Toon posts:

[XP]pc start niet door lijkt het op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het volgende probleem.
mijn pc start op maar na het laadscherm van windows (dat je dat balkje heen ene weer ziet gaan)
loopt mijn pc vast.
hierdoor komt hij niet bij het account/inlog scherm.
ik heb hier eerder nog nooit problemen mee gehad, dus virus?
btw als ik het iets van 5x achter elkaar probeer doet hij het wel...

specs zijn:

amd 4000+ (socket 939)
x1950 pro
1gig hyper x single channel
A8n sli se
western digital se16 7200 rpm 16 mb buffer.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:56
Kan het zijn dat je een keer stroomuitval hebt gehad? Kameraad van me had dat ook een keer, en z'n Windows was helemaal verneukt. Normaal gesproken zou het niet zo maar kunnen gebeuren. Maar als je helemaal niet meer kunt opstarten blijft er weinig anders over dan Windows herinstalleren. Hopelijk heb je je niet-belangrijke bestanden (mailtjes, foto's) e.d. op een niet c-partitie staan.

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Topicstarter
ik heb maar 1 shijf en daar staat al het belangrijke op,
ik kan er wel inkomen door eerst in vielige modus op te starten en daarna op nieuw op te starten en hem dan in normale modus op te starten.

ik zet dan wel gewoon alle belangrijke bestanden op externe hdd

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:56
Je hebt 1 fysieke harde schijf in je computer en je gebruikt die enkel als C-schijf? In verband met fragmentatie alleen al zou ik zowiezo een D-partitie maken op die harde schijf. Eventueel met nog een E en een F er bij. D voor je programma's, installatie bestanden en games, E voor je muziek en F voor je downloads. Tenminste zo heb ik het :)

Mijn YouTube Channel

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

[ot] is er niet voor niets ;) Dit heeft niets met het probleem van de topicstarter te maken.
offtopic:
Niet iedereen houdt van ruimteverspilling (met zoveel partities kun je nooit je ruimte volledig benutten, tenzij je buiten je door jezelf bedachte schema gaat werken) :)

Tenzij Windows opeens fenomenaal veel slechter is gaan presteren sinds ik me hiermee bezighield (1.5 - 2 jaar terug) heb je niet meer nodig dan één partitie waarop je Windows zet en je progs installeert en één partitie waarop je je muziek, docs etc. neerzet. Deze manier van werken gaat prima op voor Linux en zou ook prima moeten werken met Windows. Sterker nog : zo heb ik jaren lang gewerkt.

0.0

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand al een idee, waar het aan kan liggen waardoor mijn pc niet ''doorstart'' ?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Start je PC nog wel op in Veilige Modus? Dan kun je wellicht een systeemherstel uitvoeren indien beschikbaar, of gewoon troubleshooten.

Verwijderd

Topicstarter
ja, hij start nog wel op in veilige modus,

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:18
Als hij in veilige modus wel opstart dan denk ik eerder aan een driver probleem. Kan je in veilige modus bij de logboeken van windows komen? Misschien staat daar wel wat het probleem veroorzaakt

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Als de PC opstart, druk dan eens op F5 net na de BIOS om de lijst met mogelijkheden te krijgen.

Kies daar voor de optie "opnieuw opstarten na systeemcrash uitschakelen"
Volgens mij ga je dan een blue screen zien en eventueel wat de fout veroorzaakt

Simke

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik zal het morgen uit proberen, omdat ik dan weer thuis ben ;)

bedankt voor de hulp :)

als het me niet lukt post ik wel weer hier.

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:55
Als je windows ook niet meer inkomt met veilige modes kun je ook proberen de 2e herstel mogelijkheid proberen van Windows setup, op deze manier gooit setup de "oude" windows weg en installeert een nieuwe erover zonder dat je al je gegevens kwijt bent.

(wat me wel is opgevallen is dat niet alle windows CD's deze mogelijkheid hebben
Pagina: 1