[OOo Calc] Decimal wordt datum

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-07 09:14
Hoi,

als ik bijvoorbeeld 7.5 in een cel intyp wordt het 07-05-07. Oplossing is natuurlijk om 7,5 in te typen en dan pakt die het wel als een decimal en niet als een datum. Echter gaat het nu niet over 1 getalletje maar over een grootte tabel van decimale getallen met een punt als scheidingsteken die ik wil plakken in calc. De helft van de cellen worden nu datums ipv een decimaal getal. Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.

Het volgende heb ik al geprobeerd:
• Bij format cells het op number zetten voor dat ik het plak -> totaal geen effect
• Bij format cells het op number zetten nadat ik het plak -> dan rekent die de datums om naar getallen wat al helemaal niet het gewenste resultaat geeft.
• Taal veranderen naar een taal met . als decimaal scheidingsteken -> ook geen effect.
• Alles bij options en autocorrect doorgelezen -> niks nuttigs gevonden.

Het gaat overigens over OpenOffice 2.2 onder Linux.

• robbert
Echt niemand een idee?

Ik had het destijds opgelost door de te plakken gegevens aan te passen met een scriptje, welke van alle getallen met een . als decimaal scheidingsteken een comma maakte.

Echter heb ik vandaag een csv bestand met waarden als "Ma1", hier gaat die ook weer leuk datums van maken....

• robbert
En ook postcodes schijnen tijden te worden, typ bijvoorbeeld "1234 AM" in, hier maakt die leuk een tijd van...

Tools > Cell contents > Auto input : Geen nut
Tools > Auto correct : Hier staat niks nuttigs
Google : vind zo ook niks nuttigs...

Ik wil toch eigenlijk wel een keer weten of hier een oplossing voor is. Telkens mijn csv bestanden bewerken met PHP is ook zo onhandig ;)

Gebruik momenteel Open Office 2.3

[ Voor 30% gewijzigd door robbert op 17-08-2007 19:39 ]

• robbert
Opgelost met dank van de hulp op oooforum :). Tijdens het importeren kun je gewoon het type van de cells aangeven, door deze op text te zetten gaat niet dit soort rare dingen doen...