[XP]Windows hangt na invoeracties na opstarten.

Pagina: 1
Acties:

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik heb hier een PC met Windows XP Home SP2.
Nadat deze helemaal is opgestart kan ik hooguit 2 minuten werken en dat stopt het bureaublad (explorer.exe dus) er mee. De muispijl kan ik nog over het scherm bewegen, maar ik kan niet met mijn muispijlje op de taakbalk komen. (Ik heb een vaste taakbalk. Dus niet eentje die naar beneden verdwijnt.)
Als ik nog in het wilde weg zo'n 10 keer klik met de muis, staat m'n muispijl ook vast. Het num-lock lampje van het toetsenbord kan ook niet meer uit. Op dat moment valt er verder niets meer te doen dan resetten.

Ik heb met Taskmanager gekeken of er een proces teveel rekenkracht in beslag neemt, maar Niet-active systeemprocessen staat continu op 95 tot 99%.

Ik heb dit probleem al sinds 1 week terug en dacht dat het een virus of spyware was. Na veel zoeken had ik besloten om de schijft compleet te formateren en Windows er opnieuw op te zetten.
Nadat ik dit heb gedaan heb ik nog steeds het zelfde probleem.
De PC heeft nog niet aan het internet gehangen, dus de kans op een virus of spyware is uitgesloten. :)

Het 'hangen' heb ik ook in veilige modus, wat mij een hardware probleem lijkt.
Ik heb zojuist Memtest gedraaid gedurende 6 uur, en er zijn geen geheugenfouten gedetecteerd.

De PC draait op zich al 2 jaar zonder dit soort problemen.
Ik zou niet weten waar ik nu naar moet kijken. Iemand een idee?

specs:
AMD 64 Athlon
2x 512 MB ram (400)
250 GB HD SATA
Winfast moederbord
nVidia 6600

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-03 21:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kijk eens in je sig, neem een andere besturingssysteem dan windows :P. Probeer het eens met een Linux live cd. Als deze niet vastloopt, zou het hardware uitsluiten. Misschien dat het een driver probleem is namelijk. Heb je wel alle updates geïnstalleerd (je kan offline installers downloaden).

Commandline FTW

Verwijderd

kun je explorer wel terug krijgen door de taak explorer te openen?

• Onbekend
  • Nu online
@Hero Of Time:
Updates zijn niet het probleem. Toen de problemen begonnen was hij helemaal up-to-date.
Nu heb ik niet eens de kans gehad om de updates te downloaden.
Memtest heeft ook al 6 uur zonder problemen gedraait, en de windowsinstallatie ging in 1 keer perfect. Dus ik mag denk ik aannemen dat hij de standaard hardware goed werkt.
Verder heb ik helemaal geen ervaring met Linux, dus die optie is niks voor mij.

@dondersgoei:
Als de computer eenmaal vast staat, is er niets meer mee te beginnen. Toetsencombinaties werken niet en dus kan ik niet opnieuw explorer starten.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-03 21:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik had ook geen enkele ervaring met Linux, maar als je er een beetje voor gaat zitten is er zo mee te werken. En met een live cd hoef je niet eens zoveel te doen, gewoon een beetje op internet hier rond kijken, net zo lang totdat je bij Windows je problemen zou krijgen. Heb je in Linux geen problemen, dan is het toch echt een Windows probleem.

Commandline FTW

• Onbekend
  • Nu online
Ik ben er inmiddels uit.

De moederborddrivers die met de computer meegeleverd waren worden steeds op een of andere manier niet goed geïnstalleerd. Dit was een PCI-controller en een RAID-controller. Als de PC wat informatie moest verwerken werd hij langzamer en op den duur doet hij niets meer.

Met systeemherstel ben ik teruggegaan tot het moment wanneer ik ik die drivers installeerde.
De automatische installatie die op het CD-tje stond heb ik nu niet uitgevoerd, en heb de drivers handmatig via het apparaatbeheer van Windows geïnstalleerd.
De PC draait nu netjes, en zonder problemen.

Pagina: 1