Verwijderd
Ik denk weinig om je zorgen over te maken
EDIT: Op sommige andere sites pakt ie ook dezelfde trojan .Lijkt me dat NOD een beetje te achterdochtig is geworden
[ Voor 59% gewijzigd door InfinityG35 op 30-06-2007 08:26 ]
5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X
Nou ja, de melding geeft vrij duidelijk aan dat er een Trojan verstopt zit in die banner.Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 08:20:
Ik denk dat eerder Nod para is. Het gaat hier om een banner-javascript zover ik lezen kan, en blijkbaar is een banner bij Nod ook geblacklist.
Ik denk weinig om je zorgen over te maken
Misschien toch iets om naar te kijken door de crew, NOD32 staat toch bekend als een redelijk goede virusscanner. Ben meer paranoide acties van pakketten als Norton en McAfee tegen gekomen tot op heden, dan van NOD...
Verwijderd
En zelfs bij de meest normaalste websites kom je ook meldingen van norton tegen bijv. Er zijn genoeg 'positive' dingen geblacklist. Ik heb er zelf allemaal geen last van, ik maak gebruik van Trend micro met realtime scan feature, en meer ook niet.
Beetje vaag, waarschijnlijk een false-positive? Welke versie van de virusdefs hebben jullie? Ik zit met versie 2365 en die meld iig niks hier...
Virussen? Scan ze hier!
Nee, hij geeft duidelijk aan dat ie een trojan gedectecteerd "denkt" te hebbenBrede P schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 08:26:
Nou ja, de melding geeft vrij duidelijk aan dat er een Trojan verstopt zit in die banner.
Er zal wel een bepaalde javascriptconstructie in zitten die door NOD32 een belletje doet rinkelen. Probleem is alleen dat veel van de constructies die kwaad kunnen (sowieso alleen door browserlekken) ook gebruikt kunnen worden voor nuttigere zaken. Helaas is de javascript-file nogal onleesbaar, dus is het voor een gewone sterveling wat lastig na te gaan of het ook echt malafide code bevat.Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 08:20:
Ik denk dat eerder Nod para is. Het gaat hier om een banner-javascript zover ik lezen kan, en blijkbaar is een banner bij Nod ook geblacklist.
Maar zelfs als deze javascript-file dat doet, zou de browser dat al tegen moeten houden.
Het gaat volgens de melding om JS/Tivso.14a.gen, maar dat virus is vervolgens niet terug te vinden in NOD32's virus encyclopedia en ook google kent de term niet. Bovendien is NOD32 de enige van deze scanners die er iets in ziet:Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 08:28:
Kan iemand dan even opzoeken wat dat type trojan dan precies doet? Mijn scanner zeurt ook als het om een 'crack' gaat bijv. Even uitzetten en het is opgelost.
A-Squared Found nothing AntiVir Found nothing ArcaVir Found nothing Avast Found nothing AVG Antivirus Found nothing BitDefender Found nothing ClamAV Found nothing Dr.Web Found nothing F-Prot Antivirus Found nothing F-Secure Anti-Virus Found nothing Fortinet Found nothing Kaspersky Anti-Virus Found nothing NOD32 Found JS/Tivso.14a.gen Norman Virus Control Found nothing Panda Antivirus Found nothing Rising Antivirus Found nothing VirusBuster Found nothing VBA32 Found nothing
In theorie is het natuurlijk mogelijk dat een netwerk van bannerboeren (weer) gekraakt is en dat er een of ander malafide stukje javascript is geupload, maar het verbaasd me dan wel dat NOD32 de enige is van de lijst die hierboven staat die wat vindt.wildhagen schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 08:33:
Beetje vaag, waarschijnlijk een false-positive? Welke versie van de virusdefs hebben jullie? Ik zit met versie 2365 en die meld iig niks hier...
't Gaat trouwens om deze javascript.
Intentionally left blank
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Ook op vele andere sites waar ik eerder nooit problemen mee had, virusscanner gedraaid (NOD 2.7 is me standaard scanner) en ook verschillende online scans. Ben zelfs zo ver gegaan voor een format omdat geen enkele scanner iets vond, maar ik wel steeds de melding kreeg. Dus toen een format gedaan(
Maar het is dus niks om zorgen over te maken?
Edit: ik gebruik dus NOD32 2.70.26 met definition files: 2365.
Het 'bestand/trojan/virus' nestelt zich in: C:\Documents and Settings\*******\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\5PE2RSZN\ebBannerMain_62_36[1].js
Misschien kan iemand er wat mee
[ Voor 21% gewijzigd door Cubic X op 30-06-2007 19:24 ]
Ik heb dezelfde NOD32 antivirus melding over de trojan....
Het lijkt hier op tweakers.net wel de asus.com website joh
Al gedacht aan die file opzoeken en deleten en daarna je systeem opnieuw scannen?Cubic X schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 19:18:
LOL...krijg sinds vandaag precies dezelfde melding![]()
Ook op vele andere sites waar ik eerder nooit problemen mee had, virusscanner gedraaid (NOD 2.7 is me standaard scanner) en ook verschillende online scans. Ben zelfs zo ver gegaan voor een format omdat geen enkele scanner iets vond, maar ik wel steeds de melding kreeg. Dus toen een format gedaan(![]()
) Maar krijg bij sommige sites nog steeds deze melding (niet meer bij tweakers
)
Maar het is dus niks om zorgen over te maken?
