PC crasht na windows boot scherm

Pagina: 1
Acties:

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-11-2025
Beste tweakers,

Mijn vader is vandaag jarig en ik dacht, laat ik zijn pc een upgraden. Nou ik heb dus een moederbord gekocht: Asrock 776i945GZ, 2x1GB (2G) memory: Dane-elec en een Pentium 4: 541 3,2 ghz.

Deze processor staat op de support list op www.asrock.com. Ik heb alles erin gezet, even kijken of het werkt, en ja het lijkt te werken. Maar zodra het windows bootscherm afgelopen lijkt te zijn, dan start de PC opnieuw op. Ik heb al gezocht op google en fora om een oplossing te vinden maar het lukt niet.

Ik heb het beeldscherm van mijn vader ook even vervangen van een 19" breedbeeld naar een 15'' gewoon, omdat ik dacht dat misschien de onboard videokaart niet goed werkte. Maar ook dit hielp niks, ik heb de memory veranderd van 2x1GB naar 1 x 1GB, maar ook dit heeft niet geholpen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

PC specs:
Asrock: 775i945GZ: 1,90 Bios
Processor: Pentium 4 541 3,2 GHZ
Memory: 2x1GB Dane-elec: http://www.perfect-system...-gbx2-ddr2-dane-elec.html

350 watt A-merk voeding.

Ik zou werkelijk niet weten hoe ik doet moet oplossen, en formatteren wordt lastig want mijn vader heeft voor 3,2 GB aan belangrijke documenten op zijn pc staan.

Bedankt voor jullie hulp.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Even kort samengevat:
Bestaande pc met bestaande windows installatie, daarvan het moederbord + wat andere hardware vervangen?

Not done!
Windows gaat problemen krijgen met allerlei drivers. Beste kans op oplossing: windows opnieuw installeren.
(en om windows opnieuw te installeren hoef je niet perse te formatteren -- het is echter wel aan te raden om een goede backup van je documenten achter de hand te houden. Een foutje is snel gemaakt...)

[ Voor 29% gewijzigd door remco_k op 29-06-2007 13:24 ]

Alles kan stuk.

• gonkerd
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-04 19:08
wat was je oude setup? Ik denk dat windows je nieuwe hardware gewoon niet snapt.

• StanPC
Het was een voorgeïnstalleerde mediemarkt pc, die pc heb ik dus met een paar onderdelen veranderd. Maar opnieuw windows installeren zou het moeten doen?

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-05 13:49
Idd helpt een verse windows installatie wel

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• StanPC
Ok ik heb inmiddels de PC in zijn oorspronkelijke staat hersteld, ik zal waarschijnlijk even een 40GB hdd erbij kopen dan het systeem opnieuw opbouwen.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Koop gewoon een wat grotere schijf (40GB is niet meer van deze tijd). En hang die nieuwe schijf erin, waar je windows op zet.
Als windows is geinstalleerd, sluit je de oude schijf aan en ga je de documenten kopieren.

Alles kan stuk.

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:30
Ja joh als je pc boer nog steets 40 gig schijfen verkoopt dan moet je opzoek naar een nieuwe pc boer ;)

De enige keer dat het mij lukte om een nieuw mobo ongestraft in een bestaande windows pc the laten draaien was toen ik een Asus P5B voor een Asus P5B verwisselde en de bios instelling exat gelijk maakte aan die van de oorspronkelijke en natuurlijk alle kaarten weer in dezelfde sloten proppen .

Toen starte windows op en had het niet door en veranderde ook niks en ook geen melding lol
In alle andere gevallen moest windows er opnieuw op net als dat je van een Nvidia kaart overstapt naar een ATI kaart dan kun je het ook maar beter wel doen :)

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• StanPC
Ok bedankt allemaal, ik zal dit proberen, en als het tegen die tijd ook niet werkt dan horen jullie wel weer van me :P
Pagina: 1