Eigenaardig: telefoon gaat over, zonder telefoon!

Pagina: 1
Acties:
  • 386 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is wat er vandaag bij mij gebeurde: door het hele huis, in iedere kamer/gang vanuit verschillende hoeken (in de hoeken van het plafond) hoorde ik en een paar vrienden duidelijk een telefoon signaal, wat je hoort als je iemand belt (dus als de telefoon over gaat). Het gekke: er was nergens een telefoon waar je het hoorde, en het hield ongeveer 2/3 min aan, totdat je het toontje hoorde wat je ook hoort als de telefoon afgesloten is (tuut tuut tuut)

Door het hele huis was het uit de hoeken van het plafond te horen :?

Nou ben ik wel heel benieuwd hoe dit kan 8)7 Hoe kan er nou uit een kabel een telefoonsignaal klinken? Of is het iets anders? Het kwam duidelijk uit geconcentreerde punten!

Heel erg bedankt alvast (ook al past die misschien niet in deze rubriek, maar ik verwacht dat ik hier mensen vind die er verstand van hebben...) :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over wat voor huis hebben we het hier, kan je daar mischien meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-07 22:46

SA007

Moderator Tweaking
Iemand zijn telefoon ergens verborgen om je te pesten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs naar de VS gereisd? Opvallende wagens voor je deur gezien? Banden met terroristische organisaties?
zo ja, je wordt afgeluisterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien was het Paris Hilton.
Zij is zo vaak op het nieuws, misschien heeft ze hier ook mee te maken.

Maar even serieus:
Hmm, wat voor apparatuur heb je nog meer in het huis? Ook iets van speakers/radios?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 22:47:
Over wat voor huis hebben we het hier, kan je daar mischien meer over vertellen?
Huis is laten bouwen door iemand in eind jaren 60. Het is echt een wirwar van nieuwe en oude telefoonlijnen/elektriciteitlijnen.
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 22:54:
Misschien was het Paris Hilton.
Zij is zo vaak op het nieuws, misschien heeft ze hier ook mee te maken.

Maar even serieus:
Hmm, wat voor apparatuur heb je nog meer in het huis? Ook iets van speakers/radios?
Jup, speakers/radios/adsl/heel veel computers.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Van wanneer dateert het pand?
Edit:
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 22:57:
[...]

Huis is laten bouwen door iemand in de jaren 50/60. Het is echt een wirwar van nieuwe en oude telefoonlijnen/elektriciteitlijnen.
Dacht ik al. Er zal nog ergens een speaker hangen.

[ Voor 84% gewijzigd door PcDealer op 29-06-2007 22:57 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een duidelijke zaak van telefoonaftapping, ik werk in deze sector, ja niet de veiligheidsdienst ofzo, maar in de telecom en alle apparatuur daarrond, en wat jij hebt gehoord is een callback op een niet geterminate lijn, de persoon of personen die jouw wilden afluisteren waren blijkbaar niet erg slim want ze wisten niet dat je geen telefoon in huis had, ze hebben hunzelf dus verraden. Waar je ook mee bezig bent, of wat je doet op internet beschouw al je acties vanaf nu gemonitored, ze zullen misschien 1x deze fout gemaakt hebben door een tap te plaatsen op een onaangesloten lijn maar verwacht niet dat ze dit nogmaals doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 22:57:
Van wanneer dateert het pand?
Edit:

[...]

Dacht ik al. Er zal nog ergens een speaker hangen.
Mmm, het huis is 200m2 onder en 200m2 boven, en het was echt door het hele huis te horen, kan dat door 1 speaker zijn? Ook begon het geluid eerst wat op de achtergrond, na 1 min was het echt goed hoorbaar voor iedereen.

Het klonk alsof je een nummer belde dat niet bestaat.
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 22:58:
Dit is een duidelijke zaak van telefoonaftapping, ik werk in deze sector, ja niet de veiligheidsdienst ofzo, maar in de telecom en alle apparatuur daarrond, en wat jij hebt gehoord is een callback op een niet geterminate lijn, de persoon of personen die jouw wilden afluisteren waren blijkbaar niet erg slim want ze wisten niet dat je geen telefoon in huis had, ze hebben hunzelf dus verraden. Waar je ook mee bezig bent, of wat je doet op internet beschouw al je acties vanaf nu gemonitored, ze zullen misschien 1x deze fout gemaakt hebben door een tap te plaatsen op een onaangesloten lijn maar verwacht niet dat ze dit nogmaals doen.
Ok, meen je dit serieus? Best scary, ik houd me niet met illegale zaken bezig, wel heb ik een bedrijf in een deel van het pand.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Vroeger klopten de geesten, tegenwoordig bellen ze :+

Maar hier hoor ik het ook soms, maar volgens mij zijn dat dan de buren die bellen, in een stil huis kan het best gehorig zijn.

(sorry, dacht dat het de HK was)

-edit-
Het kan zijn dat de draden net als een spoeltje gaan trillen op de frequenties van de kies/overgaan/in-gesprektoon, dat kan je dan overal horen.

