Op zoek naar Gbit switch 19inch 16 ports.

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Zoals de titel al doet vermoeden ben ik opzoek naar een nieuwe switch.
De huidige switch die ik heb (van sweex, ja ik weet het sweex :X ) heeft het begeven.
Of daar lijkt het op ze minst op.

Ik was vandaag me kabels aan het bekijken en een beetje aan het dromen over nullen en eenen.
Tot dat ik op me scherm de melding krijg "geen kabel aangesloten". Dus ik kijk naar me switch.
Alle ledjes knipperen echt alle ledjes, ook de Power led. Dus ik dacht dat is vreemd misschien
switching loop. Alle kabels eruit, zelfde probleem. Switch Reset zelfde probleem.
Stekker van switch in ander stopcontact nog steeds zelfde probleem.
Ik vrees dus dat er iets mis is met de voeding aangezien het power lampje blijft knipperen (real fast).

Dus ik ben op zoek naar een nieuwe switch. Nu heb ik sinds kort een MyBookworld en deze beschikt
over een Gbit Interface. De router die ik heb (D-link DGL 4300) heeft maar 4 Gbit interfaces.
3 voor mijn servers en 1 voor de switch. Nu heb ik dus nergens plek op mijn Mybook via Gbit aan te sluiten.
Dus ik ben op zoek naar een GigaBit Switch.

De switch die ik nu heb is 19inch en dat vindt ik wel erg prettig werken. Ook heb ik een 19inch rack dus
dan past alles mooi.
Dus op zoek naar een 19inch gigabit switch.

Budget liefst onder de 250,- (dus die van 300,- hier onder is al teveel).
Voor de rest lijkt het me dat ik geen eisen heb.

Nu heb ik een aantal Switches gevonden die aan mijn eisen voldoen.
onder andere van Dell, 3com, en linksys

3com 2816 174,- 16x Gbit
Linksys SR2016 217,-16x Gbit
Linksys SRW2016 300,- 16x Gbit
Dell 2324160,- 16x 100mbit, 2x gbit
Dell 2716183,- 16x Gbit
D-link1216T240,- 16x Gbit + 2x fiber support
NetgearGS716T234,- 16x Gbit + 2x fiber support

Nog wat handige links die ik nu aan het doorspitten ben:
http://www.smallnetbuilder.com/content/view/29915/51/
http://www.smallnetbuilder.com/content/view/30041/51/

concrete vragen:
Waar moet ik nog opletten voor Ggbit Switches in een thuis situatie.
Zijn er nog switches (liefst goedkoper) die ook aan mij eisen voldoen?

[ Voor 57% gewijzigd door battler op 30-06-2007 20:04 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• GregoryBE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-11-2025
Zelf juist deze besteld: Linksys SRW2024,
Echter bestaat deze ook in de 16-poorten variant, SRW2016, 278 euro in de pricewatch

It's just a matter of time...

• battler
Ik heb ze inderdaad zien staan, prachtige dingen. Maar een beetje overkill voor een thuis situatie lijkt me? En boven het budget. Helaas kan ik niet op het volledige internet hier (ben op me werk), dus ik kan de exacte prijs niet zien.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:04
Die Dell is prima, we hebben er een paar van en het werkt gewoon goed.

• battler
Aangezien me vader net thuis kwam en aan gaf dat geen internet niet echt een optie is.
Is er wel enige haast bij geboden, voorraad status is dus ook belangrijk (tot die tijd heeft hij natuurlijk wel internet).

Verwijderd

Ik heb zelf een HP Procurve 1800-24G, topapparaat! Helaas wel buiten je budget, ik geloof dat ik er een half jaartje geleden zon 350 euro voor heb betaald. De netgears schijnen het ook vrij aardig te doen, bijvoorbeeld de GS 116GE

en over Asus switches lees ik ook goede verhalen:
GigaX 1116B

• battler
Prachtig, ik zal er naar kijken zodra ik thuis ben (ben nu op werk). :*)

Helaas is de Netgear niet 19inch
http://www.routershop.nl/...it-switch-10-100-1000.htm

Uit de links in de TS komt deze Gbit router er als beste uit: D-Link DGS-1216T maar vanwege prijs en beschikbaarheid overweeg ik ook de Netgear Prosafe GS716T.

