ZIF to IDE adapter

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views sinds 30-01-2008

• MMMMMM
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10-2025
Tweakers !

uit een overleden JVC GZ-MG20E heb ik de harddisk verwijderd. De cam is echt dood en ik wil de beelden redden. Alleen betreft het hier een ZIF aansluiting (Zero Insertion Force) en daar begint mijn probleem. Waar vind ik een ZIF to IDE adapter? Op Ebay zijn ze te bestellen, maar in HongKong, lastig enz enz dus ik hoop dat iemand in de buurt iets weet ? Ik heb contact opgenomen met JVC maar die willen alleen een nieuwe camera verkopen en ook het dichtstbijzijnde Servicecentre wil de beelden wel voor me redden, maar dat gaat aardig wat kosten meneertje.... Dus NOOIT meer een JVC ! Mijn antwoord aan de goede man was "Met die adapter aan een desktop hangen en de beelden kopieeren, daar MAG je niet eens veel geld voor rekenen" en zijn antwoord "euh zo technisch ben ik niet..."

anywho, pls assist ! 8)7

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-02 21:28

Nakebod

Nope.

Stiekem zou ik toch wel kijken voor die eBay aanbiedingen.
Waarschijnlijk zijn de kosten van zo een converter niet hoog, en verzendkosten vallen ook vaak wel erg mee.

En als je een beetje naar de geschiedenis van zo een verkoper kijkt weet je wel of je het kan vertrouwen of niet. En gek genoeg kan het vaak wel :)
Collega van mij heeft ook eens een onderdeel voor een TFT uit Hongkong laten komen, 10 euro + volgens mij ook iets van 10 euro verzendkosten.
Zou in NL 80 euro hebben gekost.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• MMMMMM
Maar ik wil er dit weekeind mee aan de slag, ik volg em idd an in "mijn ebay"'. Ik ben er van overtuigd, dat wat ik nu mee maak, iemand al meegemaakt heeft, zo'n ding in de la heeft liggen em em nooit meer gebruikt (wie hangt er zo'n trage HD aan z'n desktop) en het irriteert me mateloos dat die disks wel verkocht worden (met ZIF dus) en verlopen niet ?!

edit : http://www.mini-tft.de/xt...5a8f4721b2816918004d913f0

is ook een optie !

[ Voor 16% gewijzigd door MMMMMM op 29-06-2007 15:25 ]

• MMMMMM
http://www.caslonshop.dk/...x?q=p:1491914;b:1103;pl:1

en nog één. Waarom niet hier in NL ?!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat is het bezwaar van dingen uit Hong Kong te laten komen? De levertijd is vaak niet meer dan een paar dagen en de kosten vallen ook reuze mee over het algemeen. Ik heb vaker spul uit Hong Kong laten komen en vaak was het er binnen een dag of 3.

• MMMMMM
Terw_Dan schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 10:14:
Wat is het bezwaar van dingen uit Hong Kong te laten komen? De levertijd is vaak niet meer dan een paar dagen en de kosten vallen ook reuze mee over het algemeen. Ik heb vaker spul uit Hong Kong laten komen en vaak was het er binnen een dag of 3.
Mja ik begin ook steeds meer overstag te gaan. 30 euro voor een printplaat met soldeer is veel, maar wel de beelden terug. Heb nu http://www.jacob-computer..._USB2.0_artnr_102521.html weer gevonden. Camera kan ik toch weggooien, heb ik nog wel een externe HD :)

• MMMMMM

• MMMMMM
Case is binnen, case open HD erin, ZIF connector netjes in de klem, kabel in USB poort, nieuwe hardware gevonden, disk hoor ik spinnen (zonder vreemde geluiden of klikken) het icoon van usb hardware verschijnt in mijn systemtray, ALLEEN Windows XP Pro SP2 geeft em geen drive letter !

Diskmanagement bekeken, staat ie niet tussen
devicemanager, staat ie wel tussen (mass storage device, working properly)

Wie weet raad ?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mischien ff initialiseren bij schijfbeheer?staat ie niet bij 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Raven op 09-07-2007 18:43 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
misschien dat JVC geen FAT/NTFS indeling gebruikt?
Ik ga even zoeken voor je..

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• MMMMMM
Maar zou er dan bij diskmanagement niet toch een schijf aangegeven moeten worden, maar dan met onbekende indeling ? Ik zat al te denken aan een verkeerde master instelling, maar dit ding heeft helemaal geen jumpers :)

edit : http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?p=312488

edit 2 : de backup software die bij de cae zat, laat wel de extra schijf zien ?! zal probereneen screenshot te posten

http://img505.imageshack.us/img505/994/btckb6.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door MMMMMM op 09-07-2007 19:41 ]

• MMMMMM
arjants schreef op maandag 09 juli 2007 @ 18:56:
misschien dat JVC geen FAT/NTFS indeling gebruikt?
Ik ga even zoeken voor je..
Ik heb niets kunnen vinden, jij wel ?

• -Floris
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-01-2025
Na lang zoeken heb ik eindelijk iets gevonden wat op mijn probleem lijkt. De HDD komt weliswaar uit een laptop en ik wil vragen of iemand weet wat ik kan doen.

Ik heb op allekabels.nl een ZIF to SATA converter gekocht (van Delock en daarmee heb ik helaas alleen maar slechte ervaringen) en het geheel na veel gepruts in eerste instantie via een SATA to USB converter in m'n computer gestopt. De HDD begon te spinnen en er brandde een lampje op de ZIF>SATA converter maar Windows gaf me niks en van de Bios tot de Disk Manager was er niks te bekennen. Ik heb het ook met Windows 7 geprobeerd maar daar is het hetzelfde verhaal.

Toen heb ik maar besloten de HDD en ZIF>Sata converter maar rechtstreeks in te bouwen. Dat lukte wel maar m'n computer liep vast tijdens het opstarten en deed er de tweede poging heel lang over wat erg beangstigend was. Toch kwam na een lange wachttijd alles vertrouwd tevoorschijn en was alles weer even vlot als voorheen maar nergens een spoor van de HDD te bekennen in de disk manager... Nog een reboot die ook veel te lang duurde later heb ik de PC maar uitgezet en zelfs het afsluiten duurde verrassend veel langer dan normaal.

Toen ik alle troep er weer uit had gesloopt startte de computer weer compleet normaal op waaruit ik concludeer dat er toch wel enige vorm van herkenning was...?

Heeft iemand enig idee wat er gebeurd is/wat ik moet doen?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:14

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Heb lijkt me handiger om een eigen topic voor ziets te openen.. Het bovenstaande topic is namelijk al èrg oud. :) Kicken van een 7 jaar oud topic is niet handig.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.