Toon posts:

Seagate 72.100. Er beweegt iets in de harde schijf. :(

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medetweakers,

Vandaag heb ik een nieuwe Seagate 72.100 320Gb ontvangen en heb meteen een raar iets geconstateerd. Als ik de harde schijf zachtjes schud, dan hoor ik dat er iets binnen beweegt. Het lijkt erop dat er een loszittende kabel of iets dergelijks binnen zit dat tijdens het schudden de behuizing van de harde schijf raakt. Het is niet zo dat dat ding heel hard op van binnen ramt... nee...
Maar ik ben wel eerlijk gezegd bezorgd dat er iets in de hardschijf loszit waardoor het later tot een dataverlies kan lijden.

Kan iemand me helpen en zeggen of dit ook met andere Seagate schijfen het geval is?
Mijn Samsung harde schijfen maken geen geluid als ik ze schud... alles lijkt heel van binnen.... hmmm
:?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kan best de koppen wezen die bewegen hoor..

Verwijderd

Topicstarter
By the way, de harde schijf wordt erkend in zowel BIOS als Vista en ik kan er wel data op zetten... Bovendien maakt ie geen enkel geluid tijdens het kopieren... toch zit het me dwars dat er iets waarschijnlijk los zit in de schijf zelf.... :(

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Als die werkt dan werkt die toch? Gaat die kapot claim je garantie :?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

rma

Verwijderd

Topicstarter
hmmm... en als iemand van jullie zijn Seagate probeert te schudden, voel je dan ook dat er iets van binne zachtjes de behuizing raakt?

• Moooo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-02 21:00
Heb 3 van dezelfde serie met dat geluid... zou geen probleem mogen zijn volgens mij. Wel moest ik 1 RMA-en, die gaf bij defrag schurende geluiden.

Verwijderd

Topicstarter
Moooo schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 17:51:
Heb 3 van dezelfde serie met dat geluid... zou geen probleem mogen zijn volgens mij. Wel moest ik 1 RMA-en, die gaf bij defrag schurende geluiden.
dank je wel voor je reactie... :) zo te zien ben ik niet de enige met dit probleem/fenomeen.... IS er nog iemand die dit ervaart????? :?

het kan natuurlijk zo zijn dat de actuator (een beweegbaar armpje) los zit... hoewel ik het echt niet wil geloven... Ik heb namelijk een tijdje geleden mijn defecte Maxtor terugestuurd naar Azerty en kreeg van hen een nieuwe Seagate die zo te zien mankementen vertoont.... Ik hoop dat ik niet gelijk heb en dat het een normaal iets is...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 17:56 ]

• Moooo
  • Laatst online: 21-02 21:00
Gewoon even die testtools van seagate laten lopen. Er zit standaard op seagates 5 jaar garantie, en als je geen backups maakt van belangrijke dingen ben je sowieso fout bezig :p.
Komt hij door de test gewoon gebruiken die hap.

Verwijderd

Topicstarter
Moooo schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 17:59:
Gewoon even die testtools van seagate laten lopen. Er zit standaard op seagates 5 jaar garantie, en als je geen backups maakt van belangrijke dingen ben je sowieso fout bezig :p.
Komt hij door de test gewoon gebruiken die hap.
Thx... Maar deze Seagate wou ik eigenlijk gebruiken als backup schijf. Ik zou het heeeel jammer vinden als deze na een tijdje zal overlijden.... Ik zal 's de SeaTools even downloaden en testen ....

Hopelijk kan nog iemand een reactie met zijn ervaringen geven... Misschien is het heel normaal voor Seagate schijven....

Verwijderd

Topicstarter
is er echt niemand die zijn Seagate kan checken? ... :(

• -Venom-
  • Laatst online: 22-02 07:27
als ik mijn seagate een beetje heen en weer schud dan hoor ik een heeeeel zacht tikje, maar dan moet ik de schijf wel vlak naast mijn oor houden van een afstandje hoor ik niets ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja... dat bedoel ik... bedankt kerel... ;)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Vorkie schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 17:46:
Kan best de koppen wezen die bewegen hoor..
Nee, de koppen worden bij het uitschakelen in een gelockte stand gezet. "Vroegah" had je daar nog een aparte functie voor "Parc".

ARME AOW’er

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 17:52

Klippy

Still Game

Hmmm gister een 7200.10 500GB ingebouwd, maar ik had nu niet echt de behoefte om er mee te gaan schudden...
Maar tijdens het inbouwen heb ik niks raars gehoord iig. En ik heb hem wel een paar keer op de kop en op beide zijkanten tijdens het aandraaien van de schroefjes in de tray.
Ik zou me er niet te druk om maken.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het niet, hoor... Ik hoop dat ik later al mijn data niet zal kwijtraken.... misschien even een RMA aanvragen?

