Toon posts:

hoe.. hoe.. hoe.. krijg ik een breedbeeldresolutie?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Eind van de middag kwam mijn nieuwe schermpje binnen, de samsung 931BW.

Maar nu, even de doos uitpakken en tada er zit een cd-rom in van een ander scherm, anyway de schijnbaar benodigde driver dan maar van internet gedownload en geinstalleerd.

Na dit gedaan te hebben, kreeg ik al na 5 minuten onzettende pijn in mijn ogen, omdat het beeld niet scherp was, nu blijkt dus dat ik de resolutie op 1440x900 (breedbeeld) moet zetten, maar ik weet niet hoe.

Het lukt i.e.g. niet na het installeren v.d. driver op de samung homepage en na die driver verwijderd te hebben stond er ineens een ander scherm in de instellingen.
Dit ook verwijderd en toen verdween ook alle info bij adapter instellingen.

Nu staat er onder beeldscherm: standdaard beeldscherp op
Bij Adaptertype staat nu niks!?!
En als ik de samsung driver nu probeer te installeren dan lukt dit niet omdat een parameter niet klopt, verder gaat het slepen van een scherm of scrollen binnen een pagina vertraagd (ineens).

Als ik de driver wil selecteren zegt hij of zij dit: ``select the display adapter on which you want to install the monitor`` , aangezien er op dit moment geen adapter is kan ik dus nergens uit kiezen, maar toen die er nog wel was kon ik de resolutie ook niet op het gewenste niveau krijgen.

Kortom ik heb der een bende van gemaakt, computer maar helemaal leeg gooien en alles opnieuw installeren of heeft er iemand een beter plan, belangrijkst is denk ik de resolutie op het gewenste niveau krijgen.

Na het scherm aan een laptop te hebben geprikt heb ik overigens prima beeld in breedbeeldresolutie en dit zonder een driver te hoeven te installeren, plug and play gewoon.

Indien er info nodig is over mijn comp: een 1900 hertz amd en de rest moet ik opzoeken als dit van belang is.

Degene die hier een oplossing voor heeft maakt mijn weekend i.e.g. goed ;)

Alvast bedankt

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Vooral je wat voor videokaart je hebt lijkt me wel nuttige info?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Is er wel een videokaart driver geinstalleerd :?

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-07 23:29

Swordlord

Act first, think never

Beeldscherm drivers zijn meestal niet het probleem in dit soort gevallen, heb je eigenlijk ook niet nodig... het ligt meestal aan je VGA driver die het probleem isl...

Ik weet niet hoe zeer up to date je VGA en je drivers zijn.. maar mijn wilde gok is om de drivers eens up te daten, dus dat de meer afwijkende (niet 4:3) resoluties worden ondersteund

edit: blehh, der zijn net een paar voor... typ werk voor niks 8)7, Maar zoals de rest ookal aangeeft, drivers checken

[ Voor 15% gewijzigd door Swordlord op 30-06-2007 00:17 ]

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

vandaar dat het niet werkt :')

Zoals al gezegd: lijkt erop dat de driver van je videokaart niet naar behoren werkt.

specs

• DLGandalf
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-05 16:12
dat "standaardbeeldscherm blabla" maakt niet uit, maar je moet wel een beeldschermadapter driver hebben, oftewel van je videokaart. Ik denk dat je dat door elkaar heb gehaald met verwijderen van drivers.

Dus, download drivers voor je videokaart. (want ik denk dat je die hebt verwijderd)

edit:
volgens mij loopt me internet achter ;P

[ Voor 7% gewijzigd door DLGandalf op 30-06-2007 00:18 ]

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Heb je een losse videokaart in je systeem?
Heb je misschien ook onboard VGA? Zo ja, deze laatste dan uitschakelen. (in je BIOS)

Installeer de laatste drivers voor die ene VGA-adapter die je nog over hebt, en stel - na het opnieuw opstarten - de resolutie in bij beeldschermeigenschappen. (bv door rechts op je desktop te klikken en naar eigenschappen te gaan)

De driver van je monitor zou niet direct nodig moeten zijn. Resolutie wordt ingesteld bij je grafische adapter.

Edit:
Spuit elf is een understatement... Ben blij dat ik zojuist de tracker-refresh optie heb ingesteld... Hehe
:)

[ Voor 12% gewijzigd door JvW op 30-06-2007 00:22 ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Topicstarter
Ok, hoe kan ik zien welke videokaart ik heb?

Zodra ik dit weet kan ik dus de drivers hievan updaten en dan is er een kans dat het werkt als ik het goed begrijp.

Reacties tot nu toe, bedankt!!!

Ps. heb i.e.g. geen losse videokaart, gewoon af-fabriek en er nooit iets extra's in gedaan...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2007 00:36 ]

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07 09:06

Cis

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 00:33:
Ok, hoe kan ik zien welke videokaart ik heb?

Zodra ik dit weet kan ik dus de drivers hievan updaten en dan is er een kans dat het werkt als ik het goed begrijp.

