Videoweergave wel op VGA, niet op DVI

Pagina: 1
Acties:

• veryip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 23:13

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
Vandaag eindelijk een fatsoenlijke videokaart in m'n PC geprikt om m'n Samsung 206BW aan te sturen; een ASUS N7600GS Silent... (wel even wennen dat turen nu...)

maar... bij films e.d. laat ie gewoon een net niet zwart scherm zien als ik de DVI-aansluiting op m'n videokaart/ monitor gebruik. Schakel ik echter over naar de VGA-aansluiting (gekloont scherm) dan geeft ie de video wel gewoon weer. (zowel fullscreen als in een toepassing, met meerdere programma's zoals WMP & Nero Schowtime)

Rechtsbovenin een Asus Splendid-logootje als ik een film aan zet... maar aan/ uit zetten helpt niet.

Iemand een idee??

Driver e.d. allemaal geïnstalleerd en oude drivers van vorige videokaart (matrox g550) eraf gehaald

p.s. Windows XP is mijn besturingssysteem

Nikon D7000

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
anyone??

Nikon D7000

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Iets met overlay instellen?

[ Voor 74% gewijzigd door Exorcist op 01-07-2007 13:21 ]

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
Ben er nu achter dat als ik de m'n DVI & VGA uitgang niet kloon dat de video op de DVI wel wordt weergegeven... op de VGA uiteraard niet... valt dit nog te fixen??

Nikon D7000

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 07:17

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik kan het niet helemaal uit je verhaal opmaken, maar gebruik je zowel de VGA kabel als de DVI kabel aan dezelfde monitor? Je hebt maar 1 monitor toch? Als dat zo is, laat die VGA kabel eens achterwegen....

Typisch laat windows maar op 1 beeld videobeelden zien (soort beveiliging), vanwege het door Exorcist aangekaarte overlay ja of te nee. Je kunt dit controleren door de mediaplayer (of wat je gebruikt) niet te maximaliseren en te slepen van de ene "monitor" naar de andere. Zodra de window neigt naar de andere monitor stopt het beeld op de eerste monitor en loopt de film door op de andere monitor.

Als je toch wilt clonen, dien je de hardware acceleratie een stapje terug te zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Dukey op 02-07-2007 10:10 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
Dukey schreef op maandag 02 juli 2007 @ 10:08:
Ik kan het niet helemaal uit je verhaal opmaken, maar gebruik je zowel de VGA kabel als de DVI kabel aan dezelfde monitor? Je hebt maar 1 monitor toch? Als dat zo is, laat die VGA kabel eens achterwegen....
klinkt idd vaag... mijn achterliggende gedachte was dan ook niet dat over beide kabels 1 signaal kwam; ik weet dat je of je VGA of je DVI ingang gebruikt en dat deze niet samen beter kwaliteit geven oid... ik had ze toevallig beide aangesloten, kwam erachter dat er geen video werd weergegeven op m'n monitor (DVI-aansluiting)... keek toen voor de gein eens of er analoog ook signaal binnen kwam en tot mijn verbazing/ verrassing (standaardinstelling blijkbaar) zat op m'n VGA kabel een gekloond beeld MET video. Maar lijkt er dus op dat bij de "kloonfunctie" wel het beeld maar niet de video wordt gekloond... vaag :-S

p.s. setting is nu DVI primair scherm, VGA secundair scherm (dual screen en inderdaad beideop 1 monitor aangesloten... je mag eht vaag vinden, een diepe achterliggende gedacht heb ik er ook niet bij maar op deze manier ben ik wel min of meer erachter gekomen dat... nou ja... zie bovenstaand verhaal zeg maar...) met videoweergave standaard fullscreen op de VGA-uitgang als ik op m'n primaire scherm (DVI-aansluiting) een videootje afspeel... video weergeven op beide uitgangen tegelijk kan dus wel maar blijkbaar niet gekloond...

blijf het vaag vinden...

Nikon D7000

• Dukey

Dukey

Nee het vage is dat jij twee kabels gebruikt op 1 monitor :+

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
Dukey schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 08:11:
Nee het vage is dat jij twee kabels gebruikt op 1 monitor :+
I know... maar geef toe... anders was er nooit iemand op het idee gekomen van... kijk anders eens op je VGA-uitgang of daar wel video op wordt weergegeven 8)7 ... of niet soms? ;)

Nikon D7000

• Dukey

Dukey

Maar ik snap je hele punt niet. Zodra je de VGA kabel afkoppelt (en dus effectief alleen de DVI kabel eraan hebt) heb jij gewoon video op je scherm hoor. En zo niet dan is er wat anders aan de hand met de afspeelsoftware, dirvers etc.

TENZIJ je HD-DVD en Blu-Ray's wilt zien :D. Want dan komen we bij een ander verhaal en dat is HDCP. Als je videokaart en/of monitor dat niet ondersteund dan kun je alleen via een VGA aansluiting die films kijken. HDCP is een soort beveiliging die er voor zorgt dat er een versleutelde verbinding onstaat tussen de videokaart en de monitor (niet af te tappen).

[ Voor 7% gewijzigd door Dukey op 04-07-2007 12:24 ]

Pagina: 1