Toon posts:

laptop netwerk aansluiting zit los

Pagina: 1
Acties:
  • 880 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
als ik mijn laptop aan het internet hang valt deze soms uit omdat het kabeltje niet goed zit.
de aansluiting van de laptop is niet goed omdat als ik wat beweeg hij wel signaal pakt.
kortom niet echt handig, als ik de laptop een beetje beweeg is de internet aansluiting al weg.

hoe kan ik nu goedkoop er weer voor zorgen dat dit niet meer gebeurt, met plakband o.i.d gaat niet lukken wat de laptop wordt vaak verplaatst dus het moet een soort nieuwe netwerk kaart zijn.

op korte termein komt er wel draadloos internet dus dan heb ik hem niet meer nodig.

• Quiksilver
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06-2022
PCMCIA NIC kaartje kopen en die gaan gebruiken.

LAN adapters zitten namelijk bij laptops meestal op het mainboard en zijn niet los te vervangen

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Misschien kun je na het openmaken van de lappie zien dat er een connectie los zit en het solderen?

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
thanks voor de tips,
PCdealer: ga ik zeker even proberen :)
ik weet alleen niet of dat lukt, ik moet de draad naar beneden duwen voor een internet verbinding. (ik heb verschillende kabels geprobeerd)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 14:26 ]

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-03 10:19

Gutteguttegut

CEO of TFD

Kijk eens in de connector aan de laptop kant.
Misschien dat de koperen pinnetjes verbogen zijn, en hoef je ze alleen maar terug te buigen ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

kijk of je wel een goede UTP kabel gebruikt.

de kabel heeft zo'n klipje waarmee deze zich vastzet in het slot. ook zijn sommige kabels net iets te klein waardoor deze wat bewegingsruimte hebben. een goede kwalitiet kabel kopen met bijvoorbeeld een ijzeren klipje kan ook wonderen doen. ik heb hier zelfs een UTP kabel zo vast zit dat ik soms een tang moet pakken om hem los te krijgen. echt die krijg je met je vingers niet eens los.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 14:47:
kijk of je wel een goede UTP kabel gebruikt.

de kabel heeft zo'n klipje waarmee deze zich vastzet in het slot. ook zijn sommige kabels net iets te klein waardoor deze wat bewegingsruimte hebben. een goede kwalitiet kabel kopen met bijvoorbeeld een ijzeren klipje kan ook wonderen doen. ik heb hier zelfs een UTP kabel zo vast zit dat ik soms een tang moet pakken om hem los te krijgen. echt die krijg je met je vingers niet eens los.
hij klikt wel en het zijn normale kabels die het altijd gedaan hebben.
ook doen ze het in mijn desktop pc maar bij de laptop zit er idd teveel bewegingsruimte.
nu merk ik dat mijn desktop dat ook heeft en het volgens mij normaal is maar bij de laptop pakt hij hem dus soms niet.

Verwijderd

dan lijkt het mij dat je inderdaad een iets te kleine kabel hebt. het is veel goedkoper om een goede kabel te kopen dan een andere netwerkaart voor je laptop, nog afgezien dat het niet ideaal is omdat deze voor laptops wat uitsteken wat weer problemen kan veroorzaken met draagtassen etc.

de kabel waar ik het over had was een kabel van 5m die met de Sharkoon Gigabit gamersset meekomt. dat is een set waar 2 Realtek 8169 PCI gigabit netwerkaarten inzitten samen met een 5m UTP kabel. eerlijk gezegd vinden ik die kabel dan weer net iets te.

wat je ook kan doen is alleen een stekkertje kopen en die aan je huidige kabel zetten. het is iets meer werk maar zo'n stekkertje kost je een keer een euro. desnoods neem je netwerkkaart mee zodat je in de winkel kunt checken of die stekker goed klikt zodat er geen bewegingsruimte is en de kabel goed blijft zitten. je hebt dan wel een RJ45 knijptang nodig en wat geduld maar dat zou eigenlijk de simpelste oplossing zijn en veel makkelijker dan een andere netwerkkaart.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

een paar lagen plakband op je connector ?

een druppel seconde lijm op je connector (maakt hem net iets dikker)
(wel ff wachten met insteken :P )

Iperf

Pagina: 1