[ Voor 83% gewijzigd door battler op 30-06-2007 19:51 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:05

BHQ

Het schijnt dat dat ding nogal incompitable is en moeilijk doet met bepaalde typen netwerkkaarten (Marvell en Intel).

• battler
Ik twijfel op dit moment dan ook tussen de dell 2716 of de linksys SR2016 en de 3com

[ Voor 7% gewijzigd door battler op 01-07-2007 14:34 ]

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
De Dell2716 wordt nu aangeboden voor €9,-
Exlusief BTW en exclusief versturen. Inclusief komt dit op ongeveer €40,-

Ik ga er maar eentje bestellen. Zou nog fijn zijn om met geen bezorgkosten te hebben. :)

Happy Blessings <3

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
RedSoniq schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 11:47:
De Dell2716 wordt nu aangeboden voor €9,-
Exlusief BTW en exclusief versturen. Inclusief komt dit op ongeveer €40,-

Ik ga er maar eentje bestellen. Zou nog fijn zijn om met geen bezorgkosten te hebben. :)
Heb je daar ook een linkje van?
Ik kna hem nergens vinden op de dell site..

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Je kunt het linkje in de OP aanklikken..

http://www1.euro.dell.com...=nl&cs=nlbsdt1&l=nl&s=bsd

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:59
Hier hebben wij de 3COM versie. Nooit een probleem mee gehad draait al weer een tijdje. Snelheid is goed en hij is een van de goedkoopste. Dan kan je beter de rest van het geld in een goed 3COM netwerkkaartje stoppen dan heb je nog meer plezier van de switch.

[ Voor 52% gewijzigd door 0fbe op 01-08-2007 12:05 ]

Verwijderd

timcooijmans schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 12:03:
Hier hebben wij de 3COM versie. Nooit een probleem mee gehad draait al weer een tijdje. Snelheid is goed en hij is een van de goedkoopste. Dan kan je beter de rest van het geld in een goed 3COM netwerkkaartje stoppen dan heb je nog meer plezier van de switch.
De 3COM kost nog 169 euro, dat tegen over een prijs van 40,** vind ik wel nogal een verschil.
En wat maakt de 3COM beter? ik de specs zo niet maar weet wel dat de 3com unmanageble is en de DELL is web-manageble..

Verder is het altijd ook nog deels een persoonlijke keuze.

• 0fbe
  • Laatst online: 16:59
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 12:10:
[...]

De 3COM kost nog 169 euro, dat tegen over een prijs van 40,** vind ik wel nogal een verschil.
En wat maakt de 3COM beter? ik de specs zo niet maar weet wel dat de 3com unmanageble is en de DELL is web-manageble..

Verder is het altijd ook nog deels een persoonlijke keuze.
Hij is inderdaad unmanagable maar heeft wel 48Gbps backbone tegen 32Gbps van de Dell. Daarnaast is er geen verschil zover ik het kan zien (9 euro is natuurlijk geen geld)

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
is plots toch terug 129,5 euro schijnbaar ...
zowel op de c=be als c=nl variant - wrs tijdelijk foutje
(zodra je op configureer en bestel klikt is ie een pak duurder)

[ Voor 23% gewijzigd door soulrider op 01-08-2007 12:48 ]

• lier
  • Laatst online: 20:59

lier

MikroTik nerd

soulrider schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 12:46:
is plots toch terug 129,5 euro schijnbaar ...
zowel op de c=be als c=nl variant - wrs tijdelijk foutje
(zodra je op configureer en bestel klikt is ie een pak duurder)
Ik was nog net op tijd en heb hem voor 40,46 besteld (incl.).
Ben benieuwd of hij geleverd gaat worden...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-03 22:01
de switches van dell zijn te bestellen per 5 met maximale korting. Daarboven wordt de korting per stuk minder. Inclusief btw en verzendkosten komen ze per 5 op 202,30. Heb ze net besteld.