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:06

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Als je het -echt- niet vertrouwt, dan kan je het toch laten vervangen? Van jouw POV better safe than sorry.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Verwijderd

Topicstarter
Trinsec schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 22:27:
Als je het -echt- niet vertrouwt, dan kan je het toch laten vervangen? Van jouw POV better safe than sorry.
Ja dat kan, maar ik zat al een tijdje op deze hd te wachten en als deze Seagate toch in prima staat is en zo'n geluid behoort te maken, dan zullen ze bij de RMa-afdeling nog 20-30 euro in rekening brengen voor het testen en zo omdat het product dan niet defect zou kunnen blijken te zijn...

Daarom wil ik even de ervaringen van andere tweakers weten omdat ik hier niets op het internet over heb kunnen vinden....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2007 00:08 ]

• mad-dog
  • Laatst online: 00:44
Ik kan je gereust stellen, dit is heel normaal. Wat het precies is weet ik niet, maar Seagate is niet de enige die dit heeft.

Verwijderd

Topicstarter
mad-dog schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 00:29:
Ik kan je gereust stellen, dit is heel normaal. Wat het precies is weet ik niet, maar Seagate is niet de enige die dit heeft.
:) is goed... hopelijk heb je gelijk ;)

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Ik heb ook een 7200.10 320GB (ST332062 0AS).
Mee schudden geeft idd een geluidje alsof er iets op en neer klapt, maar je hoort t heel zachtjes.

Als ie aan staat niet getest, maar er komt iig geen geluid uit bij normaal gebruik (behalve zwaar gebulder bij flink zoeken, maar dat is iets anders :P)

[ Voor 6% gewijzigd door DarthPlastic op 30-06-2007 00:34 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
DarthPlastic schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 00:31:
Ik heb ook een 7200.10 320GB (ST332062 0AS).
Mee schudden geeft idd een geluidje alsof er iets op en neer klapt, maar je hoort t heel zachtjes.

Als ie aan staat niet getest, maar er komt iig geen geluid uit bij normaal gebruik (behalve zwaar gebulder bij flink zoeken, maar dat is iets anders :P)
that's what I'm searching for...

Bedankt voor je reactie... :) Tof... Nu ben ik wel enigszins gerustgesteld.... Voorlopig hoef ik niet te RMA-en dus :)

Bij normaal gebruik is deze Seagate inderdaad stil... Ik hoop dat deze schijf nog een tijdje mee zal gaan, maar geloof dat Seagate een van de beste merken is ook aangezien ze een garantie van 5 jaar geven (ipv. 3 jaar zoals het bij Samsung het geval is)

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:06

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Tja, dat ze kosten in rekening zullen brengen lijkt me vanzelfsprekend. :) Als je het echt niet vertrouwde, wat is dan beter, 20-30 euro of al je data kwijt? Maar zo te zien ben je gerustgesteld. :)

Ben zelf wel van plan een stel 500GB van Seagate te nemen. Ik ben dol op dit merk, werkt gewoon goed bij mij.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Verwijderd

Topicstarter
Ja... uiteindelijk toch besloten om deze hd naar azerty terug te sturen. Gisteren een e-mailtje naar hen gestuurd en dat raden ze me ook aan om te doen... Maandag ofzo stuur ik hem terug en dan zien we het wel...

Ik heb gewoon nog nooit meegemaakt dat de harde schijf zo'n raar geluid maakt als je hem schudt (mijn oude Maxtor noch mijn gloednieuwe Samsung T166)... En het is inderdaad waar: better safe than sorry! ;)

Het komt wel goed... hooop ik ;)

Verwijderd

mijn seagate maakt geen geluid alsk er mee schud, wel als ik heel hard schud, maar dat lijkt me niet gezond als je me bezig ziet:P , anyway zal waarschijnlijk normaal zijn ^_^

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 04:23:
mijn seagate maakt geen geluid alsk er mee schud, wel als ik heel hard schud, maar dat lijkt me niet gezond als je me bezig ziet:P , anyway zal waarschijnlijk normaal zijn ^_^
Inderdaad, vooral hard blijven schudden, vinden HDD's gewéldig. :|

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-01 12:05

DaOverclocker

Overclocker for life...

waarom ga je uberhaubt aan je hd schudden... gewoon inbouwen en kijken of hij het doet. Eventueel wat test tools draaien. Schudden met je hd is imho vragen om problemen hoor.

systeem specs

• rhodium
  • Laatst online: 19-02 22:40
Mijn maxtoren doen dit ook. Die leeskop zit dan niet lekker vast, maar schijven doen het al 3 jaar dus ik maak me nergens zorgen om.

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 01 juli 2007 @ 13:07:
[...]

hehe hij lachtte wel eens terug hoor :P
neej zo dom benk niet >:)

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Exorcist schreef op zondag 01 juli 2007 @ 13:07:
[...]

:+ Jullie doen net alsof het een pak sinasappelsap is, Altijd eerst ff schudden voor gebruik en zo koel mogelijk serveren (ok dat laatste klopt wel ja) 8)7

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Pagina: 1