Laatst zijn we overgestapt van KPN naar Casema met internet. Het KPN internet kwam via de telefoonlijn uit de meterkast en het nieuwe Casema uit de kabel (zelfde waar de tv uit komt). Nou kregen we bij afluiting van het Casema abonnement een modem meegestuurd een Moterola SBV5121E cable modem. Erg leuk zo'n nieuw modem echter heeft deze maar één ethernet uitgang en kan dus maar direct met een kabel op één pc aangesloten worden. Met het oude modem een draadloze THOMSON SpeedTouch 580 konden we wel alle 3 de pc's in het huis van internet voorzien. Omdat ik graag het draadloze netwerk wil behouden heb ik geprobeerd het draadloze modem na het kabel modem te zetten in de hoop dat deze dan het kabel signaal draadloos verder zou sturen naar de pc's, echter zonder resultaat. Ik heb een kabel geplaatst van de ethernet uitgang van het kabel modem naar de dsl ingang van het draadloze moden, dit werkt niet er gaan zelfs geen lichtjes branden. Ik heb eindeloos veel combinaties van kabels geprobeerd. Kan iemand mij mischien vertellen of dit überhaupt mischien wel mogelijk is en zo ja hoe dan?
De makkelijkste (en waarschijnlijk de enige werkende) oplossing is om een draadloos routertje aan te schaffen en die op je kabelmodem aan te sluiten. Je oude modem is er simpelweg niet voor gemaakt om zo gebruikt te worden.
Zo scherp als een voetbal!
De speedtouch is een modem en router ineen.
Tevens is het een adsl modem, dus je kan er niet zomaar een netwerkkabel in steken en verwachten dat het werkt.
Je zal dus een router moeten aanschaffen.
Een tip: @home deelt maar 1 ip adres uit aan een klant. dit doen ze adh van de hostnaam van het 1e apparaat wat achter het modem hangt. En tevens onthoudt je modem het mac adres van dit eerste apparaat en zullen andere apparaten geen ip krijgen.
Dus aangezien je de boel nu werkend hebt met je pc, zal je straks als je een router gebruikt je modem enige tijd (minuut of 10) van de stroom moeten halen.
Tevens is het een adsl modem, dus je kan er niet zomaar een netwerkkabel in steken en verwachten dat het werkt.
Een tip: @home deelt maar 1 ip adres uit aan een klant. dit doen ze adh van de hostnaam van het 1e apparaat wat achter het modem hangt. En tevens onthoudt je modem het mac adres van dit eerste apparaat en zullen andere apparaten geen ip krijgen.
Dus aangezien je de boel nu werkend hebt met je pc, zal je straks als je een router gebruikt je modem enige tijd (minuut of 10) van de stroom moeten halen.
Ten eerste doet @home niks met mac adressen van de PC's. Enkel met die van het modem. En ten tweede: hij zit bij casemajob schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 19:59:
De speedtouch is een modem en router ineen.
Hoe dat bij casema zit weet ik niet though
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
koop in ieder geval geen linksys WRT54G Versie 7, deze werkt al een tijd lang niet goed samen met casema, zie
Linksys wrt54g v7.0 en Casema
Aah, verrek het was casema.. hoe ik nou bij @home komt.Orion84 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 20:05:
[...]
Ten eerste doet @home niks met mac adressen van de PC's. Enkel met die van het modem. En ten tweede: hij zit bij casema
Hoe dat bij casema zit weet ik niet though
Ennee, @home doet niets met het mac adres, maar de modems die ze tegenwoordig (arris) leveren wel. Dat modem moet eerst een reset hebben voordat hij aan een nieuw mac adres een ip adres wil geven.
En het nadeel van de arris, die heeft geen reset knop en "geen" webmanagement dus moet je de stekker eruit halen.
De wrt54G is tegenwoordig sowieso een afrader. Welke provider je ook hebt.monsieurpinot schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 20:05:
koop in ieder geval geen linksys WRT54G Versie 7, deze werkt al een tijd lang niet goed samen met casema, zie
De wrt54GL is wel een goede keus.
[ Voor 24% gewijzigd door job op 29-06-2007 20:16 ]
Maar ik heb geen aris maar een moterola modem gekregen. Ik weet niet of je dat bedoelt (zit ook geen reset knop op).
Pfff, dat wordt dus een nieuwe draadloze router kopen. Maakt het welke ik neem of kan ik gewoon de goedkoopste nemen zoals de Netgear WGR614, sweex is nog goedkoper maar daar wil ik me toch niet aan wagen.
beetje off-topic, maar..
he dat is een leuke, kende ik nog niet, maar niet beveiligd met een wachtwoord? (niet dat je er verder veel mee kunt waarschijnlijk) er lijkt dus ook een DHCPservertje in de motorola te zitten (die bij mij gewoon aanstaat), bijzonder want die normaliter krijgen bij casema of je computer of je router een extern ip adres van casema?.job schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 20:19:
motorola zal je geen probleem geven
Zit tevens een webmanagement functie op: http://192.168.100.1
[ Voor 12% gewijzigd door monsieurpinot op 29-06-2007 21:10 ]
Pagina: 1