Ik heb thuis een linux server (OpenSuSE) op m'n router aangesloten die ik vanuit m'n thuisnetwerk kan benaderen via SSH. Echter, het lukt me niet om vanaf een andere locatie erop in te loggen. Het volgende heb ik gedaan:
- Port 22 (SSH port) in de router geforward naar de server
- Firewall in de router uitgezet
- De server in de DMZ gehangen
- Port 22 open gezet op de server
Als ik in m'n thuisnetwerk op de server wil inloggen via het interne IP adres dan lukt dit prima (hetzij via Windows XP + PuTTY hetzij via een Linux terminal). M'n IP adres is wel te pingen vanaf een externe computer, maar verbinden via SSH lukt dus niet. De server wel of niet in de DMZ hangen geeft geen resultaat.
Wat kan ik nog meer proberen?
Het gaat hier om een server die ik vorige week nieuw heb aangeschaft en waarop ik OpenSuSE heb geïnstalleerd. Vorig jaar heb ik van iemand een server te leen gekregen en daarop was het wel mogelijk om extern in te loggen.
- Port 22 (SSH port) in de router geforward naar de server
- Firewall in de router uitgezet
- De server in de DMZ gehangen
- Port 22 open gezet op de server
Als ik in m'n thuisnetwerk op de server wil inloggen via het interne IP adres dan lukt dit prima (hetzij via Windows XP + PuTTY hetzij via een Linux terminal). M'n IP adres is wel te pingen vanaf een externe computer, maar verbinden via SSH lukt dus niet. De server wel of niet in de DMZ hangen geeft geen resultaat.
Wat kan ik nog meer proberen?
Het gaat hier om een server die ik vorige week nieuw heb aangeschaft en waarop ik OpenSuSE heb geïnstalleerd. Vorig jaar heb ik van iemand een server te leen gekregen en daarop was het wel mogelijk om extern in te loggen.