Heb erover gebeld met dell en je moet ze via de site bestellen. Dan kom je er aan voor dat bedrag. Teruggerekend is het dus 40,46 de stuk

[ Voor 27% gewijzigd door muppet99 op 01-08-2007 13:09 ]

Carpe Diem

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Als je de bestelling doet krijg je uiteindelijk toch een bevestiging voor 1 switch voor 40,46.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• frankvdtillaart
AtleX schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:14:
Als je de bestelling doet krijg je uiteindelijk toch een bevestiging voor 1 switch voor 40,46.
De ontvangstbevestiging heb ik ook binnen. En heb uiteraard al betaald.

Nu de levering nog even afwachten.

De site is wel veranderd zie ik inderdaad. Nog steeds 120 euro (2716) en 180 euro (2724) korting, maar de vanaf prijs is veranderd!

Happy Blessings <3

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03 09:54
Ik ga het er maar niet op wagen: aangekomen bij het betaalscherm moet ik toch echt 183,26 afrekenen voor 1 switch.

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Kia Niro EV - Peugeot e-208 - Zappi v2

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-03 22:01
orderbevestiging binnen 202,30 vor 5 switches :P

Carpe Diem

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik denk dat het toch een foutje is geweest van dell.
Er stond eerst een korting van 240€, nu nog maar 120€ :(

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

arjants schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:50:
Ik denk dat het toch een foutje is geweest van dell.
Er stond eerst een korting van 240€, nu nog maar 120€ :(
Lijkt inderdaad een fout geweest te zijn, eerst zouden ze 9 euro kosten waarbij je een korting had van 120 (dus ene basisprijs van 129) en nu nog steeds 120 korting maar met een hogere basisprijs.
(ben blij dat ik er 5 besteld heb:))

• battler
Ik draai nu al een tijdje de 3com, maar damm wat had ik ook graag die dell gehad met web interface.

• jabero_again
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-06-2023
hehe,

Ik las deze thread toevallig op woensdag. Na wat twijfelen ( duh ) toch een bestelling gedaan van 1 stuks. Meteen een bevestiging gekregen met een bedrag van 40,46 euro. Geld overgemaakt en net een email ontvangen dat de order in preproductie is! Verwachte leverdatum is 22 augustus!
Geen geld voor een 16 poorts switch!
Ben benieuwd wanneer ie aankomt.

edit: in transit
zou vandaag moeten komen! :)

[ Voor 6% gewijzigd door jabero_again op 06-08-2007 15:45 ]

• frankvdtillaart
jabero_again schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 10:09:
hehe,

Ik las deze thread toevallig op woensdag. Na wat twijfelen ( duh ) toch een bestelling gedaan van 1 stuks. Meteen een bevestiging gekregen met een bedrag van 40,46 euro. Geld overgemaakt en net een email ontvangen dat de order in preproductie is! Verwachte leverdatum is 22 augustus!
Geen geld voor een 16 poorts switch!
Ben benieuwd wanneer ie aankomt.
Geen dank. :)

Ik wacht overigens nog op mijn betaalbevestiging/preproductie mail...
Edit 6-08: Preproductie status bereikt!

[ Voor 3% gewijzigd door frankvdtillaart op 06-08-2007 15:39 ]

Happy Blessings <3

• lier

lier

MikroTik nerd

Heb vandaag gebeld (ik had nog steeds geen orderbevestiging ontvangen) en werd geconfronteerd met het feit dat mijn bestelling onjuist was en daarom gecanceld. Heb met de sales afdeling gesproken die niet kon geloven dat ik de switch besteld had voor 9 euro.

Ter info, vorige week woensdag (1 augustus) besteld, dezelfde dag betaald.

Verder wisten ze me te melden dat er gisteren een mail ter informatie gestuurd was, terwijl ik deze nooit ontvangen heb...

Heb nu mijn ontvangen mailtje vanuit Dell terug gestuurd en zit nu te wachten op een reactie.

To be continued...

• battler
Dammit :( Ben benieuwd of dat je nog een fikse korting eruit kan slepen of iets anders moois.

• lier

lier

MikroTik nerd

Vanmorgen een mail vanuit Dell ontvangen waarin mij het voorstel gedaan wordt om de switch aan te schaffen (tegen de normale prijs) zonder verzendkosten te hoefen betalen.

Iemand al een switch geleverd gekregen ?

