Naast fotografie heb ik nog een grote hobby en dat is mijn Aquarium. Ik heb een speciaalaquarium met baarsachtige vissen (cychliden) uit het Tanganyika meer (afrika). Door beide hobbies te combineren heb ik al ontzettend veel geleerd. Aquarium fotografie is erg pittig. Je hebt weinig licht en toch bewegenlijke onderwerpen. Daarnaast helpt het water en glas ook niet echt mee tijdens het schieten van de fotos. Een jaar geleden had ik nog een s5600 en heb ik veel geleerd over sluitertijden en diafragma dankzij mijn aquarium fotografie. Erg handig zeker nu ik een DSRL heb.
Daarom wou ik toch eens een showcase openen met enkele van mijn aquarium fotos.
Hier zijn ze:
Geschoten met de Samsung GX-1L met Panagor 50mm macro f2.8: iso800, 1/40 - 1/80s, f2.8 - f5.6, wb op neonlicht en eenbeenstatief voor stevigheid. Geschoten in RAW, handmatig de witbalans gecorrigeerd, af en toe neatimage gebruikt + smartsharpening
Even een overzichts shot:
0.

De echte serie
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.
Daarom wou ik toch eens een showcase openen met enkele van mijn aquarium fotos.
Hier zijn ze:
Geschoten met de Samsung GX-1L met Panagor 50mm macro f2.8: iso800, 1/40 - 1/80s, f2.8 - f5.6, wb op neonlicht en eenbeenstatief voor stevigheid. Geschoten in RAW, handmatig de witbalans gecorrigeerd, af en toe neatimage gebruikt + smartsharpening
Even een overzichts shot:
0.

De echte serie
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.