Toon posts:

Kodak Z712, Canon S3 of Fuji S5700

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik zit met een dillemma. Ik wil een nieuwe camera aanschaffen en heb mijn zinnen gezet op een superzoom camera. Waarom? Ik wil er op vakantie (rondreizen cuba, mexico, etc) goede foto's mee maken, ook moet hij goed presteren bij actiefoto's (sportmodus dus niet onmisbaar) en wat betreft mijn eigen kunsten (lees vaste hand) is een beeldstabilistator ook niet weg.....

Ik ben al eindeloos aan het zoeken geweest en nu weet ik het echt niet meer......ik heb nu 3 camera's die mij aanspreken, maar de reviews zijn best verschillend, vandaar dus mijn vraag.....

De 3 zijn:

KODAK EasyShare Z712 IS

Canon PowerShot S3

Fuji Finepix S5700

De canon spreekt me erg aan maar de andere 2 liggen qua prijs een stuk lager en ik twijfel dus of de canon de 100 euro extra waard is....

Welke van deze 3 zouden jullie aanraden of hebben jullie nog andere suggesties??? Budget ligt tussen de 200 en 300 euro.......

Thanks

Sabina

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 15:28 ]

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:39
Ten eerste: bij actiefoto's heb je weinig/niets aan beeldstabilisatie omdat dat alleen eigen handtrillingen compenseert, maar bij bewegend beeld is het bewegende onderwerp wat de sluitertijd bepaalt en beeldstabilisatie helpt daar weinig/niets aan.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
Ik weet niet wat je precies met "actie-foto's" bedoelt, maar optische beeldstabilisatie kan GEEN objecten stil laten staan.

edit:
te laat

Kijk ook eens naar de S5600 van Fuji, doordat de 5700 er is gekomen zal deze een stuk mooier geprijst zijn, terwijl je alleen maar inboet op een kleiner scherm (1,8" vs 2,5") en wat minder macro (4cm vs 1cm, iirc).

[ Voor 3% gewijzigd door SirNobax op 29-06-2007 14:10 ]

Pentaxiaan

Verwijderd

Topicstarter
SirNobax schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 14:09:
Kijk ook eens naar de S5600 van Fuji, doordat de 5700 er is gekomen zal deze een stuk mooier geprijst zijn, terwijl je alleen maar inboet op een kleiner scherm (1,8" vs 2,5") en wat minder macro (4cm vs 1cm, iirc).
Grote nadeel van de S5600 vind ik de compabiliteit met enkel XD-kaarten, terwijl de S5700 de veel goedkopere en in mijn ogen betere SD kaarten gebruikt......

Verwijderd

Ik denk toch dat de Canon S3 IS je meer gaat bevallen. Kost wel iets meer dan de andere twee...maar als je dat er voor over hebt, zeker voor de Canon gaan.

Verwijderd

Qua actiefoto is vooral de snelheid van focussen en de shutterlag belangrijk. Hoe deze camera's op dat gebied presteren is bij mij niet bekend (dpreview weet allicht meer).

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:37

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 15:32:
[...]

Grote nadeel van de S5600 vind ik de compabiliteit met enkel XD-kaarten, terwijl de S5700 de veel goedkopere en in mijn ogen betere SD kaarten gebruikt......
De S5600 heeft een 1.5" scherm, de S5700 een 2.5" , dat scheelt ook heel erg veel natuurlijk

Nu met WP, PV, EV en PC

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-01 21:20
heb met hetzelfde eisen lijstje een Panasonci FZ8 gehaald. Sinds vrijdag in huis. Verre reis was reden 1. Aankomende week vertrek als ik terug ben weet ik of het de perfecte keuze is denk ik :+ Maar wat ik in de reviews heb gelezen en tot nu toe in de praktijk merk is dit wel een toppertje :+ dus om het nog lastiger te maken bekijk die eens..

De Kodak heb ik zelf ook uitgebreid bekeken, camera ligt super in de hand maar doet in de rest gewoon onder (beeldkwaliteit, kwaliteit lens) voor fuji of de Panasonic. Deze zou ik direct van het lijstje strepen.

[ Voor 31% gewijzigd door thefox154 op 01-07-2007 22:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het vooral heel moeilijk om de kwaliteit van de foto's te beoordelen, dat is toch uiteindelijk hetgeen waar het om gaat. Iemand nog een goede suggestie voor een reviewsite???

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 14:11:
Ik vind het vooral heel moeilijk om de kwaliteit van de foto's te beoordelen, dat is toch uiteindelijk hetgeen waar het om gaat. Iemand nog een goede suggestie voor een reviewsite???
DPReview natuurlijk! En vergeet inderdaad de Panasonic camera's FZ7 en FZ8 niet mee te nemen in je vergelijking. Hun beeldstabilisatie is superieur. Ik heb uiteindelijk geen superzoomcamera gekocht omdat ik dat amper nodig heb maar anders had Panasonic een zeer goede kans gemaakt. Wat mij betreft is het dan FZ7 versus S3 en FZ8 versus S5, afhankelijk van je budget.
Pagina: 1