Toon posts:

Geluid uit speakers pas bij hoger volume waarneembaar

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net speakers aangesloten (monitor audio br2). Probleem alleen als ik de versterker bijna op max. volume zet komt er geluid uit de boxen. Wat is het probleem.

Bij voorbaat dank

Verwijderd

Hoeveel watt levert je versterker en aan welke impendantie?
Als het bij alle 2 de speakers zo is, is het vrij waarschijnlijk dat het probleem bij je versterker ligt.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 16:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
versterker levert 100 watt boxen hebben 100 watt nodig
Impedantie ook bij beiden 6 ohm

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Is dat bij elke geluidsbron zo?

Verwijderd

Topicstarter
alleen bij tape ingang (daar heb ik cd speler op aangesloten)
Als ik mn cd-speler op max heb gezet heb ik wel eerder geluiid :)

Verwijderd

Welke versterker heb je?
Wat is de bron?

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Zoals gevraagd: Merk/Type Versterker? Maar ook Interlinks (Standaard, zelf gemaakt.....).

Zet andere bronnen eens uit (Als die aan stonden), Ik heb bij mijn (Vintage Akai) versterker het probleem dat iig één ingang (Waar m'n PC aan hangt) op miraculeuze wijze zachter gaat klinken als ik m'n DVD speler (Pioneer DV-525) aanzet, terwijl de selectie puur mechanisch is (Dus keuzeschakelaar/relais), het enigste wat ik kan bedenken wat bij mij het probleem zou kunnen zijn is dat ik geen geaarde wand contactdozen* heb.

*Kontaktdozen? (Ik word gek van die nieuwe spelling die ieder jaar word ingevoerd, en m'n Nederlands is al niet zo goed....mmm Nederlands met een hoofdletter?)

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
KILLorBE schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 19:48:
Zoals gevraagd: Merk/Type Versterker? Maar ook Interlinks (Standaard, zelf gemaakt.....).

Zet andere bronnen eens uit (Als die aan stonden), Ik heb bij mijn (Vintage Akai) versterker het probleem dat iig één ingang (Waar m'n PC aan hangt) op miraculeuze wijze zachter gaat klinken als ik m'n DVD speler (Pioneer DV-525) aanzet, terwijl de selectie puur mechanisch is (Dus keuzeschakelaar/relais), het enigste wat ik kan bedenken wat bij mij het probleem zou kunnen zijn is dat ik geen geaarde wand contactdozen* heb.

*Kontaktdozen? (Ik word gek van die nieuwe spelling die ieder jaar word ingevoerd, en m'n Nederlands is al niet zo goed....mmm Nederlands met een hoofdletter?)
Dat prolbleem heb ik ook bij mijn vintage Pioneer versterker, als ik hem op tape zet hoor ik zacht het signaal van de tuner of mijn pc.

Verwijderd

Topicstarter
Versterker Onkyo tx-ds575x
Speakers Monitor Audio bronze br2
Kabel Vanden Hul

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me ook af hoe je je boxen aan je tv kan aansluiten. Welke kabels heb je nodig?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:47

Jag

Heb je deze spullen net gekregen/gekocht ofzo? Heb je uberhaupt wel eens geluid gehoord uit deze versterker?

Het klinkt als dat je het aangesloten hebt op een rec out ofzo. En dat je alleen maar een beetje overspraak hoort.
Sluit de cd speler eens aan op de cd input. En niet testen met volume op max, eerst zachtjes zetten :+.

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:56

DJ Vincento

1422055

Je kunt je CD-speler overal op aansluiten, behalve op de phono en de tape-out/rec out aansluitingen. Weet je zeker dat je speakers wel goed aangelsoten zitten en dat de speaker-kueze op het juiste paar staat?
Pagina: 1