tft maakt vreemd zoemend geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MannyMo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-01 18:41
Beste tweakers,

zoals de titel aangeeft maakt mijn tft een vreemd zoemend geluid opeens. Ik kan niks vinden met googlen en de search.

details:
-Het gaat om een Samsung 225BW
-Het betreft een relatief lage zoem
-als ik switch naar andere lichtsterkte, verder dan text, dan verdwijnt het, maar zet ik het terug op mijn gewilde lichtsterkte (wat laag is gezien het felle licht van het scherm, hij staat nog iets minder licht dan text) dan hoor ik de zoem rustig opstarten soort van, om vervolgens een constante zoem te laten horen.

Weet iemand misschien wat de oorzaak kan zijn van het vreemde geluid en hoe ik deze kan laten verdwijnen?

Mochten jullie meer info nodig hebben dan geef ik die graag.

[ Voor 4% gewijzigd door MannyMo op 30-06-2007 00:26 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat komt vaker voor. Volgens mij ook een veelgehoorde klacht bij de 225BW. Voorzover ik weet kun je er niks tegen doen.

Edit: Als je de voorgaande delen van het 20" monitoren topic doorzoekt krijg je vrij veel hits als je op "zoem" zoekt :)

[ Voor 34% gewijzigd door RoD op 30-06-2007 00:28 ]

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Niet alleen bij de 225BW. Ook de 20 inch variant heeft er van. Zou de invertor (of hoe heet dat spel) moeten zijn. Als je veel klaagt en heel lang wacht, kan je van Samsung wel een nieuw scherm krijgen.

Yes, but no.

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01-2025

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik heb een 226 BW en ik heb het ook. Verder heb ik er geen last van. De fans van mijn pc blazen een stuk harder als het gezoem. Het is alleen te horen als mijn scherm als enige aanstaat. Verder is het geen probleem of een indicatie dat er iets stuk is. Er zijn verschillend schermen die hier last van hebben. En er is volgens mij niet zo veel tegen te doen.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Verwijderd

mieJas schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 17:53:
Niet alleen bij de 225BW. Ook de 20 inch variant heeft er van. Zou de invertor (of hoe heet dat spel) moeten zijn. Als je veel klaagt en heel lang wacht, kan je van Samsung wel een nieuw scherm krijgen.
dit klopt idd. dit is puur de invertor die je hoort. als deze wat brak afgeschermt is hoor je het :)
ook bij laptops is dit dikwijls het geval