[xp pro] setup programma start niet op

Pagina: 1
Acties:

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Hallo,

Ik heb gister van een vriend een Lifetec tablet gekregen, maar kan nu de driver niet installeren.

Ik heb op deze computer 2 Windows XP professional installaties staan, en op de 'reserve' installatie (voor reddingsoperaties ed.) kon ik het set-up programma wel opstarten en installeren, maar op mijn hoofdinstallatie niet.

Als ik bij mijn hoofdinstallatie probeer om het programma te starten, komen er bij de taakbeheer 2 services bij: wowexec, en setup.exe

Als ik wowexec beëindig, krijg ik een melding dat het win-16-subsysteem de taak niet kan beëindigen. en dan word ik gevraagd of ik het win-16-subsysteem af wil sluiten.

Op de andere installatie (ook windows xp pro met sp2 etc.) hetzelfde programma draai, werkt het dus wel. Het programma is dus schijnbaar goed.

Heb ik misschien een instelling verkeerd staan? Een service niet gestart?

Alvast bedankt.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Staat er niks op de website van de leverancier (onder support ;)) en wat gaf google aan toen je hierop zocht?

Wat gebeurt er als je die setup een tijdje laat lopen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• link0007
  • Niet online
de leverancier levert niet eens support ;)
de drivers komen van driverguide.com of iets in die trend.

Bij google weet ik niet waar ik naar moet zoeken, aangezien de driver alleen al bijna niks oplevert.

en als het bij mijn andere xp wel werkt, en bij deze niet (terwijl ze dezelfde windows versie zijn, alleen met andere instellingen), vraag ik me af of het niet aan windows zelf ligt.
daarom plaats ik het ook niet in software, maar in operating systems.

Als de setup een tijdje loopt, doet 'ie nog steeds niks. Hij heeft gister van 2100 tot ongeveer 0030 gelopen, en niks gedaan.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-03 16:32

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

wowexec is een proces dat door Windows gebruikt wordt om 16-bits applicaties te draaien.
Blijkbaar is de setup een erg oude ;)

Ik denk dat je het moet gaan zoeken naar instellingen/processen binnen windows die met 16-bits applicaties te maken hebben om te achterhalen wat je probleem is.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• link0007
  • Niet online
Zoiets was ik ook al aan het denken. Maar waar moet ik beginnen?
Welke instellingen kunnen daarvoor nuttig zijn? Die van oude dos-programma's (turbo pascal 7 bijvoorbeeld.. daar heb ik dit jaar nog veel mee moeten werken).

is er geen grote knop die alle 16-bits instellingen terugzet? :+

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-03 16:32

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

[XP / Install Shield] Installer start niet

Het probleem komt meer voor, maar geen oplossing.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• link0007
  • Niet online
Ok, vandaag de hele dag genomen om windows opnieuw te installeren :'(

In ieder geval bedankt, al is het jammer dat er geen goede oplossing voor is.
Maar bij een herinstallatie van windows lukt het wel weer.

wat ik nog heb geprobeerd (mocht iemand anders het ook willen gaan proberen):
- ntvdm, wowexec en dergelijke bestanden vanuit mijn reserve installatie naar mijn oude te brengen.

- programma in de reserve-installatie laten installeren, en dan kopiëren naar mijn oude installatie (had kunnen werken als ik alles kon vinden.. maar dat had waarschijnlijk minder nut dan een frisse installatie)

- wowexec en dergelijke vervangen met die uit een back-up tape

- ntvdm en dergelijke een apart stuk geheugen geven.

Maar niks werkte, of het was te veel moeite om volledig te proberen.

Pagina: 1