[VS Orcas] Master Page

Pagina: 1
Acties:

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11 14:22
Ben bezig om me eerste ASP.NET pagina te bouwen in VS Orcas.

Nu heb ik een Master page gedefineerd en wil ik een content page gaan toevoegen.

Als ik in Design mijn content page wil gaan defineeren heb ik echter maar een heel klein stukje in de Designer om daar dingen aan toe te voegen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pielsa/voorbeeld.PNG

Hoe kan ik dit zo veranderen zodat ik een normale ruimte heb om mijn pagina in te delen (zoals in VS 2005), en mijn controls niet over elkaar heen vallen?

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-10 11:58
Ik krijg hier op Vista x64 de hele designer niet aan de gang :X

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

• Piels
Wat bedoel je met "de designer niet op gang"?

Verwijderd

Piels, zou je eens wat code willen geven van de masterpage en eventueel ook contentpage ? Hier bij mij werkt alles eigenlijk helemaal zoals het hoort, en zelfs vlotter dan in Visual Studio 2005, dus ik vrees dat er iets schort aan je code :)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Piels
@bracket
Zal vanavond als ik thuis ben een post doen van mijn contentpage.
Maar die ziet er niet zo spannend uit.

Jij krijgt dus wel zoals in bv VS2005 een groot vlak om je contentpage op te zetten?

• riezebosch
Piels schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 17:00:
Wat bedoel je met "de designer niet op gang"?
Bij mij wilde hij helemaal niet de design view laten zien van m'n masterpage en van m'n default.aspx. Maar op m'n werk krijg ik op Vista x86 inderdaad ook alleen maar een klein vakje waarin ik controls kan added. Zal binnenkort is een item inschieten bij Microsoft Connect (nemen ook deel hier aan het TAP-programma van MS dus :) )

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

• Piels
De schermafbeelding van hierboven hoort bij deze code.

C#:
1
2
3
4
5
6
<%@ Page Language="C#" MasterPageFile="~/Site.master" AutoEventWireup="true" CodeFile="LidToevoegen.aspx.cs" Inherits="admin_Lid_toevoegen" Title="Untitled Page" %>

<asp:Content ID="LidToevoegen" ContentPlaceHolderID="MainContent" Runat="Server">
    <asp:Label ID="Label1" runat="server" Text="Label"></asp:Label>Test
    <asp:TextBox ID="TextBox1" runat="server"></asp:TextBox>
    </asp:Content>

Edit:
Vroeg me eigenlijk af of het standaard is om Master pages te gebruiken bij het maken van een site. Of wordt er nog veelal includes gebruikt om een header/navigatie/footer te defineren?

[ Voor 16% gewijzigd door Piels op 03-07-2007 08:09 ]

• riezebosch
MasterPages is inderdaad de way to go. We hebben hier wel een workaround gevonden: sleep een panel of een divje op het scherm, die kan je dan zo groot maken als je wilt waardoor de designer mee sized.

Pagina: 1