Reacties tot nu toe, bedankt!!!

Ps. heb i.e.g. geen losse videokaart, gewoon af-fabriek en er nooit iets extra's in gedaan...
Als je het merk en type weet, kun je meestal wel van de fabrikant alle drivers downloaden (bijv. bij ibm en dell). En anders zul je de kast moeten openmaken om het mobo-type te acherhalen in geval van een onboard videokaart :)
Soms zie je het ook wel staan in je bios, maar dan moet je hele snelle ogen hebben :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Verwijderd

Topicstarter
Net even op een site een driver check gedaan en als ik mij niet vergis is dit mijn videokaart:

Display adapters
VIA/S3G KM400/KN400

Hierachter stond i.e.g. een dik kruis een een monitor....

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-07 10:09

Swaptor

Java Apprentice

Dat zou inderdaad heel goed je videokaart kunnen zijn ja ;)
Zo ver ik wist (en 't is al weer ff terug dat ik een KM400 heb gehad) kan die wél breedbeeldreso's aan, nooit gedaan though.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Verwijderd

Topicstarter
ok Thanks dan weten we al meer, maar nu de drivers updaten--> kijken of ik ze kan vinden.

Mocht je (iemand) tips hebben waar ik de drivers het beste vandaan kan halen dan....hoor ik dat natuurlijk graag.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als scrollen traag gaat of met schokken, is er iets mis met je VGA drivers. Installeer deze opnieuw. Staat hierna de resolutie van je scherm (native) niet bij de resoluties, installeer PowerStrip. Drivers van je scherm heb je vrijwel nooit nodig, meestal enkel voor kleurprofielen ed.

Daarnaast bestaat een 1900 Hz AMD niet, dat zou erg traag zijn. Post compleet, niet slordig, en wees niet te beroerd eerst jezelf te verdiepen in het materiaal waarmee je bezig bent of wilt gaan.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Op http://www.jetway.com.tw/evisn/download/driver/index-1.htm staan verschillende drivers, waaronder die voor de KM400... :)
Overigens ook voor verschillende versies voor Windows... Help yourself... :)
Heb deze trouwens heel snel gevonden gehad, door te [google=KM400 drivers]

Ik kan de drivers niet testen op breedbeeld resoluties, heb zelf de kaart niet... :)

[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 30-06-2007 01:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Had de drivers inmiddels gevonden op de hierboven genoemde sites.

Driver geinstalleerd, comp opnieuw gestart, maar helaas alleen keuze uit 1280 X 1024 en 1600 X 1200

Verder staat er bij instellingen-geavanceerd-adapter --> bij alle 5 de velden: niet beschikbaar, ook is het bij adaptertype nog steeds blanco.

En inderdaad: het beeld schokt tijdens het scrollen en ik was in de war betreffend mijn comp het is een 2600amd.

Ga nu de tip: power strip opvolgen

Verwijderd

Topicstarter
Update: Videokaart was door windows uitgeschakeld, heb hem nu ingeschakeld.

Schokken is weg.

Lege velden zijn opgevuld (zie hierboven)

In het programma powerstrip staat: 1440 X 900 max resolution at 75 hrtz voor mijn nieuwe scherm.

Helaas kan ik weer alleen kiezen uit de volgende resoluties: 1024 X 768 1280 X 1024 1600 X 1200

Kan ik nu tot de conclussie komen dat mijn videokaart niet geschikt is voor breedbeeld schermen en ik een nieuwe moet aanschaffen?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2007 02:41 ]

• Stinie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:56
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 02:06:
Update: Videokaart was door windows uitgeschakeld, heb hem nu ingeschakeld.

Schokken is weg.

Lege velden zijn opgevuld (zie hierboven)

In het programma powerstrip staat: 1440 X 900 max resolution at 75 hrtz voor mijn nieuwe scherm.

Helaas kan ik weer alleen kiezen uit de volgende resoluties: 1024 X 768 1280 X 1024 1600 X 1200

Kan ik nu tot de conclussie komen dat mijn videokaart niet geschikt is voor breedbeeld schermen en ik een nieuwe moet aanschaffen?
Ik ben bang dat je idd een nieuw videokaartje moet aanschaffen..

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-07 22:39
Met powerstrip kun je resoluties forceren, doe het maar eens. Ik heb hiermee ook mijn thinkpad op een extern scherm op breedbeeld kunnen zetten.

http://specs.tweak.to/16567

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- een titel dient inhoudelijk te zijn, niet een rhetorisch hoogstaand maar nietszeggend ding als dit
- in je topicstart horen volledige specs. Welk videochip je hebt hoort daar nogal bij
- weet je niet wat voor hardware je hebt? Ga om te beginnen op zoek
- ga sowieso op zoek voor je een topic opent. Je zou minimaal moeten kunnen vinden hoe je dmv modelines in een .inf bestand te zetten je videokaart op de juiste reso zou kunnen dwingen
- ondersteunt je videochip ueberhaupt non 4:3 resoluties? Ook al iets voor jou om op te zoeken

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.