Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

LEDjes inbouwen in beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik begin intressen te raken in Casemodding, nou omdat ik nog geen held in ben wil ik als me alle eerste mod paar ledjes achter me beeldscherm doen.

Foto beeldscherm (ff snel met CAM gemaakt]:

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.com/file/img/2007/jun/29/img14.png

Bij de pijl wil ik LEDjes zetten zodat het beeldscherm als het waren een Glow heeft. Ik ben aan het twijfelen tussen Blauwe of UV ledjes.(tips?) In iedergeval ga ik gebruik maken van opgeschuurde kopjes. dat lijkt me perfect om een glow te creeën.

Wat ik nodig heb is:
  • Schakelaar (voor aan en uit)
  • LED lampjes dus (1 of 2?)
  • Een weerstand (ik wil een batterij gebruiken)
  • Bedrading
Weet iemand waar ik deze dingen kan kopen?

Gr Joris

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:22
http://www.conrad.nl ?
Of gewoon een lokale elektronica zaak? lijkt me nogal logisch he..

Overgens op batterijen laten werken? Zou ik niet doen..

[ Voor 28% gewijzigd door Onno_Devine op 29-06-2007 21:35 ]

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-10 16:10
Ik heb je topic gereport ivm een ietwat onduidelijke topic titel. Deze zal aangepast worden wanneer een mod deze report tegen komt.

Probeer in het vervolg een wat duidelijkere titel te verzinnen, waarin het voor gebruikers direct duidelijk wordt wat ze in het topic kunnen verwachten :)

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 12:20
Ja batterijen zijn beetje vervuiling. Pak dan een adaptertje voor in het stopcontact. Er liggen bij de lidl cd-spelertjes voor 4,99 met adapter voor het opladen. Zijn vaak rond de 5V en paar Watt. Super voor zoiets!
Cd-spelertje was nog maar een voorbeeld. Heb een bak met 10 van die adapters van aparaten die toch niet meer gebruikt worden. Misschien nog voeding van oude printer ofso? Batterijen horen in een afstandsbediening en verder komen ze bij mij niet ;)

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

Verwijderd

www.leds-buy.nl
een mooie site met veel ledjes. En je kan de weerstanden er gelijk bijkopen. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 21:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
TeXiCiTy schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 21:38:
Ja batterijen zijn beetje vervuiling. Pak dan een adaptertje voor in het stopcontact. Er liggen bij de lidl cd-spelertjes voor 4,99 met adapter voor het opladen. Zijn vaak rond de 5V en paar Watt. Super voor zoiets!
Cd-spelertje was nog maar een voorbeeld. Heb een bak met 10 van die adapters van aparaten die toch niet meer gebruikt worden. Misschien nog voeding van oude printer ofso? Batterijen horen in een afstandsbediening en verder komen ze bij mij niet ;)
Ah, Bedankt ik ben net op gekomen dat ik ergens nog bestuur baar autotje hebt. die adapter kan ik gebruiken. of die accu. (dat zijn eigelijk ook gewoon batterijen aan elkaar.

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:22
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 21:45:
[...]

Ah, Bedankt ik ben net op gekomen dat ik ergens nog bestuur baar autotje hebt. die adapter kan ik gebruiken. of die accu. (dat zijn eigelijk ook gewoon batterijen aan elkaar.
Idd in serie geschakelde accu`s.
Overgens, waarom neem je ledjes? Er bestaan al gewone glow strips..
Dingen als deze:
http://www.allelectronics...,_11.5%22%2334;_X_0.62%22

Voor dat geld zou ik niet zelf gaan knutselen met ledjes..

Verwijderd

Topicstarter
Onno_Devine schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 21:47:
[...]

Idd in serie geschakelde accu`s.
Overgens, waarom neem je ledjes? Er bestaan al gewone glow strips..
Dingen als deze:
http://www.allelectronics...,_11.5%22%2334;_X_0.62%22

Voor dat geld zou ik niet zelf gaan knutselen met ledjes..
Daar is weinig ruimte voor.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.com/file/img/2007/jun/29/img16.png

1 = Audio ect
2 = beeldscherm.

maar ik wil dus ledjes gebruiken omdat ik ze dan gewoon tegen de beeldscherm of tegen die audio kast kan plakken met zwarte plakband.

Adapter gevonden:

NI-CD BATTERY CHARCER
PRI: 210V/-230v ~ 50/60Hz
SEC: 11.6 V === 180mA 2.1VA
Charcing time 4-5h

hierbij heb ik toch wel een weerstand nodig neem ik aan?

Gr Joris

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-10 16:10
maak eens wat betere kwaliteit foto's, dit is echt geen doen ;)

Verwijderd

Topicstarter
SoaDmaggot schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 22:17:
maak eens wat betere kwaliteit foto's, dit is echt geen doen ;)
Dat zal ik binnenkort doen. ik heb op dit moment niet bij.

Offtopic: eerst weekje vakantie :D

PS: mijn exuses voor slecte topic titel

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:07
Over de elektronica zou geen twijfel mogen bestaan, daar is de FAQ voldoende duidelijk in. Ik neem dus aan dat je het over het inbouwen zelf wil hebben, daarvoor zal je toch duidelijke foto's moeten nemen die niet zo enorm doen denken aan de vlekkentest van de psycholoog (voldoende licht zal al flink helpen, ook scherpstellen kan geen kwaad).
Titel aangepast.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Ledjes om je monitor een "glow" te geven? En daarmee de beeldkwaliteit compleet om zeep te helpen?
Lijkt me geen goed plan...
Pagina: 1