Toon posts:

[Vista/XP]Upgrade over upgrade...*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb bijna mijn nieuwe, moederbord en processor binnen...ook nieuwe harddisc.

Nu heb ik WinXP prof.UPGRADE en Win VISTA UltimateUPGRADE liggen.

Hoe installeer ik dit?
1. Win 98 erop...
2. Upgraden naar XP
3. Upgraden naar Ultimate.

Is dit correct? Lijkt me zo lastig/omslachtig.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:29

_Apache_

For life.

Dat lijkt me alles behalve goed voor de performance van je systeempje..

Wellicht is een OEM vista een optie?

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Is het dan niet gewoon praktischer om Vista Ultimate DSP te kopen? Die kost ~220E. Dan ben je nog goedkoper uit dan een upgrade (~370E) én je hebt niet al die installeer-toestanden. Afgezien of het uberhaupt al kan.
Met gebruik van de DSP-versie, heb je dan wel een versie van Vista die alleen op die ene pc geïnstalleerd mag worden. :)

Juist, je hebt die upgrade al liggen. 8)7 Daar las ik dus even overheen.

[ Voor 11% gewijzigd door _the_crow_ op 29-06-2007 14:47 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-03 09:17
Weet je zeker dat die Vista niet als losse install werkt? Ik heb namelijk (via surfspot) ook een Vista "upgrade" gekocht en deze wil koste wat kost alles formateren en opnieuw beginnen.

Alles is terug te redeneren naar 4

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:26
Dit gaat waarschijnlijk gewoon goed lukken. Ik weet alleen niet of die 2e upgrade ook werkt. Maar voor de performance heeft het geen invloed, gewoon bij elke installatie opnieuw formateren en niks aan het handje....

Vette shit!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Waarschijnlijk gewoon vista cd erin. Tijdens setup zal vista wel vragen om een cd van xp oid om de upgrade te vallideren...

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:26
blablable schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 14:37:
Waarschijnlijk gewoon vista cd erin. Tijdens setup zal vista wel vragen om een cd van xp oid om de upgrade te vallideren...
Nee, gaat niet werken. Is al eerder in het nieuws geweest, zal het eens even opzoeken...

Edit:
nieuws: Upgradeversie Vista vereist gevalideerde XP-installatie

Een gevalideerde, dus geinstalleerde XP installatie dus. Bij XP upgrade ging dit wel overgens. En XP is in ongeveer 15 minuten geinstalleerd, dus zo super omslachtig is het niet echt....

[ Voor 30% gewijzigd door R.E. op 29-06-2007 14:39 ]

Vette shit!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-03 16:32

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

blablable schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 14:37:
Zelfs dat vraagt hij volgens mij niet eens bij de upgrade versie die je via surfspot krijgt.

[ Voor 8% gewijzigd door Tukk op 29-06-2007 14:40 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Tukk schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 14:40:
[...]

Zelfs dat vraagt hij volgens mij niet eens bij de upgrade versie die je via surfspot krijgt.
Het lijkt me dat er enige vorm van verificatie in moet zitten. Upgrade is goedkoper en microsoft is niet gek..(als het om centen gaat :-)

[ Voor 4% gewijzigd door blablable op 29-06-2007 14:43 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:29

_Apache_

For life.

Weetje wat, probeer de Vista op de nieuwe disk(die is toch leeg ) die je gekocht hebt, dan weet je het snel genoeg..

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:03
Nee, gaat niet werken. Is al eerder in het nieuws geweest, zal het eens even opzoeken...
Bij mij werkte het ook, ik had eerst XP geinstalleerd, en daarna Vista eroverheen, zonder eerst XP te valideren.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Verwijderd

Ik zou gewoon Vista clean installeren zonder key en daarna herinstalleren met key. Lijkt mij voor jou de beste optie.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfix :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ik heb SLIM upgrade ultimate van 22.50 euro..kan dus geen officiele full-dvd kopen...is ietsjes duurder (220 euro)

Uiteraard ga ik proberen in 1 keer te installeren. Maar heb er hard hoofd in....

Die XP PROF. licensie wordt ingetrokken als ik upgrade...en liefst houd ik die licensie actief, want win 98 of win 95 licenties heb/zijn er in overvloed (om van te upgraden)

Ik wil gewoon niet uren installeren voordat ik EINDELIJK bij de Ultimate ben...

Woensdag komt de nieuwe PC uit duitsland...dan eens proberen!
Pagina: 1