Artifacts met nieuwe 7600GT,..tevens driver problemen

Pagina: 1
Acties:

• NilsPils
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-02 20:35
Ik heb sinds een week of 2 een nieuwe pc. Als ik het spel F.E.A.R. Extraction Point speel, krijg ik artifacts door het beeld. En dat terwijl ik de kaart niet heb ge-overclocked (wel heel ff geprobeerd, maar daarna toch weer std. gezet omdat het vrij weinig verschil uitmaakte).
De driver die ik nu gebruik, heeft zich standaard met windows geinstalleerd. Ik dacht laatst, installeerd maar een nieuwe driver. Dat gedaan, en toen zakte mijn framerate gigantisch bij FEAR. Eerder als ik bij performance alles op Maximum zette, haalde ik een gemiddelde framerate van 43FPS, met die nieuwe driver haalde hij amper de 25FPS. Ook de prestatie-index van Vista zakte hierin. Dus ik heb maar weer de oude driver van windows teruggezet en nu gaat hij weer snel, maar wel die artifacts.

Specificaties:

Intel Core 2 Duo 6420 (overclocked naar 2,6Ghz)
Asus P5B Mobo
Geil 2x1024Mb DualChannel PC6400 geheugen
Samsung 320Gb Sata2
Nvidia Gainward 7600GT 256Mb PCI-E

Vind het een beetje raar, maar heeft iemand een verklaring hiervoor? Zou de kaart kapot zijn,..of is het dan toch gewoon een driver-probleem?
Hitte is het niet, de kaart is passief gekoeld en wordt idle 45 graden. Stressed wordt ie ongeveer 10 graden warmer.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dus je hebt geen arts als je met de nieuwere drivers werkt? Dan ligt het aan je drivers ja. Trouwens, alleen testen in FEAR is niet heel erg representatief he.

• NilsPils
Wat ook raar is, die artifacts krijg ik alleen bij FEAR Extraction Point in het spel zelf. Als ik doe testen via het spel (performance test) dan krijg ik helemaal niets van artifacts te zien.

Dus nu ben ik aan het denken, zou het niet gewoon aan het spel liggen?

Ook als ik dan vervolgens uit het spel ga en ik kom in Windows, heb ik een klein blokje zwart op mijn taakbalk, een artifact lijkt me dus.

Ik ga eens proberen met andere spellen, pas daarna met nieuwe drivers. Want daar wil ik het liefst nog van afblijven, aangezien de nieuwste driver mn performance omlaag haalt.

@ Exorcist
Dat weet ik wel, maar om de een of andere vage rede werkt 3dMark06 niet bij mij. Ik heb al verschillende malen opnieuw geinstalleerd, en opnieuw gedownload. Maar 3dMark06 blijft vasthangen zodra ik het programma opstart.

• NilsPils
Hmm weinig resultaat,..Iemand nog tips/adviesen/ervaringen?? Alles is welkom!!

• NilsPils
Niemand?????

Met de nieuwste drivers heb ik dit probleem ook!!

• NilsPils
Sluit dit topic maar! Ik ga terug met de videokaart, geen idee wat het probleem anders zou moeten zijn. En jullie ook niet,..dus hij zal wel kapot zijn.

Exorcist, thnx voor je reactie;)
Pagina: 1