• frankvdtillaart
lier schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 09:07:
Vanmorgen een mail vanuit Dell ontvangen waarin mij het voorstel gedaan wordt om de switch aan te schaffen (tegen de normale prijs) zonder verzendkosten te hoefen betalen.

Ik heb net een mail gekregen dat het pakket vandaag wordt afgeleverd...

Happy Blessings <3

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:59

heuveltje

KoelkastFilosoof

timcooijmans schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 12:21:
[...]

Hij is inderdaad unmanagable maar heeft wel 48Gbps backbone tegen 32Gbps van de Dell. Daarnaast is er geen verschil zover ik het kan zien (9 euro is natuurlijk geen geld)
Maak ik nu een denkfout, of is er geen enkel voordeel voor een 48vs32 gbps backbone.
zolang de switch alleen maar 16 GBit poorten heeft ?

(En sowieso zul je dat met thuisgebruik alleen niet dicht-trekken lijkt me :) )

* heuveltje heeft weer te laat de actie van dell gezien :(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• frankvdtillaart
heuveltje schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 09:22:
[...]

Maak ik nu een denkfout, of is er geen enkel voordeel voor een 48vs32 gbps backbone.
zolang de switch alleen maar 16 GBit poorten heeft ?

(En sowieso zul je dat met thuisgebruik alleen niet dicht-trekken lijkt me :) )

* heuveltje heeft weer te laat de actie van dell gezien :(
De 16 poort variant heeft een 32Gbit backplane. De 48 Gbit backplane is voor de 24 poort variant.

Happy Blessings <3

• battler
Daar ging het volgens mij niet om. met een 16 ports Gbit switch kan je theoretisch max 16Gbit transfer rate halen. Wat heb je als thuis gebruiker dan aan een 32 of 48Gbit backbone. Als je meerdere switches e.d hebt kan ik het me voorstellen. Maar het lijkt me geen argument voor de thuis gebruiker.

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 17:01
Alleen als je de switch zou kunnen stacken heb je iets aan een backplane van meer dan 2 x aantal poorten x max port speed.

Wat alleen vaak gebeurd is dat de backplane gelijk is voor switches met meer en minder poorten om geld te besparen in de productie (zie bv. ook het design van de 24-poorts cisco 2960 switches met alle poorten aan de rechterkant, dit lijkt me ook gedaan om kosten te besparen in de productie)

• frankvdtillaart
16 Gbit, Full duplex = 32 Gbit transfer.

De backplane is NIET gelijk voor de Dell switches (2700 series). Niet alle info is even duidelijk. Maar de getallen verschillen duidelijk tussen de 8-poorts (16 Gbit backplane), 16-poorts (32 Gbit backplane) en 24-poorts (48 Gbit backplane).

Happy Blessings <3

• frankvdtillaart
lier schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 09:07:

De switch staat nu bij mij thuis op m'n bureau... zal morgen pas aan installatie toekomen.

Happy Blessings <3

• lier

lier

MikroTik nerd

Contact met Dell:

- Order is geannuleerd, wordt niet geleverd 8)7
- Storing in het systeem heeft voor een tijdelijke lagere prijs gezorgd.
- Enige kans: klacht indienden en bewijs verzamelen dat de levering wel tegen de oorspronkelijke voorwaarden uitgevoerd is
(RedSoniq, heb jij een ordernummer van jouw bestelling voor mij ?)
(jabero_again, heb jij een ordernunner voor mij ?)

Hopefully to be continued...

• bazkar
Ik moet zeggen dat ik toch wel een beetje een wrange smaak in mijn mond krijg van een aantal mensen die proberen over de rug van een leverancier een item te kopen waarvan iedereen weet dat het niet voor die prijs verkocht kan worden.

Voor zover ik weet is er in Nederland nog altijd regelgeving die je verteld dat je als je een product aangeboden krijgt voor een prijs die in alle redelijkheid en billijkheid veel te laag is, je er van uit moet gaan dat het product gestolen is of er iets anders aan de hand is (tikfouten op websites bijvoorbeeld) en heb je geen poot om op te staan....

