Toon posts:

VPS en DNS perikelen

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een VPS (plesk) aangeschaft, er zit echter maar 1 ip adres bij.

ik heb een domein die ik als nameserver wil gebruiken.
Maar ja dan heb je volgens mij 2 ip adressen nodig.

Ik heb ook iets gehoord over Glue, dan zou het ook met 1 ipadres gaan.
Nu wil ik maar met 1 ipadres werken, maar hoe dan met dns?

Kan iemand mij een voorzetje geven?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 23:13 ]

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-02 18:18
Het idee van 2 ip's is dat je ook daadwerkelijk op 2 verschillende machines DNS draait. Draai dus gewoon de primaire op je VPS en de secundaire ergens anders (zijn zat toko's die free secondary dns doen)

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
2e (virtuele) server aanschaffen voor 2e DNS en wellicht ook backup MX ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Verwijderd

Bij meeste providers kan je wel vragen om een 2e iptje, vaak zelfs in een compleet ander subnet. Ik beheer voor een klant een vpsje op 213.239.x.x en 213.193.x.x. Zo ondervang je ook het probleem dat voor sommige domeinen (.de onder andere) je niet in hetzelfde subnet mag zitten met je serverts.

Een andere oplossing is een dealtje maken met een bevriende servereigenaar dat hij dns slave voor je gaat draaien. Of dat je (heel zondig) je dns slave op een adsl lijn gaat draaien. (NEEEEEE)

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-02 18:18
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 21:21:
Bij meeste providers kan je wel vragen om een 2e iptje, vaak zelfs in een compleet ander subnet. Ik beheer voor een klant een vpsje op 213.239.x.x en 213.193.x.x. Zo ondervang je ook het probleem dat voor sommige domeinen (.de onder andere) je niet in hetzelfde subnet mag zitten met je serverts.
Alleen zijn die regels er met een reden en is het een beetje stom om ze vervolgens te gaan omzeilen door alsnog 2 ip's aan 1 server te hangen :')

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie genoemde tips. Met een beetje logisch nadenken, zoeken op internet en bellen met je hoster kom je een heel eind.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.