[ Voor 97% gewijzigd door Resistor op 29-06-2007 23:07 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Resistor schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 23:01:
Vroeger klopten de geesten, tegenwoordig bellen ze :+

Maar hier hoor ik het ook soms, maar volgens mij zijn dat dan de buren die bellen, in een stil huis kan het best gehorig zijn.
:o

Nee ff serieus mensen, ik gebruik geen drugs en ben nogal nuchter. De andere aanwezigen ook :)
Het pand staat los van andere gebouwen dus het kunnen geen buren zijn. Ook was het geluid veels te hard.

Oja, ik ben aangesloten bij de KPN, en heb twee analoge lijnen lopen (geen isdn). 1 voor fax/internet de andere voor telefoon.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opteronx4
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Nieuwe telefoon van hardhorige bovenburen ?

Edit, Internet plusbellen?

Dan weet ik het ook niet meer.

[ Voor 43% gewijzigd door Opteronx4 op 29-06-2007 23:07 ]

Acoustat Audio Note Cyrus Nuforce Kelvin Labs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
*knip

[ Voor 99% gewijzigd door Neok_ op 29-06-2007 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nope alleen adsl van tiscali....

Aan degene boven me, houd dit topic ff serieus hoe gek dit ook klinkt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-07 18:04
Geen HK.

[ Voor 98% gewijzigd door iworx op 29-06-2007 23:17 ]

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dot.K schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 23:08:
[...]

Naar het schijnt woont de dochter er nog steeds -- iets met een TV enzo ...
Kom op zeg... Alstjeblieft ff serieus.

Dit pand heeft veel verschillende bewoners gehad in de afgelopen 40 jaar en het zou misschien nog van een vorige eigenaar kunnen zijn?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 23:08:
[...]

Kom op zeg... Alstjeblieft ff serieus.

Dit pand heeft veel verschillende bewoners gehad in de afgelopen 40 jaar en het zou misschien nog van een vorige eigenaar kunnen zijn?
Wat voor bedrijf is er in het pand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 23:10:
[...]

Wat voor bedrijf is er in het pand?
Bakkerij :P

Totaal niet interessant om dat af te luisteren lijkt mij... Maar wie zegt dat het afluisteren is, lijkt mij dat je geen speakers plaatst als je iemand wilt afluisteren? Geluid moet toch ergens vandaan komen lijkt me, je gaat geen 30 speakers plaatsen als je gaat tappen :+

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien was het het brandalarm waarvan de batterijen bijna leeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 23:11:
[...]

misschien was het het brandalarm waarvan de batterijen bijna leeg zijn.
Nee, die maakt een heel ander geluid. Zeker geen telefoon die 2 min. overgaat om vervolgens het herkenbare tuut tuut tuut ten gehore te brengen (wat je normaal hoort voordat er gezegd wordt: "dit nummer is niet in gebruik, probeert u het later nog een keer en controleer...").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-07 22:46

SA007

Moderator Tweaking
Zit er een intercom daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Voor alle HK-posts :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niet dat ik weet, misschien heeft die er wel ooit gezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:13

Klippy

Still Game

De bakker had gewoon z'n handsfree functie aan?
Of is dat niet spannend genoeg?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De cia heeft onlangs documenten vrijgegeven over hun praktijken de laatste jaren. Je kan die misschien eens doorlezen.

Heb je al eens aan je buren gevraagd of zij niets gehoord hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aartvg
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
meschien iemand zijn telefoon in zijn zak.. die aan het bellen was.

of liggen je spieker kabels dicht bij de telefoonkabels dat wil ook wel eens overspraak veroorzaken.

maar het is zeker iets waar je snachs niet wakker van hoeft te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klippy schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 23:15:
De bakker had gewoon z'n handsfree functie aan?
Of is dat niet spannend genoeg?
Nope, kan je nooit door heel het pand horen. De bakker heeft het ook gehoord en had ook geen idee wat het was. Hij hoorde het ook op heel veel plaatsen... Geen handsfree dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:04
Ik zou zeggen, niet al te druk over maken totdat je het weer hoort. Dan maar eens naar de Kpn bellen. Niet te eng dromen vannacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 08:39

tweakraiser

I have such sites to show you

aartvg schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 23:15:

of liggen je spieker kabels dicht bij de telefoonkabels dat wil ook wel eens overspraak veroorzaken.

of juist wel als het geluid hard staat

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 23:15:
De cia heeft onlangs documenten vrijgegeven over hun praktijken de laatste jaren. Je kan die misschien eens doorlezen.

Heb je al eens aan je buren gevraagd of zij niets gehoord hebben?
Ging dat niet over de jaren 60? Noem ik niet de laatste jaren...

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aartvg schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 23:15:

Speaker kabels liggen op sommige plaatsen idd dicht bij de telefoonlijn, maar niet op alle plaatsen, zeker niet in de bakkerij. Lijkt me een rare storing? Misschien inderdaad een oude intercom, maar toch is het niet aannemelijk dat er in ieder kamertje minstens 1 intercom heeft gezeten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

TS: ik ken het... heb alleen nooit weten achterhalen waar het vandaan kwam.
Al is het al een tijdje terug sinds ik het voor het laatst gehoord heb

* huis uit 1938, 1 kpn lijntje.

