keer geprobeerd ook naar xp (dualboot) bleef zwart
dus externe ouwe monitor erop aangesloten, deze gaf wel beeld...

eerst geprobeerd om in beide OS driver te deinstalleren daarna of originele dell divers te installen of de nieuwste beta's, ook switchen met Fn en F8 (crt/lcd) hielp niet externe beeldscherm werd even zwart springt daarna terug. Als ik klep van laptop sluit doet ie verder weinig
en telkens als ik OS aflsoot om opnieuw op te starten word scherm voor ongeveer 1 seconde kompleet wit...
gok dat er ergens een driver probleem zit, maar weet dit niet zeker, of heeft vista ergens een instelling dattie alleen op extern scherm boot ofzo?

hoop dat iemand me kan helpen, dit is zwaar irritant

Laptop:Inspiron 9400
OS: vista 64 bit ultimate (alle updates etc. gedownload)
GPU: nvidia 7900GS
scherm is wuxga truelife 1920x1200

UPDATE:
kreeg net een BSOD onder vista, stopfout: 0x00000024, voor zover ik heb kunnen vinden op google is dit een fout in ntfs (harde schijf iets dus)
maandag maar even dell bellen dan :(
had op makkelijk driver probleem gehoopt

(misschien dus ook verplaatsen naar complete systemen, was uit gegaan van iets met videokaart)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2007 19:12 ]

Verwijderd

Kan ook zijn dat je backlight van je monitor kapot is gegaan. Dan blijft je externe bron gewoon beeld kunnen geven maar kan je niets meer op je scherm zien. De fout van je harddisk zal misschien gewoon een fout zijn door een verkeerde driver.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2007 08:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 18:00:

en telkens als ik OS aflsoot om opnieuw op te starten word scherm voor ongeveer 1 seconde kompleet wit...
denk het dus niet.. iemand anders nog ideen?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 07:17

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Is kapot.

Tenzij je nog durft het ding open te maken en de flatcable checkt voor een goede connectie. Bij het probleem dat Doracfas aankaart zou je nog heel vaagjes een beeld kunnen zien (wellicht een lamp gebruiken), maar dat is niet het geval toch?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
heb DELL even gebeld, heb via telefonische uitleg flatcable gecontroleerd, hielp niets dus waarschijnlijk beeldscherm kapot.

verwacht zelf dat er meer aan de hand is vista is onstabiel als de tyfus met extern scherm, maja ik wacht even met em op te laten halen heb nu toetsweek enzo :P