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
dat is inderdaad zo, zelfs in belgie - als er de melding staat op de site dat ze niet verantwoordelijk zijn voor typfouten en dergelijken, en dat dit een reden kan zijn tot prijs-correctie of order-annulatie - als ze wel leveringen hebben gedaan aan die voorwaarden (met die foute prijs) dan hebben ze zelf geen poot meer om op te staan. (iedereen gelijk voor de wet)

edit adhv onderbuur: je hebt idd een redelijkheid, maar daar vermelden de voorwaarden het ook ;)
en daar waren veel mensen die er express veel bestelden gewoon met het doel die nadien verder te verkopen iets onder de gangbare prijs - en die hun eigen fout dan wilden afdwingen.

(bij die actie van dell kan je nog altijd zeggen dat je de prijs niet wist en dacht dat het heel schone actie was ..., en als ze aan die prijzen reeds geleverd hebben, terwijl de fout hen al bekend was - op de site was het snel gecorrigeerd, dus waarom bij de ene wel leveren aan die foute prijs en bij de andere het gaan annuleren - dan zouden ze alle leveringen moeten uitvoeren, of iedereen een correctie moeten doorsturen.)

[ Voor 51% gewijzigd door soulrider op 13-08-2007 11:21 ]

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:01
Zelfs voor de rechter ga je hier geen gelijk in krijgen.

Het is inderdaad zo dat ze moeten leveren voor de prijs dat gesteld werd. Echter als deze prijs zo irrieel laag is tov de oude prijs zou iedereen kunnen bedenken dat dit een typefout oid zou moeten zijn.

Redelijkheid en billijkheid.

Vgl. de hype rond de LCD tv's van Wehkamp (?), 100 euro. Ook daar kreeg niemand gelijk van de rechter.

Alpha Innotec WP aardwarmte / 19230 WP Sunpower MAX 3 (32 / SMA - 18 / Enphase) 80 kWh BE batterij / vrijstaand huis gasloos / EV 40k per jaar

• bazkar
soulrider schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:03:
(bij die actie van dell kan je nog altijd zeggen dat je de prijs niet wist en dacht dat het heel schone actie was ..., en als ze aan die prijzen reeds geleverd hebben, terwijl de fout hen al bekend was - op de site was het snel gecorrigeerd, dus waarom bij de ene wel leveren aan die foute prijs en bij de andere het gaan annuleren - dan zouden ze alle leveringen moeten uitvoeren, of iedereen een correctie moeten doorsturen.)
Iedereen die weet wat een gigabit switch is en doet, weet ook dat je die niet voor 9 euro kan kopen.

En iemand die 'spontaan' 5 switches koopt voor die prijs heeft ook vast niet spontaan het idee om thuis een enorm netwerk neer te leggen.

• lier

lier

MikroTik nerd

bazkar schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:49:
Iedereen die weet wat een gigabit switch is en doet, weet ook dat je die niet voor 9 euro kan kopen.

En iemand die 'spontaan' 5 switches koopt voor die prijs heeft ook vast niet spontaan het idee om thuis een enorm netwerk neer te leggen.
Dus...?

Aanbieding van 129 euro (is een mogelijke prijs voor een switch) voor 9 euro is bijzonder, maar niet onmogelijk. Kan me voorstellen dat je een partijtje kwijt moet en zo'n aanbieding tijdelijk op je site zet.

Daarnaast mag je van een partij als Dell verwachten dat dit soort fouten niet gemaakt worden.

Mijn motton in dit verhaal: gelijke monniken, gelijke kappen

• lier

lier

MikroTik nerd

Update...

Vanmiddag (gisteren ook, maar toen werd ik niet meer teruggebeld) contact gehad met Dell.

Conclusie: OEPS, foutje en aangezien u (in tegenstelling tot de gelukkigen die vooruit betalen) met creditcard betaalt wordt de order extra gecontroleerd. Jammer, kan niet, doen we niet, opzouten (mijn interpretatie van het gesprek met de uiterst nette Winston Laurens).

Coach wordt nog geïnforneerd, wellicht krijg ik (op eigen verzoek) nog een annulering van de order.

Wen maar aan de gelijke monniken, verschillende betaalmethodes. En...betaal altijd vooruit bij Dell, anders controleren ze je bestelling >:)

Pagina: 1