[ Voor 44% gewijzigd door Raven op 29-06-2007 23:28 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:11

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Klinkt spooky,hmz.. die Poltergeists houden huis in het HK topic, dus dat zal hier wel niet het geval zijn :P
Maar er was toch iets ofzo dat je uit een kies of tand opeens radiosignaal hoorde?
Iets ontvangt wat uit het GSM signaal ofzo? (maar da's digitaal)..

Komt het niet bij jouw vandaan ofzo, aangezien het overal in huis gebeurd?

Kan je geen decibelmeter gebruiken om te zoeken waar het vandaan komt?

[ Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 29-06-2007 23:32 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bartgrefte schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 23:25:
TS: ik ken het... heb alleen nooit weten achterhalen waar het vandaan kwam.
Al is het al een tijdje terug sinds ik het voor het laatst gehoord heb

* huis uit 1938, 1 kpn lijntje.
Kijk, daar heb ik wat aan. Misschien gewoon een bug bij kpn? Ik woon hier al een tijdje en dit is de eerste keer dat ik het hoorde. Was het bij jou ook vanuit "alle hoeken en gaten"?
Ariën Clay schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 23:31:
Klinkt spooky,hmz.. die Poltergeists houden huis in het HK topic, dus dat zal hier wel niet het geval zijn :P
Maar er was toch iets ofzo dat je uit een kies of tand opeens radiosignaal hoorde?
Iets ontvangt wat uit het GSM signaal ofzo? (maar da's digitaal)..

Komt het niet bij jouw vandaan ofzo, aangezien het overal in huis gebeurd?

Kan je geen decibelmeter gebruiken om te zoeken waar het vandaan komt?
Helaas hield het maar 2 tot misschien 3 minuten aan. Heb geen tijd gehad om alles perfect te analyseren, heb wel 2 plekken onthouden waar ik precies kan aanwijzen waar het geluid uit het plafond kwam. Ga daar zeker een kijkje nemen, ben wel benieuwd!

En nee, het kwam niet bij mij vandaan, andere aanwezigen, hoorde het op verschillende plaatsen, waar ik dus niet was. Zelfs de bakker heeft het gehoord...

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 23:32:
[...]

Kijk, daar heb ik wat aan. Misschien gewoon een bug bij kpn? Ik woon hier al een tijdje en dit is de eerste keer dat ik het hoorde. Was het bij jou ook vanuit "alle hoeken en gaten"?
Ja, er klinken stemmen uit de kabel :?. Denk dat het geen bug is bij KPN, maar iets wat het signaal oppikt? Het gebeurt NA het ISRA punt, en dat daarna is niet het eigendom van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er zoveel draden dat je niet ze niet kan nalopen om te bekijken wat ze doen.
en wat er ook gebeurd, houd ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Zijn die kabels wel goed geisoleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan mij niet voorstellen dat kabels lawaai kunnen maken, laat staan dat het luid is.
En de kabels zitten ook overal in een huis. En hij hoort het alleen in de hoeken van het plafond.
Volgens mij kwam het van buiten en hoorde je het door een rare weerkaatsing in de hoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Kan het ook niet een echo geweest zijn die je op verschillende plaatsen gehoord hebt?

Kabels die geluid gaan maken dat echt verschillende frequenties bevat lijkt me stug, 1 frequentie tot daar aan toe maar een gsm-beltoon bevat wel wat meer als 1 frequentie (tenzij die speciale stille op 17kHz).

Misschien een verborgen omroepsysteem? Maar waarom zou dat zomaar geluid gaan maken :o
Die plaatsen waar je zeker van bent waar het geluid vandaan zou komen, als je daar lichtjes klopt, klinkt dat anders es ergens anders? Misschien een luidspreker achter de plaster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 23:32:
[...]

[...]

Helaas hield het maar 2 tot misschien 3 minuten aan. Heb geen tijd gehad om alles perfect te analyseren, heb wel 2 plekken onthouden waar ik precies kan aanwijzen waar het geluid uit het plafond kwam. Ga daar zeker een kijkje nemen, ben wel benieuwd!

En nee, het kwam niet bij mij vandaan, andere aanwezigen, hoorde het op verschillende plaatsen, waar ik dus niet was. Zelfs de bakker heeft het gehoord...
volgesmij wel ja :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacebucket
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-06-2022
Heel bizar,
Kun je achterhalen welke telefoonnummers het pand heeft gehad onder de voorbije jaren en eigenaars? Kan je proberen deze es één voor één te bellen. Ik zou niet kunnen wachten om dit van boven tot onder uit te spitten. Veel succes en laat zekers aan ons allen iets weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-07 07:27

Sprite_tm

Semi-Chinees

Dit past beter in de HK. Daar de TS daar geen toegang toe heeft, is straks uit alle hoeken en gaten van dit topic het geluid van hangsloten te horen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.