Toon posts:

[Tele 2] Snelheidsprobleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dus, ADSL-Lite van KPN, zonder tel aansluiting.. en ik speelde online/downloade met een wireless verbinding, niet echt grote problemen maar ik wilde wel een stapje sneller - want dat was 3/4mbit
Dat gezegd ben ik gaan kijken wat in die prijs overheenkwam en ik kwam uit bij Tele2/Versatel - Compleet *20mb ADSL/DigiTV/Telefoon..

Nu het probleem; Ik leg netjes een kabel - direct naar mijn PC toe ( yay ff geen wireless checken hoe snel ie is ) erm mja, ik laat alles er tussen uit (for the time being) dus geen TEL & TV Die loopt namelijk op je verbinding samen.. en ik heb de ''splitter voor tel/adsl er ook even tussen uit gelaten.

Ik ben verbonden binnen een uurtje, ff surfen - toen begon het al ..
op het ene moment zwaar snel laden alles.. en na de 5e klik naar een andere site - verbinding time-out .. refresh - doet ie het weer.. andere url bezoeken - verbinding time out weer *sigh* ik denk mja zal wel goed komen .. ik start UT99 op - ff public server zoeken.. ik erop gaat traag als poep - ik denk wtf met 3 mb heb ik nergens last van - en nu met ''20'' lijkt het wel een 56k verbinding, en ja hoor al snel begon het ''Skieen'' ''Verbinding uitvallen'' ''Eruit-Laggen'' etc.. * De ''20'' staat tussen haakjes, want ofc je haalt niet altijd 20mbit - maar onder de 10 is toch echt wel bagger als je de tel/tv niet eens gebruikt en rechtstreeks naar de modem gelinked bent.

Met de speed-test van bbned kom ik op 7/8 mbit uit .. en dat is met pieken en dalen.. soms eronder, nooit erboven.

En neem aan van mij, dat dat zwaar suckt.

Weet iemand mischien wat ik hier aan kan doen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 13:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok >.<

Verwijderd

...mailtje sturen? Tenzij er kleine lettertjes zijn die dit al indekken. Dan kun je denk ik hoog en laag blijven springen tot je een ons weegt zonder je gelijk te krijgen.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 18:29 ]

• Synch
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-12 22:52
en ik heb de ''splitter voor tel/adsl er ook even tussen uit gelaten.
Volgens mij hoort je verbinding helemaal niet te werken zonder splitter en modem.

PS. ik heb hetzelfde abbo (geen problemen) dus als je het bovenstaande even uitlegt kan ik je iig mischien verder helpen.

Verwijderd

Topicstarter
dubbel post :X

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 18:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
ozakigames schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 18:31:
[...]

Volgens mij hoort je verbinding helemaal niet te werken zonder splitter en modem.

PS. ik heb hetzelfde abbo (geen problemen) dus als je het bovenstaande even uitlegt kan ik je iig mischien verder helpen.
Ik heb dus alleen de geleverde ''modem'' aangesloten, en een kabel naar mijn netwerk/kaart getrokken ( 2 meter ongeveer? ) Ik heb de splitter er niet tussen zitten omdat ik ATM de telefoon niet gebruik, en ik heb de televisie ( om even de snelheid zonder Tel/TV te bepalen ) ook even achterwege gelaten, *dus niet aangesloten op het modem* dus ik heb alleen het modem dat rechtstreeks naar mijn pc gelinked is
en ik kan op internet alleen de snelheid is gewoon tragisch

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 18:44 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:03

job

Die splitter zit er niet alleen tussen om je van telefoon te voorzien, deze splitter filtert ook het telefoonsignaal van je internet signaal. Zo'n telefoonsignaal kan storen.
Probeer het gewoon eens met splitter.

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 18:44:
Die splitter zit er niet alleen tussen om je van telefoon te voorzien, deze splitter filtert ook het telefoonsignaal van je internet signaal. Zo'n telefoonsignaal kan storen.
mja dat is eigenlijk wel logisch :X

als ik zo thuis ben zal ik de splitter er even tussen flikkeren kijken of het een verschil brengt :P

Verwijderd

Topicstarter
mja het werkt dus nog niet beter nu, ik kan ook niks aan configuratie doen in dat modem ffs

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 22:15:
mja het werkt dus nog niet beter nu, ik kan ook niks aan configuratie doen in dat modem ffs
De vraag is zit je niet aan de max van je verbinding, of is de kabel naar je huis toe te lang (of rot).
Lijnlengte zou je hier kunnen controleren Klik (hou er wel rekening mee dat deze 1000% kan afwijken)
Dit kan tele2 echter ook nameten via een lijnmeting, moet je wel ff de telefoon inklimmen of een mail sturen.

Verwijderd

Topicstarter
1km ofzo van de centrale, nu werkt alles perfect 14/15mbit dus dat is np - enigste nu nog is de modem acces

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

job schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 18:44:
Hehe, eerste wat je moet doen als je denkt dat de bekabeling brak is is juist testen zonder splitter... Dat telefonie-signaal zit er al sinds de centrale op, dus dat maakt echt niks uit. Zowieso zit het ADSL signaal in een compleet ander spectrum als je telefonie signaal, dus dat zou (over dezelfde kabel) geen enkele invloed op elkaar mogen hebben. Met splitter zal het als je splitter brak is juist minder gaan werken, door de extra weerstand op de lijn.

Op wat voor waardes traint je modem eigenlijk in? Sluit hem gewoon eens met een korte kabel, rechtstreeks op je isra aan en kijk waar je modem op intraint ed. Gooi dan ook hier even een overzichtje weer van diverse waardes (attenuation, noise margins, etc.), dan zijn er vast wel mensen die aan de hand daarvan kunnen zeggen wat er aan de hand is...

[ Voor 7% gewijzigd door Foamy op 01-07-2007 00:27 ]

blub

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-12 14:28

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik zit met ongeveer hetzelfde, maar heb er nog geen oplossing voor.

Tele2 Super abo (max 20 Mbps), met bedrade verbinding haal ik max 9-10Mbps, maar met dat bijgeleverde %@#%modem van ze kom ik niet verder dan 3 (ook als ik letterlijk naast het modem ga zitten). Voor mij is het zsm einde tele2.

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Check, sneleheid is echt diep triest. Zodra dit abo is afgelopen, lekker weer naar een andere provider. :(

Tjielp... een vogel.

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 16:16
Hier in belgië heb ik ook al van veel problemen gehoort over tele2

niemand raad het iemand aan omdat er veel crashes zijn, dagenlang geen internet of telefonie etc

dus de traagheid is wss gelegen aan de provider ;)
Pagina: 1