'Core 2 Duo is buggy as hell

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=2032897&WT.mc_id=rss

Mmm als dit voor alle huidige modellen geld "AMD here i come"
Alleen een beetje jammer dat de bugs niet bekend zijn...

Edit: bericht in verkeerde topic geplaatst... Kan een modje hem verplaatsen?

[ Voor 18% gewijzigd door blablable op 29-06-2007 17:14 ]

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-03 19:17
Heb je deze al gelezen? Is voornamelijk afspraken die niet nagekomen worden tussen processor en mobo. BIOS updateje moet een hoop op kunnen lossen.
nieuws: Bug in Intel Core 2 Duo aan het licht gebracht

EDIT: Gaat toch maar eens aandachtig PCM artikel lezen |:(

[ Voor 9% gewijzigd door TeXiCiTy op 29-06-2007 17:26 ]

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

• blablable
TeXiCiTy schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 17:16:
Heb je deze al gelezen? Is voornamelijk afspraken die niet nagekomen worden tussen processor en mobo. BIOS updateje moet een hoop op kunnen lossen.
nieuws: Bug in Intel Core 2 Duo aan het licht gebracht
Ja had het bericht gelezen. Alleen wordt er nu beweerd dat er een hoop bugs dus niet te verhelpen zijn door een bios update. Mocht dat zo zijn vraag ik me af wat intel hieraan gaat doen. Je hebt dan tenslotte een buggy processor aangeschaft...

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Er zitten best wel een hoop bugs in die ook door een BIOS patch niet gefixed kunnen worden. Theo de Raadt (OpenBSD) heeft er een aardig artikel over geschreven. Hier een (waarschijnlijk incompleet) errata van Intel.

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
En hoe moeten we merken dat de processor 'buggy' is dan? Ik heb die core2duo nu al een paar maand, en ben er zeer tevreden over. Heb dan ook GEEN problemen met m'n core2duo.

Ik denk dat je je druk maakt om niets, maar goed, als je voor AMD wilt gaan, geen probleem. Voor de markt is het toch beter als je voor AMD gaat, dus waar wacht je op?

Tomorrow is not today!

• blablable
Dat jij nog geen problemen gehaf hebt wil niet zegen dat iemand anders die niet krijg. En als er straks idd exploits in zitten die niet makkelijk te fixen zijn zit je daar ook niet op te wachten. Vind het knap stom dat intel een processor op de markt zet met zoveel bugs..

Uiteraard ga ik hier uit van wat ik gelezen heb, heb er zelf geen ervaring mee...

• Sydney08
Daar heb je helemaal gelijk in, maar als je de reacties leest van mensen met een core2duo dan zie je dat er maar weinig mensen problemen mee hebben. Ik denk gewoon dat de kans zeer gering is dat je er problemen mee krijgt. Anders moet je even op Google zoeken naar problemen met een core2duo, misschien dat dat je kan helpen in je beslissing.

Tomorrow is not today!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Spacey23 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 17:22:
En hoe moeten we merken dat de processor 'buggy' is dan? Ik heb die core2duo nu al een paar maand, en ben er zeer tevreden over. Heb dan ook GEEN problemen met m'n core2duo.
Er zitten fouten in de processors die niet zomaar op te lossen zijn. De bugs zijn niet zo zeer aan de gebruikerskant merkbaar tot iemand wat software schrijft die de bug 'misbruikt'.

Een aantal van de bugs zouden potentiele beveiligingsrisico's kunnen geven, denk aan nieuwe wormen die direct toegang krijgen tot het hele systeem (goed, dat is niet zo waarschijnlijk nu direct, maar zeker een mogelijkheid).

Het probleem is niet wat je er nu van merkt, maar wat je er van kunt gaan merken zodra het gebruikt wordt.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Sydney08
Wolfboy schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 17:30:
[...]
Er zitten fouten in de processors die niet zomaar op te lossen zijn. De bugs zijn niet zo zeer aan de gebruikerskant merkbaar tot iemand wat software schrijft die de bug 'misbruikt'.

Een aantal van de bugs zouden potentiele beveiligingsrisico's kunnen geven, denk aan nieuwe wormen die direct toegang krijgen tot het hele systeem (goed, dat is niet zo waarschijnlijk nu direct, maar zeker een mogelijkheid).

Het probleem is niet wat je er nu van merkt, maar wat je er van kunt gaan merken zodra het gebruikt wordt.
Danke je! Dit is een zeer duidelijke uitleg, nu maar hopen dat we er niks van gaan merken dan :)

Tomorrow is not today!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-05 07:28
blablable schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 17:13:

Alleen een beetje jammer dat de bugs niet bekend zijn...
Als ze niet bekend zijn dan moet het toch zijn dat de core 2 duo niet zo buggy as hell is?? Niemand die ik ken heeft er last van, ook op GoT ben ik nog niemand tegengekomen die problemen heeft met zijn C2D. Enkel door dat artikel enkele topics zoals deze die eigenlijk nergens op slaan.

http://specs.tweak.to/16567

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:45

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dat jij er geen problemen mee hebt nu wil niet zeggen dat er niet in de toekomst iemand tevoorschijn komt die jouw C2D op een of andere manier ranzig kan exploiten...

Hier stond een dode link.

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Intel geeft garantie op haar processoren. Indien door deze bugs de processor niet goed werkt, kan je eisen dat Intel het produkt repareert cq terug neemt.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

• blablable
skelleniels schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 17:38:
[...]

Als ze niet bekend zijn dan moet het toch zijn dat de core 2 duo niet zo buggy as hell is?? Niemand die ik ken heeft er last van, ook op GoT ben ik nog niemand tegengekomen die problemen heeft met zijn C2D. Enkel door dat artikel enkele topics zoals deze die eigenlijk nergens op slaan.
Ik bedoel eigenlijk dat er geen lijst met bugs bekend gemaakt is..

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
blablable schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 19:56:
[...]

Ik bedoel eigenlijk dat er geen lijst met bugs bekend gemaakt is..
Zullen ze ook wel niet doen als er een veiligheidsrisico aan verbonden zit ;)

Verwijderd

Op de site van Intel staat toch gewoon een lijst met bugs :? Kies een processor, en dan onder het tabje "Technical documents" en dan "Specification updates".

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
TS, heb je het artikel ook helemaal gelezen, dan?

However, Linux founder Linus Torvalds posted a message on the RWT Web site noting the bugs were "totally insignificant". "The biggest problem is that Intel should just have documented the TLB behavior better," Torvalds wrote. "The Core 2 changes are kind of gray area, and the old documentation simply didn't talk about the higher-level page table structures and the caching rules for them."

En zo voort. Komt er dus gewoon op neer dat Intel wellicht een beetje beter had mogen documenteren hoe de Core 2 Duo's zaken cachen. So? Ga jij echt niet wakker van liggen, van het verschil. Ik vind het maar een zot topic.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• Selfdefence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2022
AMD processors bevatten ook genoeg fouten. Het verschil tussen Intel en AMD, is dat AMD de documentatie over de bugs beschermt met een NDA.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals ik al in een eerder topic hierover meldde, dit is absoluut materie voor een goede discussie hier op GoT, het is alleen jammer dat het met zo'n waardeloze topicstart aangezwengeld wordt :o

Een enkele link en een loze AMD-kreet staan op het randje van een troll, meer niet. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.