Probleempjes met P3

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:15
offtopic:
zomg, heb per ongeluk schijnbaar een of andere sneltoets voor afsluiten gedrukt, moet ik weer opnieuw typen ¬¬

Ik heb hier een P3 met een Abit BE6 mobo. Deze heeft 4 IDE poorten, 2 mobo-UDMA33 en 2Highpoint366 UDMA66'jes. Als ik de schijven op de mobo-IDE aansluit (DMA33 dus) zie ik de schijven mooi in de BE6 bios en in Windows setup, maar als ik ze aansluit op de 66 poorten, zie ik zie niet in de bios (logisch), wel in de Bios van de HPT366, maar ook niet in Windows-setup. Wat doe ik fout? Moet hij dirvers tijden windows setup hebben ofzo? Of?

En 66 is toch sneller dan 33? Anders laat ik het zo :P Opstarten duurt altijd lang, hij gaat snel door de BIOS, het beeld wordt 1 minuut zwart, en daarna komt pas het laadbalkje van Windows XP :S

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:54

Standeman

Prutser 1e klasse

Je moet volgens mij idd eerst de drivers installeren voordat je de setup van windows start.

In dit draadje op ntcompatile is wat meer info. (eerste hit in google b.t.w. ;))

[ Voor 7% gewijzigd door Standeman op 29-06-2007 15:24 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

1) het is de bedoeling dat je zelf op zoek gaat voor je een topic opent. Er zijn genoeg topic over de BE6 geweest, en over het installeren van Windows op non-standaard IDE controllers
2) Overige Hardware is geen dumpbak, als je vragen hebt over Opslagmedia & I/O Controllers moet je ook daar gaan kijken. Dan is punt 1 ook makkelijker...
3) Je titel heeft het over een P3. Wat heeft je CPU hier in vredesnaam mee te maken :?

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.