Edit: ik gebruik dus NOD32 2.70.26 met definition files: 2365.
Het 'bestand/trojan/virus' nestelt zich in: C:\Documents and Settings\*******\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\5PE2RSZN\ebBannerMain_62_36[1].js
Misschien kan iemand er wat mee
Een format is toch wel iets te ver gezocht...
Toen begon Nod32 ook te gillen
< dit stukje webruimte is te huur >
Intentionally left blank
Ik dacht dat Tweakers.net tegenwoordig met Google in zee was omtrent het banner-gemiep? Kunnen we 't anders bij fatsoenlijke banner-boeren houden?
Sowieso vind ik het irritant als er 'externe' files (non-T.net-servers/hostnames) geladen moeten worden, aangezien het niet de eerste keer zou zijn dat een of ander dubieuze googleads-URL niet geladen kan worden en derhalve mijn pagina nevernooitniet op "Done" komt te staan. Maar als je dan ook nog eens zeer vage adressen gaat toestaan, waar leg je de grens dan?
[ Voor 39% gewijzigd door Osiris op 01-07-2007 01:12 ]
Ook 2365 hier, en kreeg net 2x een melding van NOD32.wildhagen schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 08:33:
Hmm, ik heb ook NOD en krijg deze melding niet, zowel in IE als in Firefox niet?
personal life-id: XZj5GaeWqCr9jOg1Tm1I7ZJajQ8Ari
Verwijderd
Gezien de klanten is het vast geen kleintje. (o.a. MS)Osiris schreef op zondag 01 juli 2007 @ 01:10:
Kunnen we 't anders bij fatsoenlijke banner-boeren houden?
Helaas zijn geen van de collega researchers van ESET die ik ken online op instant messaging, anders kon ik ze eens aan de haren trekken.
Dat heb ik ook echt wel gedaan, maar de file was nergens en dan bedoel ik echt nergens te vinden. In het opgegeven pad gekeken maar dan is daar niks, toch heb ik voor de zekerheid alles in Temporary Internet Files verwijderd maar de melding komt dan gelijk weer. Dus toen maar een formatje gedaan, deze was trouwens niet alleen hier om hoor. Maar dit was de druppelDarkprince1234 schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 20:01:
[...]
Al gedacht aan die file opzoeken en deleten en daarna je systeem opnieuw scannen?
Een format is toch wel iets te ver gezocht...
Edit: inmiddels is de melding compleet weg, nergens meer last van. NOD 2.7 is geupdate na 2366
[ Voor 7% gewijzigd door Cubic X op 01-07-2007 09:45 ]
Systeembeheer lijkt tegenwoordig wel alleen maar op formateren en herinstalleren. Dan kan je goed met computer omgaan.. ( * MRic3 is trots op zijn 4 jaar oude XP install die nog draait als een speer)
Ik kreeg de melding van NOD32 ook op diverse site's.
Heb nou geupdate naar versie 2366, we zullen eens gaan testen
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
Wat is jouw definitie van een 'dubieuze hostname'? Het is gewoon een .com domain en volgens mij is er niet echt een formele relatie te leggen tussen hostname en dubieusheidOsiris schreef op zondag 01 juli 2007 @ 01:10:
Afgezien van het feit dat het wel of geen Trojan is, vind ik het op z'n minst een zéér dubieuze hostname om banners van te showen..
Wij gebruiken AdSense ja, maar de reguliere banners op de frontpage worden door VNU verzorgd via doubleclick (wat dus tegenwoordig ook Google is).Ik dacht dat Tweakers.net tegenwoordig met Google in zee was omtrent het banner-gemiep? Kunnen we 't anders bij fatsoenlijke banner-boeren houden?
Veel grote partijen zoals Microsoft bijvoorbeeld hebben hun eigen partijen die de bannercampagnes verzorgen en de content daarvoor zelf hosten voor wereldwijd gebruik. Daar kan je als afnemer weinig aan veranderen, het is hun way of the highway en dan zetten ze hun 50.000 euro campagne wel op een andere site weg...
Onze implementatie is al dusdanig dat het niet bereikbaar zijn van een of andere adserver in ieder geval niet ervoor zorgt dat onze pagina zelf niet toegankelijk is. Dat je throbber blijft bewegen en je geen 'Done' krijgt in je statusbalk zie ik niet echt als een issue.Sowieso vind ik het irritant als er 'externe' files (non-T.net-servers/hostnames) geladen moeten worden, aangezien het niet de eerste keer zou zijn dat een of ander dubieuze googleads-URL niet geladen kan worden en derhalve mijn pagina nevernooitniet op "Done" komt te staan. Maar als je dan ook nog eens zeer vage adressen gaat toestaan, waar leg je de grens dan?
Wat mij wel opvalt, ook in deze, is dat bannerboeren denken 34KB aan obfuscated javascript nodig denken te hebben om een simpele banner te tonen
